huilen van de rugpijn, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxrossiexx

huilen van de rugpijn, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:54

[Vanochtend toen ik opstond ging er een pijnscheut door mijn rug heen. Gebeurt wel vaker dus ja gewoon doorgaan. Alleen bij sommige bewegingen deed het pijn.

Vanmiddag met paard van een vriendin gesprongen (die moet het leren), al vantevoren gelongeerd wat ze kan nog wel eens de kont de lucht ingooien. Maar in ieder geval was ze vandaag lekker aan het twijfelen wat resulteerde in een paar noodsprongen. Verder niet echt last gehad.

Nu vanavond bij vriend op bed gelegen (nee niets gedaan) en toen ik opstond heb ik staan janken van de pijn ,ik kon niks niet staan, niet lopen, niet liggen helemaal niks. Vriend zo lief geweest om me naar boven te helpen en ben daar onder de warme lampen gaan liggen.
Maar ja werd al wat later dus moest naar huis (gelukkig wonen we bij elkaar in de straat) maar ben jankend terug gelopen. Ik kon niet meer. Thuis gezeten en later onder de douche gaan staan.

Lig nu in bed, maar alles doet zeer, heb al een warme kruik maar het lijkt weinig te helpen..
Dus wie oh wie heeft tips.?????

Alvast bedankt ,
Groetjes roos

rommulus

Re: huilen van de rugpijn, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:58

Het lijkt er op dat je door je rug bent gegaan
Ik had exact het zelfde

Advies is veel blijven bewegen niet meer bukken en tillen, pijnstillers en wat ik gedaan heb met de grote ergernis van mijn huisarts ik heb een nierband gekocht en om gedaan op de momenten dat ik wat meer ging vragen

Maar een advies is even tripje ha (hij heeft nog wel eens fijnere pijnstillers)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:59

Het is er waarschijnlijk in geschoten er zit niks anders op als niet te veel doen maar ook niet te weinig.
Veel lopen, maar probeer trap lopen, bukken en tillen enz. zo veel mogelijk te vermijden, warm houden helpt ook wel.
Het zou elke dag weer iets beter moeten worden.

Ik heb het 3 jaar geleden gehad tijdens het tillen van een kastje schoot het in mijn rug ik heb staan huilen als een klein kind.
Ik kon niks meer zonder pijn zelfs niet mijn eigen ondergoed en sokken aantrekken.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:03

ik heb al 3,5 jaar scheurtjes in mijn wervels zitten + erg strakke rug spieren wat verkramt en geheel door trekt naar mijn nek. Ik kan soms ook huilen van de pijn vooral op koude dagen of dagen met veel wind.
Voor mij doet een zonnebank wonderen! niet voor lang maar als ik savonds even ga liggen kan ik in iedergeval de nacht pijnloos door komen. Pijnstillers zijn voor mij helaas geen optie. Misschien voor jou wel?
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 12-12-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:06

Ik ga een keer of 3 per week door m'n rug... Klinkt heel hard maar prop er wat pijnstillers in en zoveel mogelijk normaal doorgaan.

Ik weet wel waar het aan ligt bij mij...
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 12-12-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:08

Als er wel vaker een pijnscheut door je rug gaat zou ik je toch eens na laten kijken. Als er geen "mechanische" schade is wellicht eens naar je manier van bewegen laten kijken.

Voor nu: met een pijnstiller en een warme kruik toch maar proberen te slapen. Rustig wandelen op geleide van pijn en liggen, niet gaan zitten. Morgen je huisarts om diazepam (spierverslappend) vragen en je lichaam de rust geven die het nodig heeft om hier van te herstellen. Daarna naar de fysio.

Beterschap.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:12

Ga iig naar de HA, hier valt niet mee te spotten, wens je heel veel sterkte maar vooral beterschap !

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:12

Iedereen bedankt,

Heb inderdaad wel vaker rugklachten en ook wel dat het erin schiet, als paard opzij springt ofzo.
Maar nog nooit zo erg, was er gewoon helemaal misselijk van.
Probeer inderdaad wel te blijven bewegen, maar doet zo veel pijn nu ook in bed.
Kan niet op mijn rug liggen, niet op me zij en al helemaal niet op mijn buik.

