Krullen, wat voor haarproducten en coupe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Krullen, wat voor haarproducten en coupe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 00:30

Morgen ga ik weer naar de kapper en ik heb me (weer eens) voorgenomen om nu beter mijn best te doen mijn haar leuk te laten zitten. Ik heb dus krullen, en dat is soms echt een drama. Meestal heb ik mijn haar in een knot en de opstandige plukken vooraan worden ingesnoerd met knipjes. Gevolg: elke dag dezelfde saaie strakke kop met een krans van pluis aan de voorkant ;) .

Ik heb nog steeds NIET het middel gevonden dat mijn krullen mooi laat uitkomen. Naja, met mijn mousse en serum kom ik een heel eind, maar dat duurt eindeloos. Ik moet mijn haar wassen, iets laten drogen, mousse en serum erin, meer laten drogen, nog wat mousse en dan verder laten drogen. In die tijd mag ik eigenlijk niet bewegen, want dan begint het acuut te pluizen.

Ik erger me kapot. Ik heb stiekem echt wel mooi haar (denk ik), maar ik kan er gewoon weinig mee. Als ik ga stappen wil ik het graag los. Dus dan plan ik dat vantevoren zodat ik hij stijl kan maken (als ik geen tijd heb om het was en droogproces goed uit te voeren ;) . Dan was ik het op donderdagavond, dan is het vrijdag dus droog. Omdat ik vrijdag gewoon les heb, heb ik pas vrijdagavond tijd om het te stijlen (en als ik het vrijdagochtend was en overdag in een staart heb is het 's avonds niet droog genoeg blijkbaar, want dan krijg ik het niet stijl). Vrijdagavond stijl ik het dan dus, en dan moet ik 's nachts heel voorzichtig slapen om het niet te kreuken :P . Zaterdag moet ik werken, dus doe ik het losjes in een knot en op het werk (slagerij) heb ik een pet op, dus blijft het mooi glad. Met het schoonmaken ben ik dan heel voorzichtig dat het niet nat/vochtig wordt, want dan is het weer verziekt.
Zaterdag na het eten nog even bijstijlen en dan kan ik 's avonds de kroeg in. Aan het eind van de avond loop ik zwaar voor schut omdat het steeds meer begin te pluizen. Dit probeer ik tegen te gaan met anti-pluis serum, maar dan lijkt het echt zo'n vette bende...
En het stijlen is natuurlijk geen optie als er ook maar 1 vocht deeltje in de lucht hangt ;) .

Hoe houden jullie je krullen in toom? Ik heb overigens half lang haar. Als ik het stijl heb hangt het dik over mijn schouders. Een pony laat ik morgen niet knippen, dat is niet te doen. Het moet nog wel te temmen zijn. Met regenachtig weer sjouw ik op stal de hele dag buiten rond en wil ik het gewoon kunnen vastbinden ;)

Eigenlijk wil ik dat mijn haar dit doet (het haar van de vrouw, niet van de man ;) )
http://www.htbackdrops.com/v2/albums/us ... auss_1.jpg
http://lasthairmodels.com/wp-content/up ... 75x300.jpg
http://www.haar-producten.nl/files/images/langkrul.jpg
Maar mijn haar wil dat dus niet. Dat doet dit (dit ben ik niet;):
http://content.visit-it.com/upload/prod ... n_gaan.jpg

F_Orumster

Re: Krullen, wat voor haarproducten en coupe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:36

Ik ben zelf fan van andrelon perfecte krul creme, zit in een pompflacon. Dit breng ik in op nat haar waarin ik eerst krul knijp. Het is precies goed anti pluis maar t wordt niet hard, blijft natuurlijk vallen.

Of het bij jou werkt weet ik natuurlijk niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 00:39

Mijn ervaring met die creme is dat het maar kort werkt. En als je begint te bewegen, dat het dan alsnog gaat pluizen? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar was er niet helemaal tevreden mee, maar ik kan nog een poging wagen. Weet niet meer of ik toen ook net geknipt was. Als ik weer aan een kapbeurt toe ben wil het SowieSo niet zitten omdat dooie punten bij mij niets willen. Ja, allemaal onafhankelijk van elkaar tegen elkaar op pluizen. Stijl krijg ik ze dan niet, en een normale krul zit er dan ook niet meer in :P .

Ik probeer mijn haar overigens zo min mogelijk te stijlen omdat ik het niet nog meer wil uitdrogen (heb het ook al geblondeerd), alleen als ik een etentje of feestje heb, en dan nog lang niet altijd. Gemiddeld 1-2 keer per maand? Eerder 1 keer dan 2 keer ;) .

