zeer gevoelige eisprong. Wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiFa

zeer gevoelige eisprong. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 15:09

Vorig jaar is mijn man gesteliseerd, omdat we geen kinderen wilde.
Ik zag mijn kans om te stoppen met de pil, omdat ik van mening ben dat het niet goed is voor mijn lichaam.
Nooit heb ik ergens last van gehad. Mijn menstuatie kwam goed op gang en geen last ervan gehad.
2 Maanden geleden werd ik wakker en had wat last van de rechterkant mijn buik.
Dit werd in de loop van de dag steeds erger.
Ook werd ik steed misselijk en moet ik een aantal keer overgeven.
Het leek wel alsof ik een blindendarmonsteking had.
Ik uiteraard de dokter gebeld en kon meteen komen.
De dokter deed onderzoek en kwam uit dat ik geen blindendarmonsteking had, maar een gevoelige eisprong.
Dit leek op de pijn van een blindendarmontsteking en het was zeer verveldend zeiden ze.
Ik kreeg medicijnen mee voor de pijn en voor de misselijkheid.

Vorige maand had ik nergens last van en werd ik gewoon ongesteld. Geen pijn 2 weken van te voren gehad. Niks van gemerkt.

2 Dagen geleden werd ik weer wakker van pijn dat weer erger werd. Weer aan mijn rechterkant en weer misselijk en overgeven.
Deze keer hielpen de medicijnen niet en leekr het veel erger als de vorige keer. Weer naar de huisarts geweest (spoedpost).
Tja mevrouw je zult ermee moeten leren leven of weer aan de pil moeten beginnen. Nu begin ik weer aan de pil. Ik wil dit namelijk nooit meer meemaken. Wie heeft dit ook? En wat doe jij ertegen?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:20

Je eisprong is afwisselend in je linker- en je rechter eierstok. Blijkbaar is bij jou de eisprong in je rechtereierstok pijnlijk.. Wel balen dat je er echt helemaal beroerd van bent! Ik weet niet of er iets tegen te doen is. Misschien zou je nog andere anti-conceptie dan de pil kunnen overwegen?

Ilsemarie

Re: zeer gevoelige eisprong. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:27

Ik had dit vroeger ook (voordat ik aan de pil ging, gebruik nu nuvaring). Ik kon precies voelen of ik rechts of links een eisprong had, deed inderdaad flink pijn. Het voelde altijd net als een ijsstokje in je buik met prikkeldraad eromheen, en als je bewoog bewoog het niet mee. Dus vooral dingen als bukken deden altijd enorm zeer en onverwachte bewegingen ook.

Geen idee wat je ertegen kan doen... maar het kan dus prima zijn dat links of rechts meer zeer doet, en je wisselt ook niet keurig elke maand de andere. Dus het kan best zijn dat je 2 maanden rechts hebt, 1 links en weer 2 rechts of meer links dan rechts (allebei kan ook nog, daar word je helemaal niet blij van).
Is het misschien een idee om wel een keer voor controle naar een gyneacoloog te gaan? Dat lijkt mij geen overbodige luxe. Gewoon voor de zekerheid even naar laten kijken, misschien heeft die ook nog een tip.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:39

Ik heb dat ook gehad. Was iedere 2 weken een paar dagen uit de running vanwege de pijn en misselijkheid (ovulatie en menstuatie). Eerst hielp 1 paracetamol maar op een gegeven moment had ik er 4 nodig om 't te kunnen uithouden. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de gyneacoloog en daar bleek dat er een myoom (vleesboompje) om mijn eierstok zat die de krampen veroorzaakte. Gyneacoloog heeft toen de prikpil voorgeschreven en voor mij was dat de oplossing. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat je niet meer ongesteld wordt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:42

Ik heb het ook gehad. Toen ik aan de pil zat nergens last van (logisch), toen ik stopte werd het elke maand steeds erger.
Uiteindelijk ben ik van ellende weer aan de pil gegaan. Wel een andere dan de vorige en deze bevalt goed.

Bij mij was er overigens niets aan de hand, alleen een hele gevoelige (pijnlijke) eisprong. Geen idee wat daar de oorzaak van was.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:45

ikke heb het ook! pfff is wel pijnlijk maar voor ons momenteel wel handig ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:46

Ik heb het gehad toen ik net ongesteld werd :j inderdaad alsof je een blinde darm ontsteking hebt..
Bij mij was het zowel rechts als links.. Dat is na een tijd overgegaan gelukkig!
Veel later ben ik pas aan de pil gegaan, dus geen idee wat er gebeurt als ik nu zou stoppen..

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:59

Nu ik weer aan de pil ga hoop ik dat het weg gaat. Ik heb er nooit last van gehad. In de jaar dat ik gestopt was helemaal niks gevoeld. Ineens was het gekomen. Vandaar dat ik ook met spoed de huisarts gebeld had dat ik een blindendarmontsteking had haha. Nu is het 2 dagen geleden en nu heb ik weer nergens last meer van. Ik ben inderdaad wel van plan om me eigen eens na te laten kijken bij de gynacoloog. Kan zoiezo geen kwaad denk ik. Thanks voor de berichten

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:28

Ik ben nu zelf bijna 2 jaar gestopt met de pil. Eerste jaar nergens last van maar dit jaar voel ik het overduidelijk wanneer die 'springt'' zeg maar.Helaas na mijn auto ongeluk, gordel -pijn heup, begint het al 2 weken voordat ik ongesteld moet worden. Zeurende pijn, iedere x rechts. Als die 'springt'l krimp ik in elkaar. Vorige x in een winkel vroeg iemand of mijn vliezen braken.Waarom op ik met moeite omhoog kwam en zei zie je een buik dan......Binnekort een bezoekje aan de gyn, want wil geen anticonseptie, ben blij dat ik er vanaf ben....

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 07:08

Ik had het ook altijd. Heb vroeger zelfs wel es in het ziekenhuis gelegen daardoor.
Wat een pijn had ik.
Ik heb jarenlang de pil gebruikt. Kinderen gehad enz.
Nu geen pil meer, en het gaat redelijk goed :)

Sterkte :(:)