Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
Vooral als ik op vakantie ben. Dus van de zomer op vakantie met een potje naar de weekend dienst op Terschelling, en toen op vakantie aan de antibiotica. Nu aan de cranberry pillen, en dat helpt wel goed!!
Hannahnas schreef:Dat je het altijd rond deze tijd hebt zal waarschijnlijk komen door de kou, het best kan je ermee naar je huisarts gaan, die kan je antibiotica voorschrijven. Wat kan helpen om het te voorkomen is je warmer aankleden (thermo ondergoed!!!)
sterkte!!!
), maar door een bacterie (of in andere situaties een virus), dus warm ondergoed beschermd je niet tegen een blaasontsteking.
sazsie schreef:Hannahnas schreef:Dat je het altijd rond deze tijd hebt zal waarschijnlijk komen door de kou, het best kan je ermee naar je huisarts gaan, die kan je antibiotica voorschrijven. Wat kan helpen om het te voorkomen is je warmer aankleden (thermo ondergoed!!!)
sterkte!!!
Even een fabeltje weg halen....een urineweginfectie krijg je niet door de kou (dit geldt overigens voor alle infecties), maar door een bacterie (of in andere situaties een virus), dus warm ondergoed beschermd je niet tegen een blaasontsteking.
Zorgen voor een goede weerstand (doordat je weerstand lager is ben je vatbaarder), zorgen dat je voldoende drinkt, goed omgaan met hygiene (goed afvegen, plassen na de seks), zijn allemaal goed genoemde tips. Dus daar heb ik verder niks aan toe te voegen.
Sylke schreef:Ik heb hier ook heel lang last van gehad. Elke keer antibiotica heeft weinig nut, omdat de bacteriën eraan wennen, en er dus 'restjes' achterblijven. Bij mij heeft Blasecare goed geholpen, is ook met cranberry-extract en vitamine c. Zoals Sazsie al zegt, ligt het waarschijnlijk aan de weerstand. Vandaar ook de vitamine c in de Blasecare pillen (zijn er vast in meerdere merken, inderdaad met D-manose.) Bij mij is de blaasontsteking ook nooit meer teruggekomen!!
__Marije__ schreef:labyrinth schreef:Sowieso antibiotica halenAlsof het niets is
Ik ben het geheel met je eens dat ze naar de huisarts moet gaan met een potje urine, maar ook door veel drinken los je veel problemen al op
Maar dat is ter beoordeling aan een arts lijkt me
Sylke schreef:Ok, dan heb ik het jarenlang verkeerd voorgekauwd gekregen bij 6 verschillende dokters.. Mijn laatste dokter was een antroposofische, en hij vertelde ook dat hij in die situaties niet altijd antibiotica voorschreef, vanwege dat de bacteriën immuun ervoor kunnen worden. Juist de blasecare-pillen zorgen dat er niks blijft zitten, omdat die er op de een of andere manier voor zorgt dat ze niet kunnen blijven 'plakken'. Ook pas na gebruik van de blasecare-pillen heb ik er nooit meer last van gehad, ik kreeg ook nog een boekje mee waarin dit proces werd uitgelegd. Daarbij komt nog dat een nare bijwerking van antibiotica is, dat je er een schimmelinfectie van kunt krijgen, waardoor je weer vatbaarder bent voor een blaasontsteking..
Waarom was dan laatst al die heisa over kippen die ook antibiotica krijgen, waardoor de mensen die het eten het ongewild ook binnen krijgen, en waardoor onze lichamen teveel aan de antibiotica zouden wennen?