aaaaaaaaaah netelroos vanuit het niets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

aaaaaaaaaah netelroos vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 22:24

Vanmiddag toen ik thuiskwam kreeg ik ineens enorme jeuk overal (allergisch voor m'n werk denk ik :+ ), na wat rondneuzen op internet leek netelroos er nog het meeste op. Eerst zat het op mijn buik (ik gelijk al in paniek dat het gordelroos zou zijn) en toen ging het naar mijn armen en benen. Ondertussen kon ik wel ronddansen van de jeuk. %)

Iemand DE oplossing?

Ik snap ook echt niet waar het van kan zijn, waspoeder is hetzelfde, niet in de brandnetels gelegen (ziet er wel uit alsof ik dat gedaan heb) etc. Het enige wat 'anders' is en wat het zou kunnen zijn is een flinke dosis kroepoek dinsdagavond. (=garnalen en ik heb ook eczeem en daar kun je ook op reageren)

Cookies

Re: aaaaaaaaaah netelroos vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:54

Talkpoeder. En bij mij hielp heel heet douchen tegen de jeuk. Sterkte ermee. Garnalen zou inderdaad kunnen.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:23

Heb ik ook al enkele keren gehad, bleek achteraf door mosselen te komen. Veel mensen zijn zonder het te weten allergisch aan schaaldieren, garnalen, spinazie en citrusvruchten en krijgen daar soms netelroos van maar dus niet elke keer als ze dit eten...

Bij mij was het toen zo erg dat ik pilletjes en zalf heb moeten halen, de apotheek kan je wel verder helpen!

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:31

ik heb het ook twee keer gehad en bij mij hielp mentholzalf heel erg goed tegen de jeuk en ik kreeg ook pilletjes die jeukstillend werkte

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:17

Ik heb het inmiddels 2x gehad, zomaar uit het niets, niets anders gegeten dan normaal of iets dergelijks. Eerste keer is zo'n 4 jaar geleden, begon 's avonds, JEUK! 's Morgens was het over en was het alleen nog lichtjes te zien. Dokter dacht aan een allergie... Maar diezelfde maaltijd heb ik nog vele keren gegeten en dat ging altijd goed... Anyway, de avond daarna, weer jeuk! Overal, ah! Om gek van te worden! 's morgens was het weer over en toen nooit meer gehad...

Tot een paar weken terug, jeuk! Overal waar ik krabde kwamen die ellendig bultjes! Ik was in staat naar de huisartsenpost te rijden, maar inderdaad, na enig google werk kwam ik uit op netelroos... En dus toch proberen te gaan slapen en 's morgens was het weer over... De avond daarna opnieuw jeuk overal! Weer helemaal vol met van die bultjes waar ik krabde en ik dacht gek te worden! 's Morgens was het weer over en geen last meer van gehad... Ik weet nog steeds niet waar het aan gelegen kan hebben.... Omdat het telkens 's avonds kwam zetten, had ik er niks voor in huis... Het enige wat hielp was heel stilletjes in bed gaan liggen en vooral niet krabben en aan de jeuk proberen te denken en hopen dat het vlug over zou gaan...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:42

ervaren "jeuk"persoon meldt zich: gordelroos gehad, altijd last blijven houden en afgelopen zomer aangevallen door hooimijt, wat een hel zeg...

Heel heet douchen is al genoemd, menthol poeder en zalf, dermaplex repair hielp mij ook goed, ik slik altijd Tavegil, sinds ik gordelroos heb gehad, maar dat hielp mooi niks tegen de hooimijtjeuk......

Ik heb wel overal zo'n houden steel met een krabhandje liggen, voor het geval er niemand in de buurt is die ff je rug kan/wil krabben :+

(heb je zondag bij mij in het hooi zitten graaien soms? dat staat erom bekend dat je er jeuk van krijgt namelijk)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:40

Ik heb uiteindelijk een hooikoortspilletje genomen en toen trok het weg gelukkig!!