Onverklaarbare koortsaanvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Onverklaarbare koortsaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:45

Sinds enige weken heb ik weer eens wat raars. Eigenlijk iedere avond is mijn temperatuur boven de 38 graden en soms zelfs boven de 39. Ik voel me er niet ziek bij, maar ben de laatste weken wel heel moe. Ik heb in januari van dit jaar nog uitgebreid bloedonderzoek laten doen omdat ik toen hetzelfde had, moe en onverklaarbaar koorts. Hieruit is toen niets gekomen, alleen de schildklierwaarden waren iets aan de hoge kant. Uiteindelijk is het toen vanzelf beter geworden en tijdens de zomer had ik nergens last van.

Nu is het sinds een maand of 2 a 3 dus weer raak. Bijna iedere avond koorts en als ik eens een normale temperatuur heb (nog altijd wel boven de 37,5) dan is mijn temperatuur de volgende ochtend weer hoger. Overdag ben ik erg moe, maar ik doe ook extreem veel, dus dat verklaart deels de vermoeidheid. Ik heb vaak hoofdpijn en mijn ogen wisselen snel van sterkte (zit nu op -4 en vorig jaar nog op -2). Verder heb ik niet echt ergens last van, ja ik heb eigenlijk altijd spierpijn, maar ik schaar dat vooral op mijn drukke leven en de rare dingen die ik vaak doe. Ik voel me dus niet ziek bij de koorts, ja af en toe koud

Ik heb geen lyme, testen daarvoor waren in januari negatief (zowel de ELISA als de Western-blot). Wat het wel is weet ik niet, eigenlijk moet ik even langs de dokter, dat weet ik ook wel. Maar ik wilde ook even jullie mening vragen zodat ik gericht om testen kan vragen. Want een algemeen bloedbeeld zal toch niets opleveren, althans niet iets waar ik mee verder kan.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

InekeH87 schreef:
eigenlijk moet ik even langs de dokter, dat weet ik ook wel.

Volgens mij geef je het antwoord zelf al :)
Wel vervelend..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:52

Heb je spierpijn of gewrichtspijn?
En een bezoek aan een arts is zeker aan te raden :)

InekeH87

Re: Onverklaarbare koortsaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:55

Het is echt spierpijn, gewrichtspijn heb ik ook, maar dat komt omdat ik hypermobiel ben en dus vaak mijn gewrichten verkeerd gebruik. Die pijn daarvan heb ik al jaren en de spierpijn die ik er nu bij heb is nieuw.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:58

Nog niet alles gelezen en ik dacht aan een afwijkende schildklier werking. Heb je soms ook een soort van keelpijn of opzetting in 1 kant van je keel? M'n moeder heeft zelfde klachten als jou (wel meer) en haar schildklier is ook niet goed.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:00

Schildklierwaarden zijn begin dit jaar geprikt, die waren heel iets aan de hoge kant, maar nog niet buiten de norm. Bij een te sterk functionerende schildklier heb je het heel warm, ik heb het juist altijd koud.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:03

Mijn moeder heeft het ook veel koud hoor, en bij haar zijn de waarden ook niet altijd heel afwijkend. Mijn oma heeft die afwijking ook en die is er voor bestraald (is familie van kanker) en mijn moeder willen ze het liefst gaan opereren en misschien icm bestraling. Dus laat je niet te makkelijk afschepen, fa desnoods naar een neuroloog

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:13

Na een paar maanden met vermoeidheidsklachten is bij mij een parasiet in mijn darmen ontdekt. Maar die klachten gingen wel gepaard met stoelgangklachten. Heel wisselend, waardoor ik er best lang mee gelopen heb. Maar de koorts heb ik volgens mij niet gehad, weet ook niet of dat een symtoom is....je kan getest worden dmv ontlasting opsturen naar het lab.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:19

En laat ff je bloed specifiek op ijzerwaardes testen. Na volgens de dokter 4 keer longontsteking en 3 keer q koorts te hebben gehad blijkt m'n vader ijzer en koper stapelings ziekten te hebben, dat kan ook op je organen slaan...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:22

Joanne, je bedoelt hemochromatose, dat heb ik niet, daar is vorig jaar ook al naar gekeken. Ontlasting is toen ook onderzocht en er waren geen parasieten. Aangezien ik daarna niet meer naar het buitenland ben geweest, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ik in ons schone landje een parasiet heb opgelopen (ik sluit het niet uit, maar de kans is klein). Stoelgang is ook niet anders dan normaal.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:23

Die bedoel ik ja, maar veel mensen weten niet wat het inhoud bij alleen de naam. Ik hoop dat je er snel achter komt wat het is...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:26

Ik ga in ieder geval volgende week weer eens bij de huisarts aan de bel hangen. Vorige keer zei hij dat ik gewoon niet meer mijn temperatuur moest meten en dat het dan vanzelf over zou gaan :P.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:30

langs de dokter is natuurlijk nr 1 :)
maar niet iets van een ontsteking te pakken?
hypermobiel is wel een energie vreter omdat de spieren het werk moeten gaan doen van de pezen en banden.
hierdoor kan je denk ik ook nog wel eens rare reacties krijgen zoals bijvoorbeeld koortsaanvallen.

Kan zelf de gewrichten ook overstrekken en herken het wel een beetje.
ook de uiterste van koud hebben en volgende moment de warmte opvliegers :) en de vermoeidheid.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:35

het rare is dat ik de hypermobiliteit al mijn hele leven heb en heel goed weet welke klachten daar bij horen, af en toe heb ik er nog wel eens rare dingen van. Zo was een paar maanden terug de spier die langs de achterkant van mijn knie loopt verrekt, maar dat is met wat fysiooefeningen zo weer goed. De dingen die bij hypermobiliteit passen herken ik altijd goed en wat ik nu heb staat er los van. Het moe zijn is pas sinds een week of 3 a 4 en ik weet zeker dat het niet van de hypermobiliteit komt.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:39

Kan ook een virus of ontsteking zijn maar tja geen dokter hier :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:41

Suiker ??
Pfeifer ??

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:42

Pfeifer heb ik jaren geleden al eens gehad, bloedsuiker was de laatste keer dat ik het controleerde (maand geleden) normaal.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:43

Ik wil trouwens niet jullie ideeën afkraken hoor, ik ben blij dat er al zoveel reactie is. Dus als iemand anders nog een idee heeft zeg het gerust :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:51

Ik weet nog wel een paar enge ziektes die dit beeld kunnen veroorzaken.
Vermoeidheid, spierpijnen, ogen worden slechter.
Maar ben geen dokter, wel veel ervaring op gebied van ziekte beelden.
Laat maar eens een longfoto nemen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:53

Waarom een longfoto? Je kan gerust enge ziektes spuien, ik schrik echt niet zo snel ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:56

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:00

Geregeld koortsaanvallen hebben, ken ik alleen van malaria, maar die aanvallen zijn vaak wat ernstiger dan alleen een verhoging hebben, dan voel je echt beroerd. Heb je het op een specifiek uur, of bijvoorbeeld een bepaalde tijd na het avondeten ofzo?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 08:48

nee geen specifieke tijd, maar meestal wel na een uur of 8 's avonds en het duurt dan vaak tot aan de ochtend (totdat je cortisolniveaus beginnen te stijgen).

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:53

klinkt als fibromylogie

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:07

Arabrien, bij sarcoidose hebben de meeste patiënten longklachten, die heb ik absoluut niet. Ik ben niet kortademig en hoest niet.