duizelig en nog veel meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

duizelig en nog veel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 21:44

Het begon allemaal een hele tijd terug (ongeveer een jaar geleden).
Ik was ontzettend moe en heb een bezoekje aan de huisarts er aangewaagt.
Dit werd afgewimpeld met wat rustiger aan doen.

Na een maandje of wat moest ik ergens voor naar de HA(overgens een andere arts als mijn eigen) en heb tijdens dit consult weer te spraken gebracht dat ik alleen maar moe ben.
Hierbij een brief gehad voor bloed prikken of pfeifer.
Dit was niet het geval.

Na een aantal maanden weer naar de arts geweest (ditmaal weer een andere, onze praktijk heeft meerdere artsen).
Ik ging voor een enorm geirriteerde keel en heb nogmaals te spraken gebracht dat ik enorm moe ben en blijf.
Deze zag in de computer dat ik al op pfeifer getest ben en heeft b12 en bloedarmoede getest.
Een b12 tekort blijk ik te hebben ik had een waarde van 186 en hij moet tussen de 200 en de 700 zitten.

Nu een maandje of 3 verder is het eigenlijk alleen maar erger geworden.
Ik was op een feest(op 11-11-11) en ineens werd ik heel duizelig en had ik het gevoel alsof ik ging flauwvallen en begonnen mijn handen hevig te trillen plus dat de letters op mijn telefoon alle kanten op gingen, tevens voelde ik het niet als ik mijn huid aanraakte dit verweet ik aan het feit dat ik ibrobrufen had genomen met cola (ik weet het slecht maar had niks anders voor handen).
Laatst kreeg ik de opmerking dat mijn handen heel erg trilde en heb ik eigenlijk weg gewimpelt.
Tot afgelopen vrijdag ging het weer beter met ondanks dat ik enorm moe ben, ik was op stal en zat op een stoel en deze begon voor mijn gevoel te bewegen dus besloten dat het tijd was om naar huis te gaan).
Even gaan eten en douche en had daarna een afspraak staan.
Omdat ik mij iets beter voelde besloten om te gaan en eenmaal daar aangekomen merkte ik dat ik het gesprek eigenlijk niet kon volgen.

De volgende dag niks aan de hand.

Nu vandaag voelde ik mij weer niet lekker worden en weer duizelig en misselijk.
Ik ben weer enorm moe en heb moeite met mijn ogen open te houden.
Op het moment ben ik weer heel erg aan het trillen en erg wankel.
Overgens is hier visite en ik kan weer het gesprek niet volgen en besloten in bed te gaan liggen.

Het is mijn in de afgelopen maand opgevallen dat ik uberhoudt geen concentratie meer heb.
Gesprekken voeren zijn voor mij een hele opgave geworden en moet tegenwoordig overal over na denken.
Alle dingen die voorheen vanzelf gingen moet ik tegenwoordig overnadenken, een voorbeeld, afdrogen na het douche of mijn haar wassen.

Uiteraard bel ik morgen de HA op en vraag ditmaal specifiek om mijn eigen arts.
Ik ben vooral benieuwd of iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn.
Ter info ik ben (bijna) 22

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:53

Jeetje dat klinkt toch best wel serieus. Als je een vitamine b12 tekort hebt verklaart het toch wel een hoop symptomen? Misschien een passende behandeling hiervoor. Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Sterkte ermee!

nynke55

Re: duizelig en nog veel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:32

Word je wel behandeld voor het b12 tekort?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:37

dat is ook mijn vraag, wat is de behandeling voor het vit.B tekort?
Ik heb een poosje injecties gehad waar ik me echt veel en veel beter van ging voelen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:40

ik krijg geen behandeling voor de vitamine b12 omdat het te weinig was om te behandelen volgens de arts dan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:43

B12 krijg je binnen door dierlijk vet. Gooi ipv hagelslag een paar plakken ham op je brood of maak een uitsmijter tussen de middag. 's Avonds normaal warm eten met een stukje vlees en als je tussendoor trek krijgt naast fruit ook eens een stukje droge worst of een plak kaas pakken. Een paar glazen melk op een dag en een toetje met zuivel. Op die manier vul je het tekort snel aan en wsl ga je naar een paar weken echt veel verschil merken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:53

Lyme?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:55

Anne_GTI schreef:
B12 krijg je binnen door dierlijk vet. Gooi ipv hagelslag een paar plakken ham op je brood of maak een uitsmijter tussen de middag. 's Avonds normaal warm eten met een stukje vlees en als je tussendoor trek krijgt naast fruit ook eens een stukje droge worst of een plak kaas pakken. Een paar glazen melk op een dag en een toetje met zuivel. Op die manier vul je het tekort snel aan en wsl ga je naar een paar weken echt veel verschil merken.

ik eet in de avond enkel vlees en aardappels want groente lust ik niet.
Melk drink ik zeer regelmatig.

