Snel warm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bontjee

Snel warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:57

Ik heb het tegenwoordig erg snel warm, ik heb het eigenlijk elke winter.
Vorig jaar was het zo erg dat ik het met -1 zo warm kreeg dat ik het zweet op mijn voorhoofd had en dat ik toen buiten ben flauw gevallen. Ik doe ook nooit veel laagjes aan omdat ik het dan zomaar warm heb dat is bij mij ook niet echt nodig omdat ik 2 jaar nog niet verkouden ben geweest en dat wil ik dit jaar eigenlijk ook zou houden. Ik heb zelfs donderdag de airco aangedaan in de auto, omdat ik het zo warm had. Ik heb het ook regelmatig in de klas, ik doe eerst altijd een plamuur laag foundation op mijn wangen anders krijg ik van iedereen de vraag of ik ziek ben, omdat ik zonder foundation een paarse/roodachtige kleur krijg.

Is er iemand die dit herkent?

Ik heb geen idee of dit er wat mee te maken kan hebben maar ik slaap ongeveer 6 uur soms iets minder per nacht en heb een gezond gewicht soms iets neigend naar ondergewicht.

gerlienke

Re: Snel warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:20

mss een te snel werkende schildklier? Via de huisarts kun je bloed laten afnemen en dat daarop laten onderzoeken en eventueel medicijnen voor krijgen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:32

Zo erg dat ik er van flauw val niet, maar snel warm, ja hoor, en met - 1 nog met zweet op je voorhoofd staan, geen probleem...
Ik word niet voor niets regelmatig uitgemaakt voor Eskimo. Omdat ik koud weer lekker vind en omdat ik het dan gewoon ook warm kan hebben. Een kwartier in de vrieskou en ik brand als een kacheltje, en behalve als ik lichamelijk wat mankeer merk ik pas dat het koud is als mijn vingers verstijven (beetje reumatisch, op dat punt dan weer niet handig). Raam staat nu nog open, dat gaan we wel even dichtdoen nu, ik typ wel heel moeilijk := , en ik heb medelijden met diegene die moet leven van mijn stookkosten...
Wat het is? Ik weet het niet. Schildklier of andere dingen die via bloed zijn op te sporen is het iig niet, ben de laatste tijd zo vaak lek geprikt dat er op dat punt toch echt wel iets uit had moeten komen.
Tot die tijd heb ik er maar lol om als mensen, dik ingepakt, totaal verbijsterd naar me staren omdat ik nog niet eens een jas aan heb. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:43

gerlienke schreef:
mss een te snel werkende schildklier? Via de huisarts kun je bloed laten afnemen en dat daarop laten onderzoeken en eventueel medicijnen voor krijgen.

inderdaad... Daar dacht ik ook meteen aan.
er is een term voor: hyperthermie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperthermie

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:12

Bedankt voor jullie reacties! Het stukje van Wikipedia is erg interessant maar een snelwerkende schildklier is het in ieder geval niet anders had het wel uit mijn bloedtest moeten komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:34

Ik heb het ook heeeeel snel warm..
Hoef ook niet te veel aan te doen, behalve als ik de hele tijd stil sta, dan niet.

Maar als ik ga wandelen of fietsen, heb ik maar een

Het is gelukkig bij mij niet zo dat ik op mijn hoofd ga zweten, maar krijg wel een knalrood hoofd en zweet op andere vervelende plekken :+ zoals oksels..
Ik kan/ga ook nooit in mijn werktruitje op de fiets, altijd een tanktopje en dan een jas..
Omdat ik als ik daar ben aangekomen het zooo heet heb.. :n

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:43

Het is gewoon heel vervelend, iedereen is er altijd jaloers op in de winter maar ik heb het liever koud :)