Er moet nu toch echt een paar kilo af!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

western4ever

Er moet nu toch echt een paar kilo af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:46

Hoi bokkers,

Ik ben nu op een punt gekomen waarbij ik denk dat ik nu toch echt een paar kilo af moet vallen!
ik ben 1,76 lang en weeg 83 kilo, mijn bmi is te hoog en het is gewoon niet gezond!
Daarbij heb ik een bijna 2jarige paint die ik over een jaar in wil rijden, en dat niet met al mijn 83 kilo wil doen, dat is gewoon niet eerlijk tegenover haar.
Ik heb altijd 3 of 4 paarden per dag gereden dus hield mn gewicht redelijk in toom maar nu loopt het de spuigaten uit.
Ik werk nu in een winkel dus ben best actief qua beweging. Verder fiets ik elke dag naar mn paard (op een regenachtige dag na) dit is ongeveer 7 kilometer heen en 7 kilometer terug.
Het postuur heb ik een beetje van mn moeder ge-erft (bedankt mam :+ ) maar die is nu 2 maanden geleden begonnen met de shakes van weightcare, en ik moet zeggen, je ziet het verschil duidelijk!
Elke ochtend en middag een shake die per keer 200 kcl bevatten, dus 400 kcl in totaal, en savonds gewoon met mate eten wat de pot schaft.
Wat voor dieet is nu makkelijk vol te houden?
Zijn die shakes wel goed voor je?
En wat als je stopt met shaken, kom je dan weer net zo makkelijk aan?

Ervaring gewenst aub :)

Butterfly

Re: Er moet nu toch echt een paar kilo af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:48

Ik zou geen shakes gaan doen, maar gewoon gezond eten en veel bewegen :-)
Op die manier ben ik al ruim 17kg afgevallen. Het gaat niet snel, maar op dit moment komt er ook weinig bij als ik eens even lekker ga eten :D
Wat ik het "enge" van shakes vind, is de periode daarna: als je weer gewoon gaat eten. Bij veel mensen zie je dan het beruchte jojo effect.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:52

Ik ken een collega die na haar zwangerschap het dieet met de shakes heeft gevolgd. Zij is er echt flink wat kilo's mee afgevallen.
Maar zoals Kiannah al zegt, moet je ze eigenlijk blijven drinken. Dat wil je natuurlijk niet.
Dus ik raad aan om gewoon lekker veel te bewegen en gezond eten. :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:53

En daarbij (ik heb ze gehad van Modifast), vond ik ze -zacht uitgedrukt- niet erg lekker :D

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:54

Ja helaas dat gezonde eten is m'n probleem.
Ik vind het allemaal zoooo lekker, nog maar een boterhammetje, en ach, deze kan er ook nog wel bij.
Heb al op de site van voedingscentrum gekeken en ben al wel wat wijzer geworden wat nou precies gezond is (of minder ongezond, het is maar hoe je het wilt zien)
Nu zeggen ze daar ook dat een sneetje krentenbrood een verantwoord tussndoortje is, probleem; dat vind ik heel lekker,vooral met een plakje kaas ertussen (zo slecht) en 1 sneetje worden 2 sneetjes en ga zo maar door.
Ben niet echt streng voor mezelf. voel me een beetje een pussy :+

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:55

hahah, mn moeder vind ze niet vies, vooraal de vanille en bananensmaak is haar favoriet :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:00

En daar heb je het probleem :D ééntje die ik heul goed ken trouwens :P

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:06

hoe heb jij dan voor jezelf die knop omgezet? want je bent wel 17 kilo afgevallen.

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:08

Veel water drinken, veel groenten en fruit (eventueel als tussendoortje) en het moeilijkste, ongezonde tussendoortjes en gesuikerde frisdranken schrappen ...
Veel succes !

