Eventjes een schrik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Eventjes een schrik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:11

Hey bokkers,

Heb een bewogen dag achter de rug.
Gisteren avond kreeg ik ineens van die harde steken in mijn borstkast en pijn bij het ademhalen, aangeizen hartproblemen in de familie zit en mijn mama daar op een jonge leeftijd is aan gestorven , was ik wel wat in paniek.
Vandaag had ik nog altijd pijn bij het ademhalen en kreeg ik af en toe stekn (maar niet zo pijnlijk als gisteren avond.

Aangezien ik een beetje aan het panikeren was, benik toch maar naar de huisarts van wacht gegaan.

Hij heeft me helemaal onderzocht en mijn hart was in orde, het waren de gewrichtjes die mijn ribben met mijn borstkast verbinden die pijnlijk waren en waar ik de steken van kreeg, syndroom van Tietse of zoiets.

Ik moet wel in de week naar mijn eigen huisarts gaan om mijn bloeddruk nog eens te controleren want di was wat te hoog (wat wel kan omat ik me ongerust maakte).

Ik ben nu wel gerustgesteld, want was serieus aan het stressen!

Heeft er iemand ook dat syndroom van tietse?

Grapjasjes12

Re: Eventjes een schrik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:06

Ik heb ook al een tijdje steken tijdens het ademhalen, ook niets met me aan de hand (hartziekten zitten in de familie, dus ook ik was een beetje in paniek). Bloeddruk was perfect en m'n borstbeen deed niet zeer, dus wrs geen Tietse.
Ik heb ook vaak druk op m'n borstbeen, alsof m'n hele borstkas op instorten staat.

Ik heb dan wel geen Tietse, ik lees toch even mee :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:12

tietse is echt een ramp, ze zeggen dat het een chronische ontsteking is van die gewrichtjes, mijn vriendin heeft dit, en ligt dus af en toe dubbel gebogen van de pijn, de huisarts kan hier verder niks aan doen. Alleen rechtstreeks met een naald een vloeistof in het gewricht spuiten, zeer pijnlijk en elke 3 maanden moet dat worden herhaald

phormicola: wat jij omschrijft kan ook heel goed een borstspier zijn die tussen je ribben schiet, dat doet onwijs zeer tijdens het ademhalen omdaat dan je ribben krimpen en uitzetten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:05

Ik ben blij dat het niets aan mijn hart is, mijn tante heeft ook tietse en zei heeft hier ook geregeld last van.
Ik ga in de week naar mijn eigen huisarts gaan om mijn bloeddruk te controleren, dan ga ik nog wat meer info vragen omtrent tietse maar nu weet ik dat het van dat komt.
Heb nu nog altijd wat pijn, maar heb een pijstiller genomen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:08

Ik heb dit syndroom ook gehad (jawel, het gaat over). en man man man, wat deed dat pijn. Ik kon soms niet praten van de pijn. Ik kreeg het voor het eerst toen ik van mijn paard afstapte na een parcours....alarmbellen alom. Maar gelukkig viel het mee. Ik heb er wel 5 maanden mee gelopen maar daarna nooit meer last van gehad.
Sterkte.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:09

Ik heb ook al langere tijd ontzettend last van mijn ribben. Als ik er zachtjes op druk ga ik door de grond van de pijn en ook met slapen etc. is het heel vervelend. Het kan geen kwaad, maar fijn is anders :)
Heb toen wel een longcheck laten doen voor de zekerheid maar alles was gelukkig goed. Je kan wel pijnstillers/ontstekingsremmers krijgen als je erg veel last hebt..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:13

Daarmee dat ik ook wat in paniek was, zeker met mijn familiegeschiedenis, hat waren echt van die pijnlijke steken, ik heb toen mijn mama een hartaanval kreeg gezien dat zo ook zo'n steken had, dan kan je begrijpen dat ik lichtelijk veel in paniek waas.
Ik woon ook alleen dus er was niemand om mij te helpen of wat gerust te stellen en ik wou geen paniek vooroorzaken bij familieleden, het was ookal laat.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:00

Pfoe dat lijkt me echt schrikken. Gelukkig is het niet je hart. Ik ken verder het syndroom van Tietse niet. Veel beterschap en ik hoop dat je niet teveel last blijft houden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 22:55

Momenteel heb ik nog altijd pijn op mijn borstkast en als ik ademhaal maar het is te doen, ga seffens wel een pijnstiller nemen zodat ik goed kan slapen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:31

Even zoeken op bokt.nl er is pas geleden een topic over geopend :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:30

Heb het ook, welkom bij de club
En ja het is soms zo pijnlijk, dat je idd denkt dat je een hartaanval krijgt
Alles doet zeer, je rug, schouders.
Het trekt wel weer weg, maar je bent daarna enorm moe.
Probeer wanneer je het heb, toch te ontspannen, en niet bang te zijn, is heel moeilijk, maar uiteindelijk zal het jou ook lukken.
Sterkte ermee hoor