Vorig jaar augustus ongeveer heb ik een veldloop moeten doen met gym. We hebben daar niet goed opgebouwd en moesten in 1 keer veel lopen. Die avond is mijn knie dik geworden en had ik vrij veel pijn. Ik heb toen 2 maand ongeveer niet gesport op school en ben ik 1 week met de auto geweest. Daarna gingen we naar binnen en hoefden we niet hard te lopen, wel heb ik ergens (rond januari denk ik..) een shuttle run moeten doen, toen ook pijnlijke knie. Die hele periode heb ik last gehad van mijn knieën en vocht erin gehad. Ik kon wel lopen, paardrijden en fietsen, bij fietsen ging het soms wel pijn doen. Rond maart ongeveer ben ik thuis begonnen met hardlopen, goede opbouw en uiteindelijk kon ik drie kwartier achter elkaar door hardlopen met stukjes sprinten. Nooit last gehad. Nu ben ik gestopt toen ongeveer de zomervakantie is begonnen. Nu in in het nieuwe schooljaar heb ik weer een veldloop moeten doen en ben ik weer van voren af aan begonnen. Weer dikke knieën. Ik ben gestopt met sporten op school en doorgegaan met fietsen (35 km per dag) en paardrijden. Nu heb ik deze week weer meegedaan en het ging redelijk. Daarna met fietsen kreeg ik last en toen heb ik nog paardgereden, 's avonds waren mijn knieën dik en heel erg warm..
Is dit gewoon overbelasting of kan dit ook wat anders zijn? Ik heb overigens geen overgewicht en ben 14 jaar. Wie o wie herkent zich hierin?
WAt ik al eerder zei, ga roterende bewegingen uit de weg net zoals snel en abrupt bewegen. Houd het bij statische bewegingen die gecontroleerd zijn.