Geen zwangerschap is hetzelfde...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Geen zwangerschap is hetzelfde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 23:06

Even een vraagje voor de moeders onder ons.

Ben nu zwanger van de 2e en inmiddels bijna 38 weken zwanger. Maar ben het echt zo zat! Bij de eerste zwangerschap echt weinig tot geen last, en nu... pfff, last van mijn heupen, benen, bekken, hele 'onderkant', een zeer druk kind in de buik die zo beweegt dat het echt soms wel pijn doet! Niet slapen, elke uur wakker omdat ik moet omdraaien... nou ja...

Nou ja, ik hoop vurig dat ze eerder komt als 22 december. Mijn eerste is precies op de uitgerekende datum ter wereld gekomen, zeer onwaarschijnlijk dat de 2e dat ook zal doen, maar dat ze echt 2 weken eerder of 2 weken later zal komen als de uitgerekende datum, dat heel waarschijnlijk niet. Dus nog ff doorbijten...

Mijn vraag is hoe was jouw zwangerschap(pen)? En was jouw zwangerschap erna heel anders als bij de eerste?? En kwam de 2e veel eerder of later?

Nou ja... beur me op met jullie mooie zwangerschap verhalen ;) (en daarbij... ben ff mijn frustraties kwijt, dank jullie daarvoor)...

wreckh

Re: Geen zwangerschap is hetzelfde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:14

Vervelend al die kwaaltjes!

Mijn beide zwangerschappen waren loodzwaar. Bij beide bekken instabiliteit en veel last van mijn rug. Ze waren wel redelijk hetzelfde. Het enige waar ik me vreselijk op verkeken heb was de bevalling. Hoop niet dat ik je bang maak. Mijn eerste (Milan) was 2 weken overtijd en een 9 ponder. Hel van een bevalling, thuis begonnen, met 6 cm al pers weeen en uiteindelijk met toeters en bellen naar het ziekenhuis.

Bij de 2e (Norah) wilde ik niet weer overtijd gaan. Dus rond uitgerekende datum flink aan de bel getrokken dat ik het niet meer trok. 2 x gestript, uiteindelijk 1 dag na uitgerekende datum ingeleid. Dokters vonden het eigenlijk onzin, maar omdat ik dan zo aandrong. Maar goed ook, Norah was een 11 ponder. Wat een drama bevalling. Weer na 6 cm al persweeen en stijf onder onder de pijnstillers aan het ijlen. Kreeg het allemaal slecht mee.

Ik dacht altijd dat de 2 e bevalling makkelijker was als de eerste, maar dat is dus niet perser zo.

Sterkte met de laatste loodjes. Hopelijk meld de kleine zich snel en kan je gaan genieten!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:16

Ik had echt een ZALIGE zwangerschap! Ik mis het ook ontzettend, ondanks dat meneer erg vaak rek en strek oefeningen deed en ik me echt bont en blauw voelde van binnen. Ik mis me buik, zijn getrappel, en me buik kunnen vast houden ik heb ook geen moment gehad dat mijn buik me in de weg zat ofzo *zucht* heb twee tot 4 dagen haast niets kunnen doen door mijn SI gewrichten en heb een nierbekontsteking gehad, maar jeej als dat alles is..... Ik heb twee dagen voor me bevalling nog staan mesten, en 4 dagen daarvoor 3,5 uur in het bos geweest met mijn hond.

Maandagochtend wilde ik naar stal gaan, maar vond dat het gevoel in mijn buik toch wel erg regelmatig kwam, toen dit ook door te douchen niet wegtrok heb ik maar iemand anders gebeld of die mijn paardje wilde doen omdat ik "dacht" dat ik wel eens begonnen zou kunnen zijn. Dit bleek zo te zijn en de volgende dag kwam mijn mooie zoon ter wereld! Hij is vandaag precies 7 weken. Ik was 25-10-2011 uitgerekend en hij kwam precies één week te vroeg.

Wat balen dat jouw tweede zwangerschap je zo'n stuk zwaarder valt dan je eerste! Zoals ik mijn zoon heb gedragen kun je er wel 10 hebben!

Veel sterkte met je laatste lootjes.
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 06-12-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:19

Mijn zwangerschappen waren redelijk identiek aan elkaar, afgezien van het feit dat er bijde tweede natuurlijk al een kindje rondliep en het daardoor allemaal wel vermoeiender was; de oudste was 4 toen de jongste geboren werd en dan kan je niet meer even gaan liggen als het me allemaal even te veel werd :+ .
De eerste is 4 dagen voor de uitgerekende datum geboren, de tweede 11 dagen voor de uitgerekende datum.
Er is dus wel hoop dat je tweede eerder komt ;) !
Sterkte met de laatste loodjes :(:) !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:14

He, wat rot voor je! De typische laatste loodjes zijn helaas denk ik voor iedereen wel zwaar (volgens mij gewoon een truucje van de natuur zodat je uit gaat zien naar de bevalling hahaha) maar niettemin is het gewoon ellendig om je zo slecht te voelen.

