Yoga

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 13:03

Het laatste topic dat ik kon vinden over yoga is al ruim 2 jaar oud, dus bij deze..

Welke bokkers doen er aan yoga? En wat voor 'soort' yoga doen jullie?
Ik ben al heel lang geïnteresseerd, heb een aantal jaren geleden via mijn opleiding 6 yoga-lessen kunnen volgen en sinds kort ook wat DVD's aangeschaft.
Het lijkt me echter fijn om iemand erbij te hebben die ook echt op je houding let, vandaar dat ik lessen overweeg.

Ervaringen zijn dus meer dan welkom. :)

Noeps

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:26

Ik doe aan een soort van yoga: bodybalance. Telt dat ook? :))

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:41

Ik lees even me, zit er namelijk ook aan te denken op yogales te gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:13

Plien91 schreef:

Heb ik ook een keer gedaan, was veel zwaarder dan ik had verwacht :D.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:13

Plien91 schreef:

Nou je mag er best wat meer over vertellen. :D
Wat houdt 't in precies? Ik heb er wel over gelezen, soort van pilates maar dan anders?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:13

Volgens mij is het een combinatie van tai chi, pilates en yoga. We beginnen met een tai chi warming up en daarna de zonnegroet. Vervolgens worden de beenspieren flink aangepakt! Na de beenspieren een balansoefening: lekker wiebelen en wankelen op één been. :D De buik- en rugspieren worden zeker niet vergeten, pittige oefeningen maar ook heerlijk om te doen! Dan nog het rekken van de achterste beenspieren, de twist en tot slot de meditatie.
Het is zwaar maar echt superleuk! Het is van Les Mills, dus je doet drie maanden lang dezelfde les en dan komt er een nieuwe. De muziek is heel leuk (denk aan Adele, Snow Patrol, The Script, Leona Lewis) en ik vind het echt geen opgave om het wekelijks te doen. :j

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:19

Ik doe sinds een jaar 1 keer in de week hatha yoga.
Geen les is hetzelfde bij mijn leraar, hij combineert er andere vormen bij.Elke les een serie oefeningen die op elkaar aansluit..
De combinatie inspanning/uitdaging en ontspanning vind ik echt geweldig.
Binnenkort wil ik eens een proefles Bikram Yoga nemen.Dat word hier in den haag ook gegeven,yoga in een ruimte van 38 graden!Schijnt erg gezond te zijn?
Ik laat hier wel weten hoe het was :-)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:24

Ik doe sinds een tijdje 1x in de week aan hatha yoga.
Net als bij patriciaB is mijn Les elke keer anders, mijn yogalerares maakt ook allerlei verschillende combinaties van oefeningen/houdingen.
Vind die afwisseling vooral erg leuk.
Fijne aan yoga is ook dat er geen competitie is, je doet wat je kan en kan je het niet of op een aangepaste manier is dat ook prima.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:00

Leuk om te horen al die positieve reacties!
En hebben jullie ook echt 'resultaat'? Het is heerlijk om tijdens de yoga even helemaal 'leeg' te zijn, maar voel je je ook beter, gezonder, leniger, rustiger?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:23

Gimli_ schreef:
Leuk om te horen al die positieve reacties!
En hebben jullie ook echt 'resultaat'? Het is heerlijk om tijdens de yoga even helemaal 'leeg' te zijn, maar voel je je ook beter, gezonder, leniger, rustiger?

Beter: Ja
Leniger: Veel soepeler!
Gezonder: Daarvoor doe ik het te weinig...
Rustiger: De avond na de les: zeker. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:41

:+
Plien91 schreef:
Volgens mij is het een combinatie van tai chi, pilates en yoga. We beginnen met een tai chi warming up en daarna de zonnegroet. Vervolgens worden de beenspieren flink aangepakt! Na de beenspieren een balansoefening: lekker wiebelen en wankelen op één been. :D De buik- en rugspieren worden zeker niet vergeten, pittige oefeningen maar ook heerlijk om te doen! Dan nog het rekken van de achterste beenspieren, de twist en tot slot de meditatie.
Het is zwaar maar echt superleuk! Het is van Les Mills, dus je doet drie maanden lang dezelfde les en dan komt er een nieuwe. De muziek is heel leuk (denk aan Adele, Snow Patrol, The Script, Leona Lewis) en ik vind het echt geen opgave om het wekelijks te doen. :j

Ik heb zowel body balance als power yoga gedaan. Beide op de sportschool. Vind er toch wel een verschil in zitten, bij de body balance heb je inderdaad wat yoga oefeningen zoals de zonnegroet en de beenspieren. Maar met yoga kom je toch meer in een soort flow omdat je meer herhalingen hebt en de houdingen wat langer aanhoud.
Beide is erg leuk om te doen, vind body balance wat leuker door de muziek. En beide is idd best vermoeiend :+
En ja, ik ben er zeker leniger door geworden en 's avonds na de les heerlijk rustig. En gezonder... tja sport in het algemeen is gezond.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:07

o en mijn lijstje :

Beter: Ja zit veel lekkerder in mijn vel
Leniger: Ben ook zeker een stuk soepeler, probeer ook wat vaker in de week wat oefeningetjes te doen om het nog wat soepeler te krijgen/houden dan van die ene les in de week.
Gezonder: Voel me wel gezonder maar dat is niet alleen door de yoga ;)
Rustiger: Na de les zeker! vaak ben je ook een beetje slaperig zeg maar...