Kom ook regelmatig bij de ostheophaat en die heeft 2 weken geleden een verdraaide wervel recht gezet en heb dat ook echt gevoeld. Maar krijg steeds meer het idee dat het een zenuw is ofzo die bekneld zit.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:15

Ik heb een lichte chronische hernia dus ik weet hoe het voelt... Ik wilde graag van de pillen van de huisarts af en heb nu aleve's 375 select, zijn vrij duur maar helpen mij heel goed

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:15

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:29

Equimotion schreef:
vraag een verwijzing naar http://www.rugpoli.nl in Delden

Daar loopt mijn broer inderdaad ook en heb er ook aan zitten denken. Denk morgen maar even huisarts bellen en dan even kijken wat die zegt.

Weet ook dat mijn hele houding verkeerd was, leer zinds 2 maand ofzo ook opnieuw lopen door knie problemen. Dus denk ook dat mijn rug zich daar ook aan moet aanpassen.
Voor mijn knie klachten krijg ik diclofinac voor geschreven en die slik ik dus ook maar toch blijft het zo veel pijn doen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:45

zonnebloem18 schreef:
Het is er waarschijnlijk in geschoten er zit niks anders op als niet te veel doen maar ook niet te weinig.
Veel lopen, maar probeer trap lopen, bukken en tillen enz. zo veel mogelijk te vermijden, warm houden helpt ook wel.
Het zou elke dag weer iets beter moeten worden.

Ik heb het 3 jaar geleden gehad tijdens het tillen van een kastje schoot het in mijn rug ik heb staan huilen als een klein kind.
Ik kon niks meer zonder pijn zelfs niet mijn eigen ondergoed en sokken aantrekken.

Ja dat denk ik ook, maar zou niet weten waardoor of hoe. Omdat ik gisteren ben gaan slapen zonder last en vanochtend wakker werd met last, en kan me van zaterdag nou niet herinneren dat er iets raar is gebeurt ofzo.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:48

Oeh, herkenbaar. Soms schiet het er zomaar in en dan lig je echt krom van de pijn. Warm houden, proberen een beetje te rekken en bij mij helpt een wat zwaardere pijnstiller zoals Aleve nog well eens. Sterkte, ik weet hoe verrot vervelend het is!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:24

Nou nog niet veel verbetering na gisteren. Papa zo lief geweest om me weg te brengen.
Wou eigenlijk thuis blijven maar moest toets maken, dus was geen mogelijkheid.
Nou loop ik als een houten pop. Diclofinac werkt weinig.,Dus inderdaad aan de aleve.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:53

Naar de huisarts of fysiotherapeut. Je bent nog maar 17 jaar oud en dan al zulke rugklachten is niet erg gezond om mee door te lopen. Doe je behalve paardrijden nog aan sport? Krachttraining o.i.d.? Want je kunt er wel een paar pillen inknallen maar dat neemt de oorzaak niet weg.

Dus meteen even de huisarts bellen of een fysiotherapeut en m.b.v. oefeningen weer op het rechte pad komen. Osteopaten vind ik helemaal niet helpen die nemen het symptoom even weg om daarna weer net zo hard terug te komen om dat werveltje weer recht te zetten wat anatomisch helemaal niet mogelijk is aangezien je spieren die wervel weer net zo hard scheef gaan trekken. Dus ik denk dat je je rugspieren goed moet trainen en neem daar echt een jaar voor om goed te oefenen en je bewust te worden van je rug en je lichaam welke bewegingen kan ik beter niet doen en hoe moet ik wel tillen/bewegen.

Succes!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 15:02

Fred_Kroket schreef:
Naar de huisarts of fysiotherapeut. Je bent nog maar 17 jaar oud en dan al zulke rugklachten is niet erg gezond om mee door te lopen. Doe je behalve paardrijden nog aan sport? Krachttraining o.i.d.? Want je kunt er wel een paar pillen inknallen maar dat neemt de oorzaak niet weg.

Dus meteen even de huisarts bellen of een fysiotherapeut en m.b.v. oefeningen weer op het rechte pad komen. Osteopaten vind ik helemaal niet helpen die nemen het symptoom even weg om daarna weer net zo hard terug te komen om dat werveltje weer recht te zetten wat anatomisch helemaal niet mogelijk is aangezien je spieren die wervel weer net zo hard scheef gaan trekken. Dus ik denk dat je je rugspieren goed moet trainen en neem daar echt een jaar voor om goed te oefenen en je bewust te worden van je rug en je lichaam welke bewegingen kan ik beter niet doen en hoe moet ik wel tillen/bewegen.

