Slechte zithouding, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Slechte zithouding, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:51

Ik wil er nu toch echt eens iets aan gaan doen, mijn bar slechte zithouding.
Als ik op een stoel zit dan zit ik met een kromme rug en schouders naar voren. Geen gezicht en het is natuurlijk onwijs slecht voor je. Ook staand sta ik zo slecht, zoals het rode poppetje hieronder:

Afbeelding

Zijn er meer bokkers met zo'n 'fraaie' C vormige houding? :D
En wat doen jullie eraan om je houding te verbeteren en je eraan te herinneren om goed rechtop te gaan (en vooral blijven) zitten?

Misschien kunnen we hier wat tips etc uitwisselen om onze houding te verbeteren :j

mayniac_val

Re: Slechte zithouding, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:07

Ja, ik! Ik word er door mijn lijf aan herinnerd dat ik rechtop moet zitten, mijn schouders gaan protesteren als ik niet goed zit.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:21

Ik ook! Denk er wel veel aan hoor, maar dan is het maar een paar minuutjes dat ik rechtop zit en dan krijg ik last van m'n rug en schouders waardoor ik snel weer voorover ga zitten..

Ben ook nog steeds op zoek naar de juiste tip :') als die er is.......

Edit: overigens is dat groene popje staand niet helemaal juist! Die staat met gestrekte knieën en volgens mijn fysio is dat funest voor mij. Knieën moeten wat gebogen zijn als je rechtop staat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:08

Haha, ik zit dit te lezen en ik zie meteen dat ik precies hetzelfde zit als dat rode meneertje :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:12

mayniac_val schreef:
Ja, ik! Ik word er door mijn lijf aan herinnerd dat ik rechtop moet zitten, mijn schouders gaan protesteren als ik niet goed zit.

Hier hetzelfde, ik heb al rugklachten dus op het moment dat ik een tijdje in de verkeerde houding zit voel ik dat aan mijn schouders, nek en hoofd. Op dat moment probeer ik weer in de goede houding te gaan zitten. Dat is niet makkelijk. :n Ik doe ook nog eens zittend werk dus moet er extra opletten.

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:15

ik ook! probeer altijd weer goed te zitten,
maar als ik lang op school zit kan ik het niet volhouden
telkens maar rechtop te zitten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:15

Ik lijk ook wel wat op het rode mannetje -O-
Vroeger heb ik zelfs mensendieck gehad voor m'n houding.
Sommige oefeningen weet ik nog, en soms probeer ik eraan te denken.
Maar meestal loop/zit/lig ik toch in m'n favoriete houding en dat is helaas net niet de juiste houding.

Ook met paardrijden moet ik eraan denken goed rechtop te zitten.
Ik heb wel foto's van mezelf gezien, dat ik van mezelf schrik :')

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:18

*Present!* :+

Heb er zelfs na een wat ongelukkige val van m'n paard jaren geleden voor bij een mensendiecktherapeut gelopen, die heeft me toen geleerd hoe ik het beste kon zitten en staan en hoe ik het kon verbeteren.
Helaas vergt dat erg veel zelfdiscipline, iets wat bij mij nogal eens ontbreekt.. dus heb nogsteeds een slechte houding, al probeer ik er zoveel mogelijk op te letten. Spiegelende winkelramen in het winkelcentrum helpen nog weleens, dan zie ik soms ineens rode poppetje voorbij lopen. :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:18

Dat van het paardrijden herken ik ook Mika! Ik ben er achter dat ik mijn onderrug dan ook vastzet, heel goed voor je rug (not!).

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:27

zo sta, zit ik ook altijd. Probeer er wel op te letten maar vergeet het weer na een tijdje om goed te staan en te zitten :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:56

Zit nu ook zo op een heel dure ergonomisch gevormde burostoel :+

Ik mis er trouwens nog eentje, onderuit gezakt op de bank, zo zit ik eigenlijk het liefst.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:00

Ik ben ook zoals het rode mannetje. Eerst zat ik zo vanwege spanning/ziekte, nu ben ik een beetje kromgegroeid en doet het gewoon pijn als ik rechtop ga zitten. Maar is daar wat aan te doen dan? :o