Bij de eerste had ik een rotzwangerschap, ben bijna de hele tijd ziek geweest, verloor regelmatig bloed en moest dan weer plat op bed, ze dachten dat ik bekkeninstabiliteit had maar dat bleken dus mijn hernia's te zijn dus ik kon op een gegeven moment niet meer naar de hoek van de straat hobbelen :=
Ik was voor september uitgerekend en de zomer was warm, zat ik daar vier hoog in een appartementje zonder balkon opgesloten met benen die vanaf de knieen recht naar beneden liepen in mijn voeten := Ik droeg een soort rode sandalen maat 43 waarvan het klitteband dan op het laatste stuk zat. De laatste tien weken had ik steeds voorweeen en had daar toch echt wel pijn van, en angst want wanneer begon het dan? Ik kreeg de laatste maanden een prepartum depressie en had weinig gevoel mee voor de baby in me.
Na de bevalling was het daarentegen fantastisch (ik had het ook echt pas door op 6 cm ontsluiting hahaha), ik was gelijk stapelgek op haar en ben 10 maanden dolverliefd op haar geweest en voelde niks van vermoeidheid, ik was echt in de gloria. Lang leve de hormonen :D

Toen nummer twee, het omgekeerde. Ik heb weinig klachten gehad voor mezelf en heb de hele zwangerschap echt gewoon van alles gedaan, paardgereden, mee verbouwd, muren gemetseld, grond omgezet,.. maar kreeg al snel zorgen om de baby. Met 10 weken al vele harde buiken, soms echt weeen. Toen ook nog bloedverlies. Ben in de ziektewet gegaan. Toen gaf de tripletest verkeerd resultaat op neuraal buis defect. Bleek na een 3D echo vals alarm, maar het leverde wel een paar weken spanning op. Toen kreeg ik zwangerschapsdiabetes dus op streng dieet en weg thuisbevalling. Ik had ook vreselijk last van mijn hormonen, heb veel gehuild, veel woedeaanvallen en op stal vlogen de emmers vaak in de rondte! We zaten met een verbouwing, ik kreeg veel ruzie met mijn vriend en mijn schoonmoeder en voelde me heel erg alleen en geisoleerd. De uitgerekende datum werd steeds naar achter verschoven omdat de baby zo klein was, zou ergens in augustus zijn uiteindelijk. In juni braken mijn vliezen in de winkelstraat (tof he) en ben ik met mijn natte broek naar het ziekenhuis gegaan om te laten controleren of het vruchtwater, zweet of urine was := Ik kon dus gelijk blijven. Na twee weken plat in het ziekenhuis (ik mocht niet eens naar de wc of onder de douche) bleek het vruchtwater op en moest ik naar een universitair ziekenhuis omdat ze daar een neonatale eenheid hadden om te bevallen. Die vonden het echter niet nodig om in te zetten en dus heb ik nog anderhalve week daar gelegen en ben toen weer terug gebracht. Toen heb ik nog even in het eerste ziekenhuis gelegen en ben ik toch van nature bevallen, in mijn eentje op de badkamer van het ziekenhuis. De baby moest opgenomen worden aangezien ze naar schatting 5 a 6 weken te vroeg was en slechts 2 kilo, elke dag waren er andere medische problemen. Ik kwam terecht in een postnatale depressie. Na een maand mocht de baby naar huis en ik heb hard een kraamtijd, hulp en belangstelling gemist bij de thuiskomst. Sinds enkele maanden ben ik redelijk uit mijn PND gekomen.

Twee totaal verschillende ervaringen dus :)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:57

mijn zwangerschap was de eerste 22weken waardeloos, ik hield niks binnen.
daarna ging het gelukkig veel beter, wat maagzuur en een erg laag libido :P

en ons dochtertje kwam pas met 41 en een halve week.. wel spontaan gelukkig

_Amara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:04

ik ben nu 24 weken zwanger van onze eerste, en sinds 2 weken beginnen hier ook de kwaaltjes.
heb bekkenpijn, en tijdens het werk heb ik harde buiken. heb ook niet echt een licht beroep...
dus zal toch wat moeten minderen met werken, want ben er nog lang niet!

