Spanning in keel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spanning in keel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:37

Hoi, ja daar ben ik weer. Ik ben echt een hoopje ellende. Ik heb sinds vorige week last van mn keel. Ik kreeg vrijdag last van maagzuur en toen heb ik het hele weekend een verdikte slokdarm gehad. Dat is nu weer over, maar wat ik nu weer heb is dat ik een soort constante spanning in mijn keel die naar achter trekt en doorloopt in mijn nek.

Die spanning is heel irritant. Ik voel het in mn hele keel. Het is heel gevoelig. Kent iemand dit? Ik moet ook steeds wat boertjes laten. Voor mijn maagzuur heb ik medicijnen gehad.

Anoniem

Re: Spanning in keel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:15

Inmiddels is het weer minder maar niemand dit ooit meegemaakt?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:28

Spanning in je keel ken ik heel goed. Gebeurd bij mij vaak bij stress en dergelijke :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:20

Nu heb ik het weer maar ditmaal ook een verdikte slokdarm wat ik gister ook had.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:26

Hoi Jolien,

Gelukkig ken ik de problemen niet, maar ik weet wel dat brandmaag zuur in je slokdarm komt, dus het zal best met elkaar in verband staan.
Probeer de oorzaak te vinden van je maagzuur, stopt het brandend maagzuur dan stopt ook je ongemakkelijke slokdarm, lijkt mij.
Overmatig alcohol-gebruik, nou ja, daar gaan we niet van uit....
Zwanger, jij weet als dat beste...
Veel aspire of andere pijnstillers geslikt, is ook niet goed voor je maag...

Kom je er niet uit, gewoon naar de huisarts!
Succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:30

Bedankt Knakker. Ik heb dus medicatie voor mn maagzuur.
Het kan komen door stress maar ook omdat ik regelmatig ibuprofen en paracetamol slik.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:41

oke, Jolien, dat verklaart al een heel groot deel van je klachten, staat vast met elkaar in verband!
Ik zie nu ook dat je problemen hebt van andere aard.
Als ik je profiel zo bekijk zie je eruit als een hele stoere meid, maar dat is dus blijkbaar een masker.
Probeer dit masker af te zetten zodat je echte ware persoon naar buiten komt.
Wellicht makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik wens je heel veel sterkte. Koppop meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:43

Knakker schreef:
oke, Jolien, dat verklaart al een heel groot deel van je klachten, staat vast met elkaar in verband!
Ik zie nu ook dat je problemen hebt van andere aard.
Als ik je profiel zo bekijk zie je eruit als een hele stoere meid, maar dat is dus blijkbaar een masker.
Probeer dit masker af te zetten zodat je echte ware persoon naar buiten komt.
Wellicht makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik wens je heel veel sterkte. Koppop meid!

Dank je, spanning stress zijn denk ik ook boosdoeners ;) (zie dit topic voor uitleg: [LZP] Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar)
Ik ga maandag voor de zekerheid even langs bij de huisarts.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:52

even off-topic: wat kun jij goed zingen, daar moet je meer mee doen joh!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:04

én goed paardenfluisteren :D
Ik ken je klachten niet. Weet wel dat maagzuur op den duur schade aan kan richten aan je slokdarm. Is Ibuprofen niet juist een pijnstiller waar je maagzuur van kan krijgen? Dat zou ik even gaan vragen aan de huisarts. Mogelijk kan je dan een andere pijnstiller krijgen.
Beterschap

O ja, er heerst momenteel verkoudheid.
Dat gevoel achter in je keel herken ik wel als er een keelontsteking op komst is bij mij.