Ik merk dat ik eind van de middag pas op gang kom en 's avonds de meeste dingen doe, de beste ingevingen krijg, zin heb om actief te zijn etc. 's Ochtends ben ik niet vooruit te branden, heb moeite om mijn bed uit te komen en dat alles wordt er niet beter op met deze donkere dagen.
Veel van het dagelijks leven is wel gebasseerd op de ochtenden, zoals scholen die om 8.30 uur beginnen, mijn werkgever die graag wil dat ik uiterlijk rond 9.00 uur aanwezig ben etc. Dat is eigenlijk bij mij het beste tijdstip om zo'n beetje op te staan, rond 11 uur op het werk te zijn, 19 uur weer naar huis en door tot een uur of 12 's nachts. Helaas gaat iedere ochtend hier de wekker om 6.30 uur.
Iemand hier die de gouden tip heeft?

dan zak ik weer wat weg als ik te weinig slaap heb gehad. Wekker gaat, druk 'm uit, blijf even naar het plafond staren en sta op. Zet hem ook niet op snooze.
.
Geen moeite met vroeg (4.30 - 5.00) opstaan, maar ik heb ook geen moeite met lang uitslapen en 's avonds of 's nachts werken. Ik slaap altijd goed, maar kan het minst goed opstaan tussen 7.00 en 9.00. 5 uur gaat me beter af, echt heel raar is dat.