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:16

ik drink overigens al veel water. op m'n werk drink ik alleen maar water en thuis drink ik nog wel eens een light dubbelfriss. Cola, sinas en andere frisdranken drink ik zeer sporadisch.
fruit is inderdaad een goede, al heb ik gehoord dat er in bananen bijvoorbeeld ook veel kcl in zitten.

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:18

Yep, appels zijn beter.
Wat ook soms aangeraden wordt is voor je maaltijd een glas water te drinken, zo krijg je sneller een vol gevoel.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:20

ik heb die shakes ook welleens geprobeerd 2 dagen :') gewoon om net wat kilootjes ervan af te krijgen maar wat werd ik er misselijk van :r

Dus tja moet gewoon gezond en met mate eten :j alleen lukt het me nog niet echt :P

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:20

goeie tip! ga ik zeker gebruiken

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:24

ja vooral ook het 'met mate' want bijvoorbeeld stamppot boerenkool, gezond en lekker. Iets té lekker want ik schep met gemak nog een tweede keer op.
ik moet echt gewoon eens doorzetten, nee je hoeft dat lekkere koekje niet bij de thee, nee je hoeft geen toetje na het eten, en nee dat stukje banketletter is ook niet nodig.
pfff wanneer ga ik het nou eens echt DOEN in plaats van alleen zeggen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:25

western4ever schreef:
hoe heb jij dan voor jezelf die knop omgezet? want je bent wel 17 kilo afgevallen.

Toen ik thuis zat, heb ik het boek "365 dagen eten om af te vallen" gebruikt. Ik heb gewoon veel aan een dagmenu dat voor mij is opgeschreven :D beetje ala Sonja, maar dit is netjes met de schijf van 5. Is 1500-1700 kcal.
Daarna ben ik op een paardenhouderij gaan werken, en daar fiets ik heen (á 12,7 km heen en weer 12,7 terug).

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:40

western4ever schreef:
ja vooral ook het 'met mate' want bijvoorbeeld stamppot boerenkool, gezond en lekker. Iets té lekker want ik schep met gemak nog een tweede keer op.
ik moet echt gewoon eens doorzetten, nee je hoeft dat lekkere koekje niet bij de thee, nee je hoeft geen toetje na het eten, en nee dat stukje banketletter is ook niet nodig.
pfff wanneer ga ik het nou eens echt DOEN in plaats van alleen zeggen

Hahaha klinkt bekent hoor elke keer zeg ik tegen mn vriend ja vanaf volgende week gaan we normaler eten (hij is absoluut niet dik ofzo :o ) maar goed ik ben niet te zwaar maar zou me toch wat beter in mn vel voelen als er wat af ging :Y)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:06

Ik had dat ook. Zat op een bepaald moment op een punt dat ik echt dacht, en nu is het klaar!
Ben vanaf januari begonnen met gezond eten, weinig snoepen en fitnessen en ben nu 9 kilo afgevallen. Ik ben nu tevreden met mezelf. :)

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:10

tsja, ik denk dat ik per januari inderdaad maar streng op dieet ga.
ben het beu dat die broeken strakzitten en mn buik erover komt. het is ook echt die zwemband die ik lelijk vind, voor de rest ben ik wel tevreden.
ik ga nog even aan het idee wennen :+

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:23

western4ever schreef:
tsja, ik denk dat ik per januari inderdaad maar streng op dieet ga.
ben het beu dat die broeken strakzitten en mn buik erover komt. het is ook echt die zwemband die ik lelijk vind, voor de rest ben ik wel tevreden.
ik ga nog even aan het idee wennen :+

Dat streng op dieet is een grote valkuil. Waarom niet vanaf nu! gezond eten. Je zult merken dat als je van de suikers en vette troep afgekikt ben er ook veel minder behoefte aan hebt je energieker en blijer voelt. Denk iedere keer dat je iets ongezonds eet : stop ik die troep nu echt in mn lijf? Wordt ik daar echt gelukkig van? Wat ik zelf doe als ik vreet zin krijg is tegen mezelf zeggen :als ik er over 10 minuten nog onweerstaanbare zin in heb dan neem ik een stukje en ga ik er echt van genieten. Meestal vergeet ik de zin en als dat niet zo is neem ik iets en geniet er ook echt van ipv het gedachtenloos naar binnen te proppen. Zorg ook dat je altijd een gezond alternatief bij de hand hebt!

