Kraken/knakken van pijnlijke elleboog.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kraken/knakken van pijnlijke elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:53

Hallo :evaw:

Ik ga morgen naar de huisarts hiervoor, maar ik wil even weten of iemand anders hier misschien ook last van heeft.
Ongeveer 3 jaar geleden viel het me op dat mijn ellebogen extreem veel knakken/kraken. Hier heb ik verder niks mee gedaan toendertijd, maar nu wordt het steeds erger. Hij kraakt of knakt nu ook onbelast, en als ikzelf/anderen voelen ook dat het kraakt/er iets 'schuurt' (moeilijk uit te leggen.) Ook als ik iets zwaars probeer te tillen gaat dit zelden goed. Laatst probeerde ik mijn schooltas op te tillen, waarna mij arm kraakte wat zo'n ontzettende pijn deed dat ik de tas weer liet vallen. Na het kraken voel ik ook pijnlijk gevoel 'in' mijn elleboog en bij de binnenste botjes richting mijn schouder. Ook doen ze soms op momenten dat ik gewoon in bed lig of ze iig niet belast pijn, wat kan varieëren van een stekende pijn tot een zeurende pijn.

Iemand die dit herkent?

Anoniem

Re: Kraken/knakken van pijnlijke elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:08

Ik heb nog gezocht op de klachten van RSI/tenniselleboog, maar mijn klachten komen daar niet mee overeen.

Pikkepor

Re: Kraken/knakken van pijnlijke elleboog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:01

Zou het kunnen dat je hypermobiel bent? Dat zijn de banden van je elleboog/schouder flexibeler dan eigenlijk de bedoeling. En aangezien je elleboog nogal bottig is, schuren die botjes dan over elkaar. Dat is op zich niets ernstig, maar wel als het zeer doet! ;) ;)

Laat je weten wat de huisarts zei? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:55

renskep schreef:
Zou het kunnen dat je hypermobiel bent? Dat zijn de banden van je elleboog/schouder flexibeler dan eigenlijk de bedoeling. En aangezien je elleboog nogal bottig is, schuren die botjes dan over elkaar. Dat is op zich niets ernstig, maar wel als het zeer doet! ;) ;)

Laat je weten wat de huisarts zei? :)

Dat dus. :D

Ik moet waarschijnlijk fysiotherapie gaan doen en een paar testjes doen, om het evt. andere uit te sluiten aangezien ik het ook in mijn knieën heb.