en volgens mij moet ik niet teveel van die verhalen van hierboven lezen... :?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:18

Bij de eerste, mijn dochter, heb ik 9 maanden overgegeven (tot zelfs nog een uur NA de bevalling), verder weinig last, behalve van mijn bekken en rug.
Ze was 7 pond en 2 week te laat geboren. Is in het ziekenhuis geboren en dankzij een tekort aan personeel ging dit niet zo soepeltjes.
Al was de bevalling op zich vlot, vanaf het persen in een minuut of 8 ofzo.
Bij mijn dochter een sterke voorkeur voor sinaasappels :9

De tweede, een zoon, tot en met de derde maand overgegeven, bij hem vooral harde buiken, al vanaf de 4e maand.
Hij was ook erg druk, zat de hele tijd te rekken en te strekken en buik ging van links naar rechts en van boven naar beneden.
Thuis bevallen, ook weer aardig snel, in een minuut of drie ofzo.
Hij was zo'n 9 pond, en een week te laat.
Bij mijn zoon verslaafd aan appels en peren, zo maf.

Verder bij beide bevallingen alles heel gehouden, gelukkig geen scheurtjes of knippen +:)+

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:36

Twee hele relaxte zwangerschappen hier. Bevallingen ook trouwens :D
Heerlijk in alle rust thuis gebleven :D
Vince is geboren 4 dagen voor de uitgerekende datum (39+3)
Iris is geboren 3 dagen voor de uitgerekende datum (39+4)

Kwaaltjes: 1e keer vocht vasthouden en 2e keer spataderen (die godzijdank meteen na de bevalling
minderden en inmiddels helemaal weg zijn getrokken!).

Mij hoor je niet klagen dus :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:58

Mijn eerste zwangerschap was makkelijk, maar ik had al vanaf 18 weken zwangerschap geregeld harde buiken die met 29 weken over gingen in weeën. Ik heb daarvoor in het ziekenhuis gelegen en na de weeënremmers, ben ik veel rustiger aan gaan doen en heb ik nog nauwelijks harde buiken gehad. Uiteindelijk is hij met 40+4 geboren...
De tweede zwangerschap was een eitje van begin tot eind. Het enige waar is last van had, was brandend maagzuur. Deze kleine dame kwam met 40 weken precies!
Nu zwanger van de derde. Ik ben nu meer misselijk geweest dan bij de vorige zwangerschappen samen (maar nog niet zo misselijk dat ik moest overgeven) en ik ben heel erg moe geweest. Ik ben benieuwd of het een slecht voorteken is en ik een minder makkelijke zwangerschap heb deze keer..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:56

Godsamme, zo zie je maar weer dat je echt niets van kan zeggen! Urrielle, als ik dat van jou lees, helllll! OMG :S

Maar ja dat is het... ieder lichaam en mens is anders en dus ook elke bevalling. Laat ik het erop houden dat mijn eerste zwangerschap makkelijk was en de bevalling, mwhaaa, Valéria was een vrij zware baby, 3810 gram. Ben zelf vrij klein net als mijn vriend dus nadat ik bevallen was moest ik nog ff onder narcose.
Maar ben wel heel blij dat het niet een keizersnee is geworden.

Nou ja, als ik sommige van jullie verhalen lees... Pfffff, dan is hier mijn zwangerschap nog redelijk makkelijk... nu nog die bevalling :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:53

Ik vond het verschrikkelijk! Liever gedurende 9 maanden wekelijks een bevalling, ipv 24/7 dat geleur en geëmmer :x :D (bevalling vond ik appeltje-eitje).

Heel veel succes! Je bent er bijna, nog eventjes volhouden :(:)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:21

eerste zwangerschap was prima te doen heb zelfs nog hoogzwanger met de hond lopen ravotten
en tijdens de weeen nog de hond uitgelaten
soms even stoppen om een wee weg te puffen :')
bevalling was ook zo klaar
onze eerste is geboren op de uitgerekende datum

2de zwangerschap was een regel rechte ramp
heel erg ziek veel afgevallen en zelfs in het ziekenhuis gelegen uiteindelijk 2 dagen eerder ingeleid
kon gewoon niet meer
was eigenlijk voor 21 juni uitgerekent maar ben de 19de al geholpen
bevalling was pittig maar zeer snel om half 9 vliezen geprikt en infuus aan
en 09:59 was on knulletje er al
dus 1,5 uur vanaf eerste wee tot bevalling
om 12:00 waren we alweer thuis
dus nee geen enkele zwangerschap of bevalling is hetzelfde
moeder op school heeft 1 november haar 3 de kindje gekregen en alle 3 waren ze 2 weken te laat