Ik ben 16 jaar en de laatste tijd heb ik af en toe best hevige steken bij mijn hart& vaak beginnen dan ook mijn handen & voeten te tintelen. Een heel raar gevoel. Ook ben ik regelmatig duizelig, dit komt ineens op, ik krijg dan vlekken voor mijn ogen en heb het gevoel dat ik elk moment flauw kan vallen.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Of zal ik ermee naar de dokter gaan?
Als.het voelt alsof er een mes steekt zou het ook nog het syndroom van tietze kunnen zijn. Maar zou toch even naar de HA gaan die kan je meer vertellen. de symptomen die je hebt had ik ook
Kyarahh
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 19:00
Daks schreef:
Als.het voelt alsof er een mes steekt zou het ook nog het syndroom van tietze kunnen zijn. Maar zou toch even naar de HA gaan die kan je meer vertellen. de symptomen die je hebt had ik ook
En ik herken het ook.. Bij mij ook hyperventilatie!
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 06-12-11 23:24
Ik denk ook dat het hyperventilatie is, je kan hiervoor naar de huisarts gaan om meer duidelijkheid te krijgen of dit het is en om eventueel onderzoeken te laten doen.
Symptomen hyperventilatie (Je hoeft niet al deze symptomen te hebben, vaak zijn het een aantal symptomen die je tijdens een hyperventilatie-aanval hebt):
- Je hebt last van een opgejaagde ademhaling. Je haalt te diep en te snel adem, terwijl je niet het idee hebt dat je dit doet. - Je krijgt aanvallen in gevallen van spanning en stress en wanneer er sprake is van emotionele situaties. - Dan krijg je last van duizeligheid, het ziet zwart voor je ogen, je voelt je benauwd, hebt hebt hartkloppingen, pijn in de hartstreek, klamme of koude handen. - Je hebt tintelingen in vingers, handen, in je voeten en om je mond. - Je hebt dan een droge mond, je hebt een kriebel in je keel en je hoest veel. - Je hebt een opgeblazen gevoel, buikpijn, last van boeren en winderigheid. - Je bent dan gespannen. - Je voelt je vaak erg moe. - Je hebt een onwerkelijk gevoel en je hebt last van onrust gevoelens. - Je aandoening kan sterk belemmeren in alledaagse activiteiten.
Na een aanval van hyperventilatie kunt je last krijgen van: - diarree - buikpijn - hoofdpijn - rugpijn - grieperig gevoel - slapeloosheid
Ander klachten waar veel mensen last van hebben bij hyperventilatie zijn zweverigheid, gevoelens van onwerkelijkheid en enorme vermoeidheid. Je kunt zich licht in het hoofd voelen omdat de doorbloeding naar de hersenen iets minder wordt waardoor je het gevoel hebt dat je flauw valt. Hierdoor kan er minder zuurstof in de hersenen komen.