blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:45

wie heeft er nog meer vaak last van?

Bij mij komt het ieder jaar terug, en vreemd genoeg iedere keer rond deze tijd.
Waar het aan ligt? ik weet het niet.
Ik word er wel een beetje simpel van.
Zijn er meer mensen die hier veel last van hebben toevallig?
en waar ligt het aan, of wat kan je hier tegen doen?

groeten anne

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:47

Dat je het altijd rond deze tijd hebt zal waarschijnlijk komen door de kou, het best kan je ermee naar je huisarts gaan, die kan je antibiotica voorschrijven. Wat kan helpen om het te voorkomen is je warmer aankleden (thermo ondergoed :-) !!!)
sterkte!!!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:49

Genoeg blijven drinken, je warm aankleden :) Op tijd naar de wc gaan, cranberry pillen slikken. :) En verder, sterkte!

ietjelover

Re: blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:51

Ik ga ook iedere keer naar de HA om antibiotica te halen.
Ik draag altijd winterondergoed, omdat ik winterbenen heb.
Ik zal met de rest wel even iets gaan doen!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:57

inderdaad heel veel drinken. Cranberrysap/pillen kan je goed preventief gebruiken evenals vitamine C.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:01

D-mannose slikken, veel effectiever dan cranberry.

En verder gewoon goed uitplassen en van voren naar achteren afvegen en plassen na de seks (indien van toepassing ;) ).

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:43

Helaas heb ik ook vaak last van blaasontsteking.. drink je voldoende? Ik heb ook meestal last van blaasontsteking in de winter, dit komt bij mij omdat ik dan bijna geen dorst heb en dus veel minder drink. Dit juist integendeel in de zomer. Daarnaast krijg ik last van de zogenoemde 'blaaskrampen', dit heeft te maken met kou.. sterkte :-)

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:56

Een aantal jaren geleden had ik er ook regelmatig last van. Ik heb toen een kuur met cranberry pillen gedaan, ook sap gedronken en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.
Tijdje terug kreeg mijn oudste dochter er last van, haar gelijk cranberrysap laten drinken en ging toen ook heel snel over.
Veel beterschap want ik weet uit ervaring hoe pijnlijk het kan zijn.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:01

Ik heb juist altijd in de zomer last van blaasontsteking :( Vooral als ik op vakantie ben. Dus van de zomer op vakantie met een potje naar de weekend dienst op Terschelling, en toen op vakantie aan de antibiotica. Nu aan de cranberry pillen, en dat helpt wel goed!! :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:15

Sowieso antibiotica halen, deze bacteriën nestelen zich in de wand van urineleider dus je plast ze niet zomaar uit.
En cranberrysap als je het lekker vind. Werkt ontzettend goed, zorgt voor een zuurgraad in je urine waar de bacterie niet van houdt.
Als je geen cranberrysap lust werken pillen ook, maar dit zijn onnatuurlijke gedoseerd en dus eigenlijk niet aan te raden op lange termijn.
De bacteriën komen vaak in de urineleider door verkeerd afvegen (bacterieën komen voor in rectum) en door seks omdat de bewegingen daarvan vaak langs de urineleider gaan, het wordt daarom ook aangeraden om te plassen naar de seks omdat je daarmee de bacterieën een kleinere kans geeft op innestelen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:14

labyrinth schreef:
Sowieso antibiotica halen

:+ Alsof het niets is ;) Ik ben het geheel met je eens dat ze naar de huisarts moet gaan met een potje urine, maar ook door veel drinken los je veel problemen al op :) Maar dat is ter beoordeling aan een arts lijkt me :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:15

Dat komt omdat je weerstand nu minder is doordat het kouder wordt en je meer energie verbruikt. Haal wat cranberrysap of cranberry pillen. dit helpt echt en zit bordevol vitamines!!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:20

Ik ken het schijnt meer bij paardrijders voor te komen,omdat eventueel bacterie""n zich omhoog banen.
Ik krijg er soms ook nier ontsteking bij en verga een uur lang van de pijn,en plas dan ook bloed,even goed haal ik ook antibiotica,zo niet en ik blijf lopen heb ik dagelijks een koliek aanval en dat gun je niemand hoor.
En inderdaad cranberry is heel goed en veel drinken water en zo,is goed voor de stofwisseling.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:20

Hannahnas schreef:
Dat je het altijd rond deze tijd hebt zal waarschijnlijk komen door de kou, het best kan je ermee naar je huisarts gaan, die kan je antibiotica voorschrijven. Wat kan helpen om het te voorkomen is je warmer aankleden (thermo ondergoed :-) !!!)
sterkte!!!

