Hele erge temperatuursverschillen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Hele erge temperatuursverschillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 08:29

Vanochtend kom beneden en dacht echt dat ik een koortsaanval kreeg,,,,,,
Ik temperaturen (oksel) 34.7 dacht mmm okee dat kan (heb altijd lage temperatuur 's ochtends en kreeg het warm dacht om temperatuurtje omhoog te brengen)
Toch nog maar een keer (nu andere oksel rechts) 36.0 he?
Dat kan niet
Nog 3 of 4 keer steeds gedaan maar links blijft34.7-34.9 en recht 36.0-36.2 ongeveer
Ik vind dit erg vreemd is hier ook een verklaring voor
Ik weet onder oksel niet echt betrouwbaar maar dat het zo blijft is wel erg vreemd.....
Weet iemand misschien wat dit is (heb eigenlijk altijd wel dat links ietsjes lager is dan rechts maar eigenlijk nooit meer dan 0.2
Heb trouwens 'sochtends vaak rond de 35.5-35.7

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:54

Waarom meet je in je oksel? Je kan beter in je oor of anus testen.
Verschil kan komen doordat je ene oksel langer 'dicht' bleef (arm naar beneden). Dan kan de temperatuur daar verder oplopen dan aan de andere kant, waar je als eerste testte. In je oksel zweet je heel erg, dus even je arm omhoog kan de temperatuur flink laten dalen.

Iris82

Re: Hele erge temperatuursverschillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:02

Oksel is echt niet betrouwbaar.
Daar zou ik echt niet vanuit gaan.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:03

Inderdaad, zweet en hoe warm het in de kamer is kan invloed hebben! Ook hoe je de thermometer onder de oksel plaatst. Bovendien zijn er electronische thermometers die te snel stoppen met meten.
Meting in het oor zie je vaak ook een idioot verschil tussen links en rechts meten en per meting, door verschillende oorzaken. Als je het zeker wil weten moet je rectaal meten, met een goede thermometer!!, in je anus dus.