Pijnlijke bult op tandvlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1906

Pijnlijke bult op tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:52

Beste Bokkers,

ineens heb ik vandaag een bult op mijn tandvlees achterin mijn mond net boven/achter mijn achterste kies zitten.
Bij alles wat ik met mijn mond doe eten/praten doet het zeer.
Nou ben ik woensdag bij de tandarts geweest en die had het over een verstandskies die binnenkort zou doorkomen? Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar ik wil er wel vanaf want het is behoorlijk irritant. ;)
Iemand een idee wat het kan zijn?

ps. Ik weet niet zeker of het hier goed staat, zoniet mods kunnen jullie het verplaatsen? :)

Lougino

Re: Pijnlijke bult op tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:54

Klinkt inderdaad als je verstandskies..niks ergs krijgt (bijna) iedereen en de pijn die je hebt is ook normaal. Als de kies niet in je mond "past" of als je er last van blijft houden zal die er waarschijnlijk uit moeten bij de tandarts of de kaakchirurg.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:57

Ik weet wat je bedoelt, mijn verstandkiezen zijn ook aan het doorkomen :(:) het gekke is dat ik er 2 amper heb gevoeld, terwijl de andere 2 echt gemeen kunnen doen :\
Goed nieuws: het gaat over :D

1906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:58

AronenLoutje schreef:
Klinkt inderdaad als je verstandskies..niks ergs krijgt (bijna) iedereen en de pijn die je hebt is ook normaal. Als de kies niet in je mond "past" of als je er last van blijft houden zal die er waarschijnlijk uit moeten bij de tandarts of de kaakchirurg.

Bedankt, wat ik wel een beetje raar vind is dat de bult voor een deel boven mijn andere kies zit.
Zou dat kunnen betekenen, dat de kies niet in mijn mond past?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:08

TS is 13 jaar, denk niet dat verstandskiezen dan al doorkomen? :+ Althans, dat denk ik, ik ben 1 van de geluksvogels die geen verstandskiezen heeft :')

TS ik denk dat het eerder een ontsteking op je tandvlees is, dat had ik ook laatst. Vitamine C pillen nemen en na een paar dagen was het weg, het voelt heel ongemakkelijk, pijnlijk en irriteert de mond ook absoluut :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:08

zou ook een opkomend blaasje kunnen zijn! even goed spoelen met mondwater

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:16

Ja bij sommige mensen komen ze vroeg en bij andere laat maar zoals de TS het omschrijft lijkt het toch veel op een verstandskies. Als je er last van blijft houden gewoon terug gaan naar de tandarts, missschien is het wel iets anders en anders kunnen ze een foto maken dan weet je genoeg.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:15

Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga het even spoelen met mondwater en kijk het even aan.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:16

lifaya schreef:
TS is 13 jaar, denk niet dat verstandskiezen dan al doorkomen? :+ Althans, dat denk ik, ik ben 1 van de geluksvogels die geen verstandskiezen heeft :')

TS ik denk dat het eerder een ontsteking op je tandvlees is, dat had ik ook laatst. Vitamine C pillen nemen en na een paar dagen was het weg, het voelt heel ongemakkelijk, pijnlijk en irriteert de mond ook absoluut :j

En ik ga ook even kijken of vitamine c pillen helpen! :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:26

Ik heb eens lang geleden een soort van bult op mijn tandvlees gehad. Heeft de tandarts dan 2 keer in geprikt met een naaldje (Aiii ;( ) En bij de volgende afspraak had ze de nabijgelegen tand uitgetrokken, en weg was abces!

Maar idd, verstandskiezen kunnen niet. Maar zal je 2de kies zijn, of één van de 2 grote kiezen :) Pas dààrna komen je verstandkiezen. Die grote kiezen komen er bij mij ook door. En kan idd soms pijnlijk zijn.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:30

Is het een harde bult of een zachte bult?

Zou een afte of een abces kunnen zijn. Idd even Vitamine C nemen

1906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:02

Oke ik denk niet dat het een abces is want je voelt duidelijk dat er iets hards onder zit.
Maar ik vind het ook wel raar als het een verstandskies is, want de meeste krijgen die veel later.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:05

Ik had op mijn dertiende ook al pijn van doorkomende verstandskiezen. Het duurde daarna alleen even voordat ze er echt doorwaren. Bij mijn broertje waren ze ook al heel vroeg door,dus het zou best kunnen.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:07

ik ben 27 en mijn kiezen komen nu pas door.
en pijn dat t doet!! pffff

ik zou t even aankijken en eventueel de tandarts even bellen voor vragen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:08

Op mijn 23 ste waren ze er bij mij pas allemaal uit.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:20

Het zou ook goed kunnen dat je wortelpuntontsteking heb, als je slim ben bel je even de tandarts :)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:57

Ik had dat ook laatst! Alleen ik heb m'n verstandskiezen al. Een dikke bult achter mn verstandskies en de pijn trok helemaal door tot mn nek. Veeel vitamine C gegeten inderdaad, nu is de pijn weg, er zit nog een heel klein bultje. Vet vreemd. Ben niet naar de tandarts gegaan aangezien de pijn nu weg is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:50

_Kimberley schreef:
Ik had dat ook laatst! Alleen ik heb m'n verstandskiezen al. Een dikke bult achter mn verstandskies en de pijn trok helemaal door tot mn nek. Veeel vitamine C gegeten inderdaad, nu is de pijn weg, er zit nog een heel klein bultje. Vet vreemd. Ben niet naar de tandarts gegaan aangezien de pijn nu weg is.

Waarschijnlijk heb je een ontsteking die zich een weg naar buiten baant (fistel) ik zou maar wel een afspraak maken met de tandarts want het komt onherroepelijk terug!! En meestal niet op een moment dat het echt gelegen komt ;)
Daarbij is het lastiger te verdoven als de onsteking actief is, dus ik zou nu actie ondernemen.

@TS bij twijfel gewoon even naar je tandarts gaan. Is t niets dan sta je zo weer buiten en anders kan er snel actie ondernomen worden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:52

ze kunnen toch niks aan die onsteking doen
je krijgt dan Ab kuurtje om de onsteking weg te krijgen

Ik heb die ellende ook altijd gehad en pijn dat het kan doen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:54

@onley kuurtje heeft geen zin in t geval van een wortelpuntontsteking. Het is een lapmiddeltje, de onsteking komt echt terug. Een wortelkanaalbehandeling is het enige wat helpt.