Loopkrukken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Loopkrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:07

Okee even als 1e, ik hoop dat dit hier goed staat, zo niet, sorry!

dan nu mijn vraag. Op welke hoogte moeten je krukken zitten om optimaal te kunnen gebruiken bij het lopen? Ik heb namelijk een gekneusde teen en morgen gaan we met school een hele dag naar Parijs, veel lopen dus. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Heel erg bedankt alvast!

eempiej

Re: Loopkrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:12

Neem een rolstoel, 1 hele dag met krukken lopen als je het nog niet gewend bent is echt een hel ;)
Dat heb ik laatst gedaan op vakantie naar Turkije. Echt het is af te raden.

Anders antwoord op je vraag. Handen naar beneden laten hangen en dan IETS boven die hoogte. En die voor je elleboog moet 3 cm onder je elleboog zitten.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:19

Denk niet dat ik nu nog een rolstoel kan regelen.. maar heb vanmiddag al heel de middag er mee rond gelopen maar ik wist dus niet zeker of ze op de goede hoogte stonden ;)
Maar bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee! :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:23

Het is soms ook een beetje aanvoelen hoe het loopt. Voor mij stonden ze dan tijdens het lopen toch iets te laag waardoor ik ze nog 1 gaatje hoger heb gezet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:27

Ja dat zal ook wel per persoon verschillen ja. Mja heb er nog nooit mee gelopen dus vandaar, maar hoop dat t een beetje gaat lukken met je tips :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:34

In principe mogen ze ongeveer twee vingers dik onder het ellebooggewricht zitten voor een optimale hoogte. Ze mogen de knik van het gewricht niet in de weg zitten, maar pas op dat je ze niet te laag instelt. Dat is funest voor je rug.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:28

De manchet idd zoals Leo het beschrijft qua maximale hoogte, de handgrepen moeten ongeveer ter hoogte van de knobbel op de buitenkant van je pols zitten, aldus mijn fysio en ergo. Succes morgen, een hele dag met krukken is zwaar! Als je de voet wel iets kan/mag belasten, dan zeker doen, dat scheelt armkracht.

Om meer brokken te voorkomen, zet je krukken niet te ver naar voren bij elke stap, kleinere stapjes geeft minder risico op vallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:29

Ik weet niet hoe zacht je handgrepen zijn, maar ik had washandjes nodig erover. Maar goed, ik was ingegipst, dus er hing nog wat extra gewicht aan :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:37

bedankt voor alle tips! Komt goed morgen denk ik :P

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:59

weet iemand trouwens ook waar je in het weekend krukken kan regelen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 17:43

Zal nog even laten weten hoe het gegaan is. Was heel blij dat ik die krukken had, anders had ik het echt niet vol gehouden. t Was wel heel vermoeiend en heb nu nog last van spierpijn in mn armen. Maar gelukkig niet heel veel meer pijn in mn voet erbij, bedankt voor alle tips!

Beau_Myrthe, hier kunnen we ze gewoon 24/7 halen bij een kantoor van Allevo.