Menzis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Menzis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:41

Ik heb een vraagje..

Ik kreeg een brief van Menzis, dat ze mijn tandartskosten niet vergoeden omdat ik per 31 augustus 2011 niet meer verzekerd ben bij Menzis. In de brief werd verteld dat ik het declaratieformulier maar naar mijn andere verzekeraar moest sturen.

Maar naar welke verzekeraar dan? En waarom trekt Menzis nog steeds elke maand een dikke premie van mijn rekening af? En waarom heb ik hier dan nooit een brief over gehad?

Ik stap per 1 januari over, dit is bevestigd en afgehandeld door mijn nieuwe verzekeraar. Daarnaast kan je bij mijn weten ook alleen per kalenderjaar van verzekering veranderen, dus niet zomaar per 1 september bijvoorbeeld..

Nu heb ik Menzis gemaild en gevraagd hoe dit zit. Nu kreeg ik een mail waarin zij haar excuses aanbiedt dat ze niet duidelijk in de brief hebben vermeld dat het om een tandartsverzekering gaat en dat ik per 1 sept 2011 mijn eigen premie betaal. Echter ben ik in juni al 18 geworden en betaalde ik ook al voor september mijn premie zelf ( hetzelfde bedrag als nu ).

Who knows what to do? Ben aardig pissed hier over..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:48

Op de site vind ik dat tot 18 jaar de premie voor de tandartsverzekering lager is. Daarbij, voor je 18e betaalde de overheid jouw basisverzekering, dus wat jij dan hebt betaald? Nu je 18 bent zou je apart, extra, een tandenverzekering af moeten sluiten. Daarnaast betaal je gewoon de basispremie bij menzis, tot januari. Wss heb jij geen extra tandenverzekering, vandaar.

Nynke1

Re: Menzis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:54

@_Lot Ok, dat snap ik. Maar ik betaal al sinds juli mijn verzekering zelf en dus niet zoals hun beweren sinds september. Daarnaast stond in de brief dat ik sinds augustus niet meer bij hun verzekerd ben. Dus in de brief stond dat ik sinds augustus 2011 niet meer verzekerd ben bij hun, maar dat in de mail die ik vandaag kreeg staat dat ik sinds september mijn verzekering zelf betaal. Wat overigens dus niet klopt omdat ik sinds juli al zelf betaal.. Het gaat mij er om dat hun in de brief hebben gezet dat ik niet meer verzekerd ben bij hun, en dat ik naar mijn andere verzekering moet gaan, die ik dus niet heb . Maar ondertussen wel geld van mijn rekening aftrekken..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:57

De basisverzekering die heb je wss nog wel, daar betaal je wss voor.
Die tandartsverzekering is apart, dat bedoelen ze wss met dat je die niet hebt.
Die maanden, slordig dat ze dat fout doen, ook erg verwarrend, maar het maakt niet uit toch? Het gaat om nu, en volgende maand ben je er toch weg :P

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:09

ik werk voor menzis wil je graag verder helpen om te kijken wat er mis is gegaan. Laat me anders even via pb weten dan kijk ik morgen voor je.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:12

Wauw @juline, wat een service en hart voor de zaak! +:)+ Super. Daar mag je baas trots op zijn ;) Ik ben ook al een aantal jaar verzekerd bij Menzis, en buiten het feit dat ik ze erg duur vind ben ik verder wel tevreden over de service/snelheid declareren, vergoedingen in het pakket etc.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:04

Dat is ontzettend aardig Juline, ik heb je een berichtje gestuurd.