Mijn haarongeluk(+foto's) wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Mijn haarongeluk(+foto's) wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:45

Hallo Bokkers!

Van fouten kun je leren niet waar, ik hoop dat jullie hier wat van opsteken, maar vooral mij advies kunnen geven!

Mijn haar is van nature donkerblond, prima haarkleur. Nu doet een vriendin de kapperschool, en ze had een model nodig voor verven. Nou prima, ook gedaan. Donkerbuin, Het was echt een leuke kleur!

Nu 2 weken laten, kreeg ik gister spontaan de gedachte, laat ik mijn haar zwart verven. Dus 2 pakjes van Garnier gekocht bij de etos, zo gezegd zo gedaan.

Word ik wakker. Is mijn haar blauw! :Y)
Afbeelding

Ik moest best wel lachen, maar ik vond het ook verschrikkelijk, dus ik hoppa naar de groothandelzaak.
Daar had ik het plan om mijn haar eest te blonderen, en later over te verven naar bruin(want bruin op zwart kan niet)

Dus ik thuis heel leuk het blonderen.
Is het zo geworden!
Afbeelding

Bah, verschrikkelijk. Morgen doe ik een muts op als ik ga werken, maar wat kan ik nu het beste doen?
Gewoon mijn haar nu opnieuw oververven?

Natuurlijk ga ik het nooit meer doen, en het was verschrikkelijk dom. Maar ik wil er nu wel graag van af.

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Shoran123 op 10-12-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Re: Mijn haarongeluk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:48

Ik zou even naar de kapper gaan denk ik, en daar om advies vragen. Vervelend dat je haar blauw geworden is, en daarna heel raar blond.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:49

Ik zou als ik jou was naar een kapsalon gaan. Het kost je wel wat, maar daar weten ze wel het beste wat te doen en kunnen ze jou adviseren. Dan houd je de schade ook beperkter.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:50

Ik denk dat je moet wachten tot het er uitgroeit of even naar de kapper gaan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:50

Oh dat is balen. je kunt het laten ontkleuren en dan weer oververven..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:51

Je bent je haar aan het kapot maken zo! Heb geen idee hoe en wat, maar als ik jou was zou ik het door een kapper laten oplossen!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:52

Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal!
Ik ben al naar een kapsalon geweest, maar daar zeiden ze als ik het nu met bruin over zou verven dat het groen zou worden... En het is inderdaad een aardig kostenplaatje ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:52

Das een risico met zelf verven. Een goede kapper weet met jouw haar de gewenste kleur te bereiken.
Elke kleurtint kan een ander resultaat geven. Blond op zwart is sowieso niet zo even te doen.
Ga naar de kapper, als je zelf denkt donkerblond ofzo terug te doen wordt het vast groenachtig.

Edit: niet alleen naar de kapper voor advies om dan naar de winkel te rennen. Laat het hen oplossen, ze zullen wellicht niet naar jouw kleur kunnen gaan maar iig even een tussenoplossing bedenken. Bv een mooie blond oid.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-12-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:53

Ik zou echt naar de kapper gaan,als je op deze manier doorgaat heb je echt erg dood haar..

moyra

fenna1995 schreef:

ook dat gaat wel eens fout.
Ben ik een voorbeeld van geweest {:)-:(

Raad je echt de kapper aan want ik was alleen al 60 euro aan verf kwijt om het weer goed te krijgen.
Dus kapper moeten ze zorgen dat het goed komt en ben je misschien iets meer kwijt maar weet je zeker dat je er goed weggaat :D

RoosG

Bruin erover heen gaat inderdaad niet werken, of je zou voor een meer rodere tint moeten gaan. Al durf ik niet te zeggen of het dan wel goed gaat.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:53

F_Orumster schreef:
Das een risico met zelf verven. Een goede kapper weet met jouw haar de gewenste kleur te bereiken.
Elke kleurtint kan een ander resultaat geven. Blond op zwart is sowieso niet zo even te doen.
Ga naar de kapper, als je zelf denkt donkerblond ofzo terug te doen wordt het vast groenachtig.