Moet wel aangeven dat suikerziekte een bekend familie ziekte.
Nou weet ik niet hoe dat overeenkomt met mijn klachten.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:00

benangelique schreef:
Lyme?

even de symptomen opgezocht, zijn er maar 50, en er zitten er een aantal tussen maar het klinkt niet overeenkomend.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:13

hai,heb je geen dorst gevoel of neiging naar veel zoetigheid..
en ik zou zeer zeker je ff laten testen op suiker vooral als het in de fam zit,je kan er beter naast zitten dan dat je er te laat mee komt ..
vriendlief had een aantal jaar gelee ook jouw symtonen maar wou niet naar doc,en kreeg later alleen maar trek in zoetigheidheid en ijsje`s en was in een week tyd iets van 12 kilo afgevallen ,kreeg hem naar doc en kom gelijk naar ziekenhuis..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:18

Ik ben de laatste tijd juist van de zoetigheid af.
Voorheen snaaide ik nog wel eens.
Veel drinken deed ik en ben ik in gaan minderen.

Ik was een aantal weken geleden bezig met poging tot wat gewicht kwijt te raken maar kreeg er niet meer als 2 kilo af :o
Testen zal ik sowieso even met mijn HA overlegen (deze neemt mij wel altijd serieus de andere krijg ik de indruk van niet) ik wil ook mijn bloeddruk laten meten omdat toen ik vanavond trilde een klein zakje wokkels heb gepakt om te kijken hoe het reageerde op zout.
Dit liet het wel verbeteren.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:30

ok,das alleen beter dat je niet zoveel snoept ,in het begin krijg je er een boost van zal ik maar zeggen maar later komt je vermoeidheid dubbel terug .. |(
vriend was super eigenwijs zei hem de hele week al dat hij suiker had ,maar eigenwijs he :j ,nu moet hij 3x spuiten op een dag ;( ,maar ik pak ook weleens zijn pen waarop je kan meten ...ff checken he :o
maar ik blijf dit volgen ,ben benieuwd wat er voor je uit komt (niet banketstaaf bedoeld hoor)
sterkte ermee....

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:51

Heb je al gekeken in het topic hier op bokt ? ook moet je even kijken bij stichting B12 tekort staat een hele hoop info.
Je hebt normaal een reserve voor 3 jaar opgeslagen in je lijf, zodra je niks meer opneem word dit aangesproken.
Denk dat het beter is om aan de spuiten te gaan , Neem zeker geen vit: tabletten in, want dan zal je waarde niet meer kloppen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je er behoorlijk slecht van kan zijn/worden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 09:07

IK heb morgen om elf uur een afspraak staan.
Helaas weer een andere arts omdat mijn arts deze week vakantie heeft en dus volgende week vrijdag tijd heeft.
IK zal met deze arts nogmaals de b12 te spraken brengen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:13

benangelique schreef:
Lyme?

laat je idd ook testen op Lyme. De Eliza én vooral de western blot. Eliza is vaak vals negatief.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:08

Gisteren weer een slechte dag.
Heel veel duizelig en in de avond bij een vriendin kreeg ik er hartkloppingen bij.
Dit waren ongeveer 10 kloppingen en ben na een uurtje naar huis gegaan.

Eenmaal thuis aangekomen nog even op de bank gezeten en daarna naar bed gegaan.
Dit heeft niet heel lang geduurd want de hartkloppingen kwamen terug en hoe :oo
Op den duur begon alles te tintelen en nu raakte ik toch wel een beetje in paniek.

Zo goed als het ging richting huiskamer en verteld wat er gebeurt.
De dokterpost werd gebeld en die deden nog al moeilijk om mij te laten komen.
Op den duur kreeg ik ze zelf aan de telefoon en het enige wat ik kon uitbrengen was mevrouw ik wil hulp snap je dat dan niet.
Toen mocht ik eindelijk daarheen komen

Daaraangekomen werd het nog erger en had het idee dat ik elk moment kon flauwvallen.
Het wachten duurde lang en werd totaal niet serieus genomen dus.

Om een lang verhaal kort te maken ben ik naar huis gestuurd met hyperventilatie.
Ik heb tegen de arts gezegt (ja niet zo aardig) dat ik hem niet geloof en dat ik wil dat hij het zeker weet (mijn moeder kreeg daar ook hyperventilatie te horen en een half uur later zakte ze in elkaar omdat het een hartinfarct was).

Ik heb tabletten mee gekregen voor de hartkloppingen en bloed druk en voor mij rustig te maken.
Beetje jammer dat er bij de laatste misbruik van werd gemaakt en ik even 25 euro moest betalen voor 5 tabletten.
Ik hang dus een beetje tegen overspannen aan.
Straks moet ik alsnog naar mijn eigen huisartsen praktijk en ben benieuwd wat hun zeggen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:25

Niet de gehele topic gelezen, sorry

Ik had dit precies het zelfde goed 9 jaar geleden, konden niks vinden met de normale testen op Pfeiffer, maar met een uitgebreide test bleek ik dit daadwerkelijk wel gehad te hebben.
Zelfde sympthomen als wat jij beschrijft.
Mijn lichaam had me reserves verbruikt, geen ijzer meer, vit.b12 te kort, veelste te kort, medicatie gekregen tot zelfs spuiten, wat niet hielp.
Nu gaat het met z'n ups en downs.
Ik zou vragen voor de uitgebreide test. Dan nemen ze eerst bloed af, daarna een spuit in je kont met een of andere vloeistof, en dan nog 3 keer bloedprikken met tussen pauzes van een kwartier.
Sterkte en rustig aan doen is het enige wat je nu kan doen tot je meer weet.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:02

Hee meis hoe is het nu met je :(:)