vraagje...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:54

Beste bokkers, voordat we gaan reageren met heb je haar weer of weer zo een topic. Wil ik even laten weten dat ik nu al twee maanden hulp heb en het steeds beter gaat...dus ik doe er echt wat aan..Er zijn heel wat gebeurtenissen in mijn jeugd gebeurt waardoor ik vast ben gelopen en dit in een soort van hypochondrie is geuit.

Maar nu toch mijn vraag, gisteren heb ik geluncht met een vriendinnetje, we hadden tostis gebakken en toen ze klaar waren haalde ze de stekker eruit. Ze had nog een mens vast en boven de stekker op het aanrecht hangt zo een smalle langwerpige lamp (tl buis ofzo..?) en toen hoorde ik dat de mes daar tegen aan ging. ze schoot iets te ver naar boven met die mes, want die lamp zit onder een kastje en de stekker daaronder. Ik dacht toen al meteen dat er nu kwik of glas op ons bord eronder was gevallen en met diezelfde me pakte ze ook de paninis eraf...
Ik dacht ben niet zo gek, eet gewoon alleen rond 4u kreeg ik last v me buik met krampen. Na het avondeten moest ik gewoon twee keer na de wc rennen omdat de krampen en pijnlijke steken niet weggingen en had ik de 2e keer, klinkt vies, maar heel veel diarree..
Ik ben een beetje op tijd gaan slapen omdat ik me niet goed voelde. Deze ochtend heb ik nog steeds buikpijn en een misselijk gevoel.

Moet ik hier nu iets mee doen? kan die steken en diarree komen omdat ik wellicht dus wel iets heb opgegeten van die lamp?
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen...

furious

Re: vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:25

Of je bent zo gestrest van het idee dat je last heb gekregen van je buik. Was die lamp ook echt kapot?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 11:33

furious schreef:
Of je bent zo gestrest van het idee dat je last heb gekregen van je buik. Was die lamp ook echt kapot?

Maar om dan zulke steken en gewoon half u op de wc te zitten, kan niet alleen door stress komen denk ik. En voor die krampen was ik die lamp namelijk alweer vergeten.
Ik kon niet veel zien van die lamp, want is precies onder zo een inhammetje van het keukenkastje gemaakt...

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 11:57

hoor net van mijn vriendinnetje dat ze ook is opgestaan met steken en diarree...
Of dus gewoon iets verkeerds gevallen of gegeten, of dus wel iets chemisch/glas ingeslikt want lijkt me heel sterk dat een normale verse panini dit teweeg kan brengen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:57

Stress kan wel degelijk op je darmen werken ;) (spreek uit ervaring, heb daarbij ook nog spastische darmen)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:01

Bonjoy schreef:
Stress kan wel degelijk op je darmen werken ;) (spreek uit ervaring, heb daarbij ook nog spastische darmen)

Maar zoveel stress had ik helemaal niet, die is pas gekomen vandaag, na die klachten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:04

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets van de inhoud van een tl lamp binnen gekregen hebt.
Tenzij de lamp in 100 stukjes op je bord lag, zou je misschien een kansje hebben.
Maar anders echt niet.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:10

[quote="Iris82"]Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets van de inhoud van een tl lamp binnen gekregen hebt.
Tenzij de lamp in 100 stukjes op je bord lag, zou je misschien een kansje hebben.
Maar anders echt niet.[/quote

Klopt, daar heb je eigenlijk ook helemaal gelijk in. Maar dan kan alsnog wel een stukje van de lamp zelf misschien zijn afgebroken toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:14

Nou stel dat dat zo was, dan zou je daar geen diarree van krijgen.
Stel in het uiterste geval dat er een stuk glas op het mes terecht gekomen was.
Dan zou dat glas zich al hebben moeten delen om bij jullie allebei op het broodje terecht te moeten komen. Verder zou je m dan ook niet in je mond gevoeld moeten hebben (wat ook al zeer bijzonder is) en daarnaast zou het dan ook geen diarree veroorzaakt hebben maar hele andere klachten geven.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:15

Ik zou gewoon even de HA voor advies bellen, misschien kan die je gerust stellen. Zou natuurlijk best kunnen dat er iets van die lamp aanzat helemaal omdat je vriendin het ook heeft. Je kan ook gewoon nog even een dagje afwachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:19

Nee echt die hele lamp heeft daar 0 mee te maken.
Dan nog eerder het brood of de kaas die niet goed was, maar ook dat kan ik me bijna niet voorstellen want dan zouden de schimmels erop moeten staan.

Ik heb ook mensen in de familie met hypochondrie. Ik raad je zeker aan om ook daar hulp voor te zoeken want dat is behoorlijk heftig. Wat nu ook wel een beetje te lezen is.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:26

Iris82 schreef:
Nee echt die hele lamp heeft daar 0 mee te maken.
Dan nog eerder het brood of de kaas die niet goed was, maar ook dat kan ik me bijna niet voorstellen want dan zouden de schimmels erop moeten staan.

Ik heb ook mensen in de familie met hypochondrie. Ik raad je zeker aan om ook daar hulp voor te zoeken want dat is behoorlijk heftig. Wat nu ook wel een beetje te lezen is.

Oké bedankt voor je adviezen!! Ik heb er inderdaad al hulp voor maar soms maak ik me gewoon alsnog hele zorgen, heb namelijk nog een druk weekend te gaan en die klachten kunnen er nu niet bij.
De spullen van de panini hadden we ook vers gekocht in de supermark, dus hiervAn kan het denk ik ook amper komen. Naja nu maar minder stressen en nadenken en hopen dat het voor vanavond een stuk beter is :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:28

Er kan altijd wat in het eten zitten, vers of niet ;)