Succes!

O ja als je er echt heel veel moeite mee hebt plak dan op de plekken waar het "lekkers" ligt een geeltje met de reden waarom je het liever niet meer neemt!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:45

niet dieten! Dat houdt je niet vol..

Veel water drinken,fruit eten en genoeg groente en als tussendoortje, een stukje komkommer of tomaat of een cracker met kaas o.i.d. :)
En blijf bezig, zorg dat je niet aan lekker eten kan denken :P

Veel succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:49

Meer bewegen (start to run is een aanrader) en minder en gezonder eten. Geen tweede keer opscheppen en ongezonde tussendoortjes schrappen. Een stuk fruit is veel gezonder dan bijv muesli- en granenrepen.
Op de hoeveelheid koolhydraten letten kan ook zinvol zijn en dan vnl de slechte koolhydraten schrappen (kant-en-klaar produkten en pakjes/zakjes). Hoe minder bewerkingen een produkt heeft ondergaan hoe beter het is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:20

[HK] [Versie 3.1] Zelfs in de winter houden we niet van vetjes.
Je bent van harte welkom hoor :D

Dieten raad ik sterk af!
Waarom? Omdat je na je dieet weer in je oude patroon valt (dit geldt niet voor iedereen hoor).

Wat ik zou doen is je eet patroon drastisch aanpakken, het niet zien als een dieet, maar iets vast.
Je eetpatroon dus niet aanpassen voor 6 maanden, maar altijd.
Met de nodige uitschieters natuurlijk waar je niet omheen kan, zoals kerst en oud&nieuw die eraan komen.

Eet regelmatig, sla geen maaltijden over, maak gewoon tijd om te eten.
Het is niet goed om de ene dag om half 5 te eten, de andere om half 8 en dan weer om 6 uur..
Zorg dat er regelmaat in zit.

Verder naar de sportschool!
Ga aan de krachtmachines en gewichten en daarna nog op de crosstrainer/loopband/fiets, waardoor je op je reserves gaat werken.

Ik ga 5 dagen naar de sportschool, zie het als ontspanning en vindt het geweldig!
Je ziet de resultaten met de week, helaas 4 weken in het gips gezeten dus het is er allemaal vanaf :(.

Nog iets; Baal niet als je in de eerste 1 of 2 weken niet of weinig afvalt, dit is je lichaam die zich aanpast aan je nieuw patroon, je zult zien dat het daarna een stuk beter gaat :)

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:29

Beste TS,
Ik heb zelf ervaring met het Cambridge dieet. Dat is een dieet met shakes. Ik kan de shakes uit de drogisterij en van internet idd niet aanraden. Bij Cambridge ga je wekelijks onder begeleiding van een consulente die je gewicht en je gemoedstoestand bij houdt.
Je bouwt gewoon eten af en als je op je streefgewicht bent ga je een normaal eetritme opbouwen. Daarin gebruik je uiteindelijk geen shakes meer en als het goed is kom je niet meer dan 1 tot 2 kg aan na het stoppen met de shakes!

Ikzelf ben begonnen met een programma waarin ik naast shakes ook gewoon eet en ben in 9 weken inmiddels ruim 10 kg kwijt! Ik voel me goed en kan nog goed sporten en paardrijden!

Ik wens je veel succes met je dieetplannen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:37

Ik ben onlangs 12kg afgevallen met koolhydraatarm/eiwitrijk, prima vol te houden.
Momenteel eet ik weer normaal (met mate) en het blijft stabiel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:13