Dat zei de kapper ook al, maar mijn hoofdhuid jeukt nu verschrikkelijk, en ik hoop niet dat mijn haar gaat uitvallen zo. Zijn hier nog middeltjes tegen> ik heb het al gewassen met conditioner herstellend van niveau :)

MiniMaxi

Even bij de kapper langs die hebben een soort speciale spray die er voor soort dat als je je haar weer gaat verven dat het ook de juiste kleur wordt want verf over blondeer kan groen worden. Denk niet dat je dat wilt. Succes!

quintolover

Idd, ff naar de kapper. Die kunnen het ontkleuren en dan weer verven.
En anders moet je onkleurder kopen.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:54

moyra schreef:
fenna1995 schreef:

ook dat gaat wel eens fout.
Ben ik een voorbeeld van geweest {:)-:(

Raad je echt de kapper aan want ik was alleen al 60 euro aan verf kwijt om het weer goed te krijgen.
Dus kapper moeten ze zorgen dat het goed komt en ben je misschien iets meer kwijt maar weet je zeker dat je er goed weggaat :D

Hebben jullie nog tips voor goede kappers omgeving Utrecht?
Normaal ga ik altijd naar Bert Deun maar die is maandag dicht :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:55

Tja, als je haar pas is geverfd ga je niet binnen 2 weken opnieuw in hele andere kleur verven, dat is vragen om een kleur dat niet is wat je voor ogen had.

Je kan het best naar de kapper gaan om alles netjes te laten ontkleuren en daarna in de kleur die jij wilt gaan verven. Maar wees niet verbaasd dat je haar dof en droog zal zijn, verf is toch een chemisch goedje.

Je hebt al teveel gedaan met je haar dat niet gezond is en ook zeker niet voor je hoofdhuid, je gaat zeker wat vervelen op je hoofdhuid, want ontkleurmiddel is een bijtend middel.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-12-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:55

Oei! :=
Ik zou naar een kapper gaan en het daar opnieuw laten verven.
Net als wat Moyra zegt. Daar hebben ze er echt verstand van en weten ze precies wat ze moeten doen om je haar weer goed te krijgen.
Dat is je geld echt dubbel en dwars waard vind ik! :)

Bij mij is zelf verven ook een keer vreselijk mis gegaan (knálrood/oranjeachtig ipv mahoniebruin).
Dat was echt eens, maar nooooooit meer :oo
Laatst bijgewerkt door RoWi op 10-12-11 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:56

Hangt er van af of je een warme of koele bruin tint erover heen gooit. Ik zou toch langs de kapper gaan, die kan je juiste bruintint maken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:56

Kinki kappers zit toch ook in utrecht? Ik ga meestal in Deventer, Kinki is echt aan te raden. Maar ik weet niet of het maandag open is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:57

Dat blauwe stond je niet gek. :+

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:58

Saaams schreef:

Ah hahaha, ach, ik heb liever mijn oude kleur. Ik denk niet dat ik zo serieus genomen wordt {:)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:01

Saaams schreef:

Mijn idee :j

Sterkte ermee TS! :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:03

Over dit blonde kun je gerust bruin smeren, maar doe het bij een kapper. Mijn vriendin was veel blonder en en wilde weer terug naar haar originele (donkerbruine) kleur. Is heel mooi geworden, doordat er een hele rode bruin is gekozen wordt het eind resultaat normaal bruin. Al doe je er een normaal bruin op wordt het idd groen.

Verder niet zelf ontkleuren, alleen maar ellende krijg je daar nog van.

En conditioner shampoo masker serum whatever gaat je haar niet meer herstellen, dat kunnen deze producten namelijk helemaal niet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:11

Ik zou naar de kapper gaan en het daar laten ontkleuren en vervolgens laten verven in de gewenste kleur. Bij de kapper kost het je ongeveer 70€ , maar die ben je ook wel kwijt als je zelf doorgaat, plus dat het resultaat mooier zal worden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:14

Pfff... ga gewoon naar de kapper als je niet precies weet hoe het uitpakt... Ze hebben er verstand van en dat is de kortste klap. Kost wel een paar centen maar dan is de kans op blauw/geel of groen haar wel klein...