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:47

Biosilk :+:

Ik kan niet meer zonder dat spul := Het pluist niet/veel minder en het is zácht!
Het is prijzig maar je doet er erg lang mee. Op dit moment hebben ze bij bijv. Douglas kadoverpakkingen me voor 2.- extra shampoo en anti-klit erbij. Dit spul is alleen bij bijv. Douglas, Ici Parix XL en online te koop :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:45

Krullen noemt ze dat... :')
Bij deze weet je zeker dat je me de volgende keer herkent als we elkaar zien op school: ik ben die met de enorme bos hele kleine pluiskrulletjes.
En dat zou nog erger zijn als ik niet het volgende deed:
http://www.forum.beautygloss.nl/viewtop ... =70&t=1062

Overigens is in dat opzicht Biosilk helemaal geen fijn product! Vind ik zelf tenminste, maar ik weet niet hoe jouw haar erop gaat reageren. Qua ingrediënten kan die wel in ieder geval maar de meeste mensen met krullen vinden het eigenlijk gewoon de plank misgeslagen.
Maar ook dit hangt er weer vanaf wat voor krullen je hebt - heb je kleine pijpenkrulletjes met veel pluis zoals ik dan is Biosilk niks.
Heb je wat gladdere krullen dan kan dat best een oplossing zijn!

Even ter vergelijking: stijlen lukt bij mij dus al niet eens. :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:00

Ik denk dat het afhangt van wat voor krullen je hebt. Ik heb juist grote grove krullen, bij mij is het heel fijn spul. Ik kan me voorstellen dat het voor kleine fijne krullen niet het juiste product is :)

Edit: oh, ik was te snel met reageren, dat zei je zelf ook al :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:24

Ik heb echt grove krullen..

Andrelon helpt hier helemaaaaal niet :n

Ik gebruik nu gewoon mousse van niveau en haarlak.. Daarmee blijft het prima zitten :j :D

Verder is de lijn van Curls-Rock! ook een aanrader (nummer 3 en 5)
Die kun je alleen halen in een kapperswinkeltje,,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:46

Ik vind bed head tigi bla bla bla small talk hiervoor erg goed, het maakt zwaarder, makkelijk stijlbaar en gezonder

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:04

Trouwens, het hangt er helemaal van af hoe glad je haar is TS. :)
Van wat ik gezien heb is je haar vrij glad toch?

Dan zou ik de methode die ik genoemd heb alleen proberen als je echt alle andere dingen niet fijn vindt, want die van mij is wel lastig met elke keer ingrediënten bekijken natuurlijk.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:07

ik ga dit topic volgen, wie weet komt er een extra gouden tip uit.. Ikzelf heb ook fijn krulhaar, als het goed ligt is het heel mooi maar het vraagt wel veel werk. Van lengte komt het tot 5 a 10cm over mijn schouders omdat dat me het beste staat en mijn krullen hangen dan ook wat meer(heb al vanalles geprobeert), maar stylen/drogen duurt een eeuwigheid.

ik gebruik de producten van john frieda voor krullen en dat werkt wel voor mij, als mijn haar er ook zin in heeft tenminste.. :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:10

Ja bevalt John Frieda jou wel?

Ik heb ooit toen het voor het eerst uitkwam dat anti-frizz serum van John Frieda gebruikt en wat voelde m'n haar viiiiiies...
Het is inmiddels natuurlijk jaren later maar ik heb altijd het idee dat mensen die producten voor krulhaar maken helemaal niet begrijpen wat we willen... :+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:07

Mijn ervaring is dat veel producten werken, voor een week of twee, daarna weer drama pluis.
Ik heb geen heftige krullen, maar had wel altijd heftige pluis.
Heel veel producten geprobeerd, maar niets leek voor langere tijd te werken. Wat nu voor mij het beste werkt:
1x per drie dagen wassen en dan
- 2x wassen met shampoo (van palmolive)
- Cremespoeling voor krullen van John Frieda
- Anti-frizz serum van John Friede (wel goed verdelen anders krijg je vieze vetplekken)
- Haar borstelen en in een hoge staart doet. Eventuele losse plukjes vastzetten
Als ik dit niet zo doe, of bijvoorbeeld mijn haar los laat drogen is het weer onhandelbaar pluis.
Stijltangen, te vaak wassen etc is echt fataal voor mooi haar (bij mij dan).

Of dit bij een ander gaat werken weet ik natuurlijk niet, want ik heb ook genoeg producten gebruikt die voor andere perfect waren, maar bij mij alleen maar meer pluis gaven. Wel denk ik dat je bij het kijken naar al die plaatjes op internet niet moet vergeten dat die mensen allemaal net gestyled zijn en erg veel tijd aan hun haar hebben besteeds. Zulk haar krijg je niet door het te wassen met de juiste producten en s'ochtends alleen te borstelen.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:21

Patriciavt schreef:
Biosilk :+:

Ik kan niet meer zonder dat spul := Het pluist niet/veel minder en het is zácht!
Het is prijzig maar je doet er erg lang mee. Op dit moment hebben ze bij bijv. Douglas kadoverpakkingen me voor 2.- extra shampoo en anti-klit erbij. Dit spul is alleen bij bijv. Douglas, Ici Parix XL en online te koop :)

Jaaa biosilk! Dat is echt super,kan er echt niet meer zonder, ik heb ook krullen en dat houdt het echt mooi in toom, en met stijlen is het ook super, en je haar alleen borstelen als het nat is!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:53