Groene Leem kuur bijwerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Groene Leem kuur bijwerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:08

Hoi,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt direct antwoord vinden op mijn vraag.

Nu ik bij mijn pony heb gezien dat een groene leem kuur voor veel resultaat heeft gezorgd zit ik eraan te denken zelf ook eens een leem kuur te nemen. Dat zou dan dit voorjaar zijn.

Ik hoor alleen vaak griezelverhalen van bijwerkingen ed. Ik ben benieuwd wie er wel eens een groene leem kuur heeft gebruikt en wat daar de bijwerkingen van waren en of het resultaat heeft opgeleverd? En doe je er ook nog iets doorheen of alleen de klei zelf? Wat eet je ernaast, etc.

Ik leef zelf heel gezond dus ik denk niet dat ik heel erg veel gifstoffen zou hebben. Wel heb ik wat last van acne en een slechte doorbloeding.

Ik ben benieuwd!

Gimli_

Re: Groene Leem kuur bijwerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:34

Hoi (en gefeliciteerd ;) )
Ik heb begin dit jaar een groene leemkuur gedaan en eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad.
Wel héél veel plassen, met name 's nachts moest ik minstens 3 of 4x opstaan, dat was wel iets minder.
Ik heb gewoon normaal erbij gegeten, ik probeer altijd al weinig suikers ed te eten en veel water te drinken dus dat was geen moeite.
Ik deed de klei 's avonds in een glas water om 's ochtends te drinken en maakte 'm 's middags voor de avond.
De klei zinkt naar de bodem, de eerste dag wist ik niet zo goed wat ik ermee aan moest, maar ik had al snel door dat ik het even moest doorroeren alvorens het op te drinken, want het echte kleibezinksel krijg je niet weg (zonder doorroeren dus).
Geen opmerkelijk resultaat, maar ik leef vrij gezond dus dat had ik ook niet verwacht, maar wel 'n fijn idee dat ik eens goed 'schoon' was van binnen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 09:44

Haha dankjewel!

Nou dat is wel een fijn resultaat dan. Maar de een zegt dat je de kuur een keer per maand moet doen een week lang, de ander zegt alleen voorjaar en najaar.

Wat is het dan? :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:58

ik heb echt geen idee wat voor kuur dat is... Zoals ik het begrjip drink je klei op zodat je darmen schoon worden?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:02

jup, je kent groene leem niet? Gebruiken ze ook veel bij paarden en dan voornamelijk uitwendig om wonden etc te helen. Ik gebruik het ook voor gezichtsmaskers etc, daar is het ook heel goed en bekend spul voor. Maar je kan het dus ook inwendig gebruiken en het trekt dan alle giftige stoffen en zware metalen uit je lichaam.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:22

Iedere maand lijkt me wat veel, voorjaar en najaar lijken me idd wel mooie momenten.
Denk dat ik er na de feestdagen nog eens 'n kuurtje tegenaan gooi. :D

Ik gebruikt 't voor mijn paard ook voor ontzettend veel dingen, ook al regelmatig een inwendige kuur gegeven.
Wonden die op 't randje van wel/niet hechten zaten ook mooi dicht gekregen met groene leem, zwellingen etc.
Super spul! :j

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:23

Ja ik heb laatst dus bij mijn pony ook die kuur gegeven tegen de eczeem, voegde daar nog wel wat etherische olien aan toe maar heeft super geholpen!

Daarom zit ik er zelf ook aan te denken eens zo'n kuur te doen. Misschien een beetje een domme vraag maar mogen mensen ook etherische olien innemen? Bijv 1 druppel, of is dat echt te sterk/giftig?

Ja na de feestdagen is inderdaad wel een goede!

Gebruik jij het ook op je eigen huid?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:32

Etherische olieën heb ik geen verstand van eigenlijk, levert Google niks zinvols op?
Ik gebruik het ook wel eens op mijn eigen huid, maar alleen in 'probleemgevallen' en die heb ik eigenlijk zelden..
Heb 't wel al eens als masker gebruikt, maar ik heb eigenlijk nooit puistjes/onzuiverheden dus opmerkelijke resultaten blijven dan uit.
Kan me wel voorstellen dat 't voor mensen met een slechte huid veel doet, want het trekt toch de 'rommel' eruit zeg maar.

Overigens bevat de kant en klare leem (tube van Vertagil) iets van lavendel, ruikt ook heel sterk, dus wellicht dat die olieën toch iets toevoegen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:45

Dit gaat allemaal over paarden ik bedoel het oor mensen ;-)