Even een fabeltje weg halen....een urineweginfectie krijg je niet door de kou (dit geldt overigens voor alle infecties :) ), maar door een bacterie (of in andere situaties een virus), dus warm ondergoed beschermd je niet tegen een blaasontsteking.

Zorgen voor een goede weerstand (doordat je weerstand lager is ben je vatbaarder), zorgen dat je voldoende drinkt, goed omgaan met hygiene (goed afvegen, plassen na de seks), zijn allemaal goed genoemde tips. Dus daar heb ik verder niks aan toe te voegen.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:25

ik had ook altijd erg vaak een blaasontsteking, op een gegeven moment heb ik vitamine C pillen met cranberry gehaald bij de drogist, het was zo weg en nooit meer terug gekomen :n

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:15

Ik heb hier ook heel lang last van gehad. Elke keer antibiotica heeft weinig nut, omdat de bacteriën eraan wennen, en er dus 'restjes' achterblijven. Bij mij heeft Blasecare goed geholpen, is ook met cranberry-extract en vitamine c. Zoals Sazsie al zegt, ligt het waarschijnlijk aan de weerstand. Vandaar ook de vitamine c in de Blasecare pillen (zijn er vast in meerdere merken, inderdaad met D-manose.) Bij mij is de blaasontsteking ook nooit meer teruggekomen!!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:32

Ja hoor, ik ook. En als ik het eenmaal heb kom ik er moeilijk vanaf. Loop er al vanaf de lente mee geloof ik..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:42

meld me ook haha heb het nu, sinds zondag gister plas gebracht maar die was blijkbaar niet goed zat ook bloed in en dachten hun dat ik menstrueerde, dus dalijk een nieuw potje brengen dat ze maar gauw met iets komen want vind het niet meer prettig grrr

en ja heb het ook ieder jaar weer soms wel 2 keer

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:53

sazsie schreef:
Hannahnas schreef:
sterkte!!!

Even een fabeltje weg halen....een urineweginfectie krijg je niet door de kou (dit geldt overigens voor alle infecties :) ), maar door een bacterie (of in andere situaties een virus), dus warm ondergoed beschermd je niet tegen een blaasontsteking.

Zorgen voor een goede weerstand (doordat je weerstand lager is ben je vatbaarder), zorgen dat je voldoende drinkt, goed omgaan met hygiene (goed afvegen, plassen na de seks), zijn allemaal goed genoemde tips. Dus daar heb ik verder niks aan toe te voegen.

Indirect is het wel van effect want mensen die minder gezond eten en slapen hebben als het koud is dus een lagere weerstand, maar inderdaad het is niet zo dat je, je door warm ondergoed aan te trekken beschermd.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:03

Sylke schreef:
Ik heb hier ook heel lang last van gehad. Elke keer antibiotica heeft weinig nut, omdat de bacteriën eraan wennen, en er dus 'restjes' achterblijven. Bij mij heeft Blasecare goed geholpen, is ook met cranberry-extract en vitamine c. Zoals Sazsie al zegt, ligt het waarschijnlijk aan de weerstand. Vandaar ook de vitamine c in de Blasecare pillen (zijn er vast in meerdere merken, inderdaad met D-manose.) Bij mij is de blaasontsteking ook nooit meer teruggekomen!!

Dit klopt niet. Er blijven juist restjes achter doordat er geen antibiotica wordt gebruikt, zoals ik had uitgelegd, de bacterien nestelen zich in de wand en kunnen dus niet gewoon uitgeplast worden, door het antibioticum worden deze bacteriën gedood.