Succes!

Huisarts heb ik gebeld, maar die zegt kijk het nog maar even aan. Fysio ben ik niet zo'n groote fan meer van. Had een knie blessure waardoor ik ben doorverwezen naar de Fysio. Heb daar toen een jaar gelopen totdat ik op den gegeven moment mijn knie niet meer kon strekken. Nu 2 operaties achter de rug en met de hulp van een ostheopaat druk aan het 'revalideren'.

Kracht krachttraining doe ik al aan, ivm ook met die knie.
Weet ook dat pillen er in knallen niet helpen, maar ja zit nu alweer janken op de bank. Huisarts zegt dat omdat ik zoveel pijn heb ze er weinig aan kan doen. Behalve tog meer spierverslappers voorschrijven... En als het afneemt of toch aan blijft houden, dan langskomen.

Dank je wel

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:58

Laat je ouders met de HA bellen, eisen dat je naar een neuroloog doorverwezen wordt,
lijkt wel of die jou niet serieus neemt !
Is toch van het zotte dat je zit te huilen van de pijn, heel veel sterkte :(:)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 23:25

Nou ben vanochtend toch maar naar de ha geweest,
En Wervel is verkeerd geschoten, de spieren hebben dat geprobeerd op te vangen.
Daardoor zijn mijn spieren nu 'over'spannen. Dus weer aan de spierverslappers, Asperientjes en aan der sterkere medicijnen. En ja hoor een door verwijzing naar de Fysio!

Dus hopen dat het snel weer beter gaat.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:49

Tsjee, dat is wel balen zeg... :(:)
Hopelijk gaat het snel beter met je!
Steeds maar pijnstillers slikken lijkt me geen prettig iets, is sowieso slecht voor je maag en daarbij heb je een steeds hogere dosis nodig voor het werkt. :=
Zou je niet meer hebben aan Cesartherapie dan aan reguliere fysio?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:52

klinbkt bekent , ga naar een huisarts en kijk of die fotos kan laten maken beter nog een scan. ik had het ook nooit echt naar laten kijken , afgelopen jaar toch maar gegaan wat blijkt meerdere slijtages in de rug , heb nu weer een verwijzing gekregen voor mn nek.
Heb nu pijnbestrijding maar helpt tot nog toe niet echt en slik veel pijnstillers en ja ik kom er niet meer vanaf , heb werkelijk alles al geprobeert maar de zenuw pijn is te hardnekkig

dus ga er aub werk van maken voordat het erger word

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:56

O wat waardeloos meid, klinkt heel pijnlijk en goed dat je langs de HA bent geweest.
Misschien zeg ik het ten overvloede, maar pas je op dat je geen Aleve en Diclofenac door elkaar slikt? Dat is namelijk levensgevaarlijk en kan inwendige bloedingen veroorzaken.

Ik hoop dat je snel opknapt onder begeleiding van de fysio.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:37

Balen meid... Mocht het aanhouden vraag dan om röntgen foto's. Ik heb ze vorig jaar gehad voor mijn rug. Had ook steeds een beetje last en op een ochtend kon ik mijn bed niet meer uitkomen. Ik heb ook slijtage in mijn rug..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:43

Ik heb precies hetzelfde, het gaat tijden goed en langzaam maar zeker komen die venijnige steken weer, tot het helemaal mis gaat. Nu wacht ik niet zo lang meer, als de steken vervelend worden en mijn rug wat verkrampt ga ik naar de manuele therapeut, en gaat het weer maanden goed.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 00:12

Iedereen heel erg bedankt voor reageren,
Ben er inderdaad van op de hoogte dat je diclofinac niet met aleve en dat soort pillen mag slikken. :o
Werd me woensdag door de huisarts ook verteld, oeps.

Ben ondertussen naar de Fysio en masseur geweest. En het voelde al beter, nu moet ik zeggen dat ik zelf ook niet meer zo gestressd ben. Morgen helaas geen paardrijden, eerst maar weer normaal alles kunnen doen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:16

ik wou al bijna gaan vragen of je zwanger was :') na het zien van een aantal afleveringen 'I didn't know I was pregnant'. Maar dat was 'm dus niet .... dat is dan gelukkig een goed ding :+ anyway, beterschap... nog steeds vervelend natuurlijk.