Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Equimotion schreef:vraag een verwijzing naar http://www.rugpoli.nl in Delden
zonnebloem18 schreef:Het is er waarschijnlijk in geschoten er zit niks anders op als niet te veel doen maar ook niet te weinig.
Veel lopen, maar probeer trap lopen, bukken en tillen enz. zo veel mogelijk te vermijden, warm houden helpt ook wel.
Het zou elke dag weer iets beter moeten worden.
Ik heb het 3 jaar geleden gehad tijdens het tillen van een kastje schoot het in mijn rug ik heb staan huilen als een klein kind.
Ik kon niks meer zonder pijn zelfs niet mijn eigen ondergoed en sokken aantrekken.
Fred_Kroket schreef:Naar de huisarts of fysiotherapeut. Je bent nog maar 17 jaar oud en dan al zulke rugklachten is niet erg gezond om mee door te lopen. Doe je behalve paardrijden nog aan sport? Krachttraining o.i.d.? Want je kunt er wel een paar pillen inknallen maar dat neemt de oorzaak niet weg.
Dus meteen even de huisarts bellen of een fysiotherapeut en m.b.v. oefeningen weer op het rechte pad komen. Osteopaten vind ik helemaal niet helpen die nemen het symptoom even weg om daarna weer net zo hard terug te komen om dat werveltje weer recht te zetten wat anatomisch helemaal niet mogelijk is aangezien je spieren die wervel weer net zo hard scheef gaan trekken. Dus ik denk dat je je rugspieren goed moet trainen en neem daar echt een jaar voor om goed te oefenen en je bewust te worden van je rug en je lichaam welke bewegingen kan ik beter niet doen en hoe moet ik wel tillen/bewegen.
Succes!

na het zien van een aantal afleveringen 'I didn't know I was pregnant'. Maar dat was 'm dus niet .... dat is dan gelukkig een goed ding
anyway, beterschap... nog steeds vervelend natuurlijk.