Gelnagels: tips,ervaringen, ideeen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Gelnagels: tips,ervaringen, ideeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 20:17

Aangezien ik hier op dit moment mee bezig ben lijkt t me leuk hier een topic over te maken.
Ervaringen over iets war je wel of niet moet doen. Ervaringen van bokkers die ze laten zetten etc.
En leuke tips & tricks en ideeën. :j

Brand los!

laura_power

Re: Gelnagels: tips,ervaringen, ideeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 11:11

niemand die zich hierin interesseert op bokt? :+

ik zal is iets beginnen dan, bij mezelf kan ik het perfect en er breekt nooit iets af.
als ik het bij anderen doe is er vaak 1 nagel die na 1 of 2 dagen eraf ligt.
en ik vraag me altijd af hoe dat komt :P

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:39

Misschien ben je zelf zenuwachtiger als je het bij andere het zet? En doordat je nerveus bent dat je iets slordig werkt? Met vergeten goed op te ruwen, vijzel weg te halen?

Ik doe het inderdaad ook voor mijn werk.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:31

ik doe een thuis studie nagelstyling en werk dan met acryl en gel. Gel vind ik zelf makkelijker aanbrengen dan acryl omdat je de acryl zelf moet doseren. (dezelfde hoeveelheid liquid en acrylpoeder)

hoe haal jij trouwens de Gel van je nagels? Gewoon met aceton of met speciaal spul?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:42

Ik vind het heel mooi staan maar ben er gewoon niet voor gemaakt denk ik. :\

Een keer gelnagels laten zetten, na een week waren er 3 afgebroken en van frustratie ze allemaal gesloopt.
Een keer acrylnagels laten zetten, na 2 dagen vloog de eerste er af. Had gelukkig het koffertje van vriendin hier staan, dus heb er zelf een nieuwe opgezet (wijsvinger).
Dag erna vliegt andere wijsvingernagel er af, weer zelf er op gezet.
De dag daarna op stap gegaan en 6 stuks tegelijk kwijt geraakt. Behalve de wijsvingers, die zaten prima. :')
Heb er best veel geld aan uitgegeven en ben niet van plan er nog meer aan uit te geven, hoe mooi ik het ook vind, maar mocht iemand de uitdaging aan willen gaan en mij kunnen garanderen dat als zij ze zet, ze beter zitten, dan hoor ik het graag.

Ik vind het vele malen verzorgder staan dan mijn stompige rotnagels, maar jammer dat ik er zoveel geld aan heb uitgegeven en er heel weinig van heb kunnen genieten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:49

ja, ik werk ook als nagelstyliste... beginnend,,, ik zet acryl nagels

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:51

Ik heb nu ongeveer een jaar gelnagels en geniet er echt van <3

Kies alsjeblieft voor een goede nagelstyliste en vraag of je eerst real life werk van haar mag bekijken (dus even 2 minuutjes het eindresultaat van een andere klant bijvoorbeeld). Anders verpruts je misschien je eigen nagels volledig, blijft het niet zitten of ziet het er gewoon niet uit.

Een dame die alleen maar lagen gel over elkaar gooit zonder veel aan het oppervlak te vijlen is een prutser, de nagel moet volledig in vorm worden gebracht met een vijl anders krijg je echt een "plaknagel effect".

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:09

@juliamaria: Daar ben ik het niet mee. eens, want doe de voorbereiding erg goed. Maar hoef als al het gel heb opgebracht bijna niet meer te vijlen. Af en toe heel iets. Maar ik breng gewoon gelijk de bolling direct goed en dan is het niet meer nodig. En nee, het ziet er niet uit als een plaknagel :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:14

iemand ervaring met die jellies? (geen gelnagels of acryl, ligt ergewoon een dun laagje gel over je gewone nagel waardoor ze er verzorgder uitzien, maar de nagels zelf zijn dunner en flexibeler dacht ik, en stukken goedkoper! )

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:53

ik zit er wel aan te denken om het weer een keer te proberen
heb het een keer latenzetten voor 60 euro
en binnen 1,5 week allemaal kwijt zonde

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:21

Zoo... 60 euro is wel heel erg veel! Ik zet ze voor 35euro, en 30 euro opvullen.
maar je ziet heel veel in salons dat ze het rond de 60 kost

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:37

Ik ga elke 3 weken. Een nieuwe set kost me 25 euro en bijvullen 20 euro. Ik heb nu zo'n anderhalve jaar geleden 1x de set laten plaatsen en sindsdien alleen maar bijvullen. Heel heel heel af en toe breekt er een nagel, 1 nieuwe nagel plaatsen kost me dan 5 euro. Ik laat ze na het bijvullen lakken in een leuk kleurtje, dat kost me 2 euro en blijft altijd 3 weken zitten. Ik ben per keer dus meestal 22-27 euro kwijt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:59

