meer een meer last van rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

meer een meer last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:53

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mijn rug. Het is net of de spieren zich verkrampen, vooral aan de rechterkant. Het zit zo ongeveer tussen mijn schouderbladen, en straalt uit naar mijn nek. Ook knakt mijn rug erg veel, als ik mijn rug hol maak dan knakken de werveltjes van beneden naar boven allemaal.

Een hete kruilk er op helpt even, een stevige massage helpt even..
niks helpt lang. Ik heb al een ander kussen, andere matras helpt niet, andere tas helpt niet..
Ik ben ook al op mijn houding aan het letten, dat ik goed recht op zit, maar dat komt het ook niet ten goede. Dan gaat het zo'n zeer doen dat ik op laatst helemaal naar rechts ga zitten! :+

iemand die hetzelfde heeft, of iemand met tips?
Ik zit nu ook weer krom op mijn stoel en straks ook nog te rijden..dat wordt weer lekker slapen vanavond haha :Y)

_Jody_

Re: meer een meer last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:56

Als ik jou was zo ik naar een fysio gaan, die kan jou veel beter helpen dan iemand achter een schermpje ;)
Een fysio heb je geen doorverwijzing voor nodig, kun je zo bellen voor een afspraak ;)
Zij letten heel goed op hoe je staat en loopt en onderzoeken je uitgebreid, daardoor kan het probleem veel grondiger worden aangepakt.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:57

Lekker naar de fysiotherapeut :) Heb je geen verwijzing van je huisarts voor nodig.

Happyhealthy

Re: meer een meer last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:46

Ik heb ook last van erge rugpijn (al 3 jaar) maar sinds de zomervakantie is het zo erg geworden dat ik max 2 uurtjes kan zitten.
Ik ben overal geweest; ceasar, fysio, osteopaat, haptonomie, het ene ziekenhuis bezoek na het andere. Foto's laten maken en er kwam nooit wat uit.
Nu ga wil ik naar een speciaal centrum voor ruggen in delden, die schijnen erg goed te zijn.

Als ik jou was zou ik beginnen met fysio/ceasar en misschien dat dat goed helpt, zij kijken toch wat beter naar je houding etc.