__Marije__ schreef:
labyrinth schreef:
Sowieso antibiotica halen

:+ Alsof het niets is ;) Ik ben het geheel met je eens dat ze naar de huisarts moet gaan met een potje urine, maar ook door veel drinken los je veel problemen al op :) Maar dat is ter beoordeling aan een arts lijkt me :)

Het is ook niet niets inderdaad.
Wat Sylke verkeerd begrepen heeft, is hoe de bacteriën aan antibiotica wennen. Alle antibiotica die wij slikken komt er ook weer uit en zo komt het ook bij bacteriekolonies terecht. Hierdoor worden veel bacteriën gedood, maar blijven er een aantal leven die er tegen kunnen. Dit hoort eigenlijk niet, maar zijn mutaties en ze zijn dus niet met veel. Doordat wij de natuurlijke selectie afdwingen, blijven alleen de resistente bacteriën in leven en gaan die zich weer delen.
Daarom moet je alleen antibiotica krijgen als je het nodig hebt, bijvoorbeeld als je door een arts de diagnose blaasonsteking hebt gekregen. In Amerika werd een tijd lang antibiotica voorgeschreven ook als placebo en dat is dus onnodig gebruik. Zelfde geldt voor diervoedsel met antibiotica in de bioindustrie.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:14

Ok, dan heb ik het jarenlang verkeerd voorgekauwd gekregen bij 6 verschillende dokters.. Mijn laatste dokter was een antroposofische, en hij vertelde ook dat hij in die situaties niet altijd antibiotica voorschreef, vanwege dat de bacteriën immuun ervoor kunnen worden. Juist de blasecare-pillen zorgen dat er niks blijft zitten, omdat die er op de een of andere manier voor zorgt dat ze niet kunnen blijven 'plakken'. Ook pas na gebruik van de blasecare-pillen heb ik er nooit meer last van gehad, ik kreeg ook nog een boekje mee waarin dit proces werd uitgelegd. Daarbij komt nog dat een nare bijwerking van antibiotica is, dat je er een schimmelinfectie van kunt krijgen, waardoor je weer vatbaarder bent voor een blaasontsteking..
Waarom was dan laatst al die heisa over kippen die ook antibiotica krijgen, waardoor de mensen die het eten het ongewild ook binnen krijgen, en waardoor onze lichamen teveel aan de antibiotica zouden wennen?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:24

Sylke schreef:
Ok, dan heb ik het jarenlang verkeerd voorgekauwd gekregen bij 6 verschillende dokters.. Mijn laatste dokter was een antroposofische, en hij vertelde ook dat hij in die situaties niet altijd antibiotica voorschreef, vanwege dat de bacteriën immuun ervoor kunnen worden. Juist de blasecare-pillen zorgen dat er niks blijft zitten, omdat die er op de een of andere manier voor zorgt dat ze niet kunnen blijven 'plakken'. Ook pas na gebruik van de blasecare-pillen heb ik er nooit meer last van gehad, ik kreeg ook nog een boekje mee waarin dit proces werd uitgelegd. Daarbij komt nog dat een nare bijwerking van antibiotica is, dat je er een schimmelinfectie van kunt krijgen, waardoor je weer vatbaarder bent voor een blaasontsteking..
Waarom was dan laatst al die heisa over kippen die ook antibiotica krijgen, waardoor de mensen die het eten het ongewild ook binnen krijgen, en waardoor onze lichamen teveel aan de antibiotica zouden wennen?

Omdat zoals ik net vertel, bacteriën kunnen niet tegen die antibiotica, maar ook bij bacteriën treden er mutaties op, waardoor ze resistent kunnen worden. Als we dan op grote schaal (zoals in de bioindustrie en als placebo pillen) antibiotica uit gaan delen, zijn we dus bezig met het uitroeien van alle "normale" bacteriën en alleen de resitente blijven over en zullen zich gaan delen en sneller delen omdat er in hun kolonie ineens meer plaats is en veel voedingstoffen door al de gelyseerde cellen.

Wat je zegt is dus niet helemaal fout, we moeten zo min mogelijk antibiotica gebruiken zodat we niet resistentie de overhand geven Maar het is niet zo dat antibiotica resistentie veroorzaakt. Het is dus ook niet zo dat je als je een antibioticum hebt gehad dat die volgende keer minder goed werkt bij jou. Je kan dus gewoon antibiotica gebruiken als je het nodig hebt,maar we moeten niet antibiotica gebruiken als het niet nodig is.