JodieR schreef:
@juliamaria: Daar ben ik het niet mee. eens, want doe de voorbereiding erg goed. Maar hoef als al het gel heb opgebracht bijna niet meer te vijlen. Af en toe heel iets. Maar ik breng gewoon gelijk de bolling direct goed en dan is het niet meer nodig. En nee, het ziet er niet uit als een plaknagel :-)

Dat kan, maar mijn ervaring is dat dat er niet uit ziet. Of in ieder geval niet zo mooi als ik het nu heb. :)

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:19

in mijn omgeving
alleen nagelstudio,s met een pand
en aan huis of in opleiding weinig
dat maakt het een dure hobby denk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:22

Even een schopje, vond het niet nodig er een nieuw topic over te openen.

Ik wil graag zelf acrylnagels gaan zetten bij mezelf en wil er dus wat materiaal voor bestellen.

Met welk materiaal hebben jullie ervaring en waar kan ik dat goedkoop bestellen?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:27

Ik heb zelf goedkope Chinese meuk van Ebay, blijft vaak een week zitten (maar ik ben wel een enorme neuroot die er veel aan peutert O:) ) Ik zet het bij mezelf, en vind het leuk om te doen, dus ik vind het ook niet erg om elke week wat bij te werken. Dat acrylvloeistof stinkt wel enorm! Mijn hele huis komt altijd langs om te kijken of ik mezelf dood aan het maken ben of zo :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:31

Ik heb tot nu toe slechte ervaringen met acrylnagels, ze zijn de laatste keer echt met bosjes af gevallen dus ik hoop nu zelf te kunnen werken met fatsoenlijk spul. :')

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:53

Ik heb gelnagels en ben er echt tevreden van. De eerste keer zijn ze dik 6 weken blijven zitten zonder problemen! Nu zijn ze opnieuw gedaan omdat mijn nagels te lang werden en niet meer handig dus :)
Ik vind het erg mooi en een pak verzorgder ook!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:56

Heb eens een keer acryl nagels laten zetten, was een kadootje van mn vriend... en ja wel, bij een chinees in Rotterdam Zuidplein, nooooooooit meer! Vroegen ook nog 40 euro die prutsers....

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:24

Duhelo schreef:
iemand ervaring met die jellies? (geen gelnagels of acryl, ligt ergewoon een dun laagje gel over je gewone nagel waardoor ze er verzorgder uitzien, maar de nagels zelf zijn dunner en flexibeler dacht ik, en stukken goedkoper! )

Ja ik heb ervaring met gelish..
Vind het echt super fijn, ik heb altijd mijn nagels gebeten en gelish zit er binnen een half uur op, blijft kei lang zitten, je nagels worden en stevig van en het is nog goedkoper ook!
Alleen de flesjes zijn in NL erg duur, in Amerika kun je ze goedkoper halen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:15

Ik hoorde vandaag iemand over dat je die nagelspulletjes ook bij de opisop voordeelshop kon kopen.. Ben er nog nooit geweest, het zal vast niet heel denderende kwaliteit zijn.. Iemand ervaring?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:16

Heb 6 jaar lang gelnagels gehad, deed er alles mee zelfs met paardrijden! Ging super
af en toe welleens er eentje eraf door teveel uitgroeiii....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:26

ReJo schreef:
Duhelo schreef:

Ja ik heb ervaring met gelish..
Vind het echt super fijn, ik heb altijd mijn nagels gebeten en gelish zit er binnen een half uur op, blijft kei lang zitten, je nagels worden en stevig van en het is nog goedkoper ook!
Alleen de flesjes zijn in NL erg duur, in Amerika kun je ze goedkoper halen.

oh, gelish dus :D
de zus van mijn schoonzus zet ze voor 28 euro (dacht ik). om de hoeveel tijd moeten ze bijgewerkt worden?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:22

Ja volgensmij kost in NL 1 zo'n flesje 28 euro.. maar je hebt iets van 4 of 5 verschillende flesjes nodig voor gelish dus dat is best prijzig. En in Amerika verkopen ze die voor 12.50, een heel verschil dus!
Om de 3 a 4 weken laat ik ze bijwerken. Ik vind het mooi omdat het gewoon een soort nagellak lijkt alleen gaat die er niet zo snel af :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:57

Ik wil ook graag gelnagels. Mijn vriendin doet dat zelf en die wil het eventueel ook bij mij doen voor een klein prijsje, maar ik zie bij haar vaak een bubbeltje onder de nagel ofzo.
Als ik nagels bij mezelf lak laat het de volgende dag weer los en mijn nagels laten velletjes los, dus wil sowieso gelnagels.