Hoofdpijn - - > licht gevoeligheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Hoofdpijn - - > licht gevoeligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 14:38

Hallo,

De laatste weken heb ik te kampen met vreselijke hoofdpijn, uiteindelijk ben ik naar de dokter gegaan omdat het echt te erg werd. In de zin van soms MOET ik gewoon tussen de middag 2 uur gaan liggen want anders heb ik steeds het gevoel tegen de vlakte te gaan. Duizeligheid en af en toe ineens niet meer scherp zien.

De HA kon zo niet echt iets vinden en heeft mij doorgestuurd naar een soort opticien (het is geen opticien maar ook geen oogarts iets er tussen in maar weet niet hoe dat heet)
Deze heeft uitvoerig mijn ogen getest, eerst druppelen, dan half uur wachten en dan testen... oog bollen verdoven en nog meer testen.

Mijn zicht was perfect, maar uit de testen bleek dat ik overgevoelig ben voor scherp licht, met name de UV straling in het licht en Infrarood straling in het licht.
Deze meneer zei dat dit een vorm van Migraine is en dat het enige wat kan helpen een hele goede (lees dure) zonnebril is die ook skieers gebruiken. Er werd verteld dat het logisch is dat je in de winter meer last hebt omdat de zon dan laag staat.

Ok, moest ik toch wel even over na denken. gezien de goedkoopste zonnebril 106 euro was (en dat was aanbieding) Die glazen zijn best wel duur. En mijn verzekering vergoed het niet omdat ik jongere pakket heb en het dan van mijn eigen risico af gaat en ik het dus toch zelf moet betalen omdat ik heel het jaar nog geen medische kosten heb gehad.

Nu was het van de week zo mistig, en ja hoor... toch weer hoofdpijn, en dat maakt me aan het twijfelen, Dan is er toch heel weinig zonlicht? dus in theorie zou ik dan geen hoofdpijn moeten krijgen.

Zijn er mensen hier met ervaring met hoofdpijn door het licht? En zo'n speciale zonne bril?

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:41

Ik ben ook heel gevoelig voor licht.
Heb in huis ook gedempte lichten en krijg hoofdpijn van fel licht en tl licht en felle zon.
Zomers dan heb ik altijd een zonnebril op, eentje met UV-filter, was niet zo duur ( 60 euro ).
In de winter heb ik ook met mist en sneeuw hoofdpijn. Eigenlijk heb ik in de winter nog geen zonnebril gebruikt.
Ik krijg ook gigantische hoofdpijn s'avonds in de auto van de wegverlichting in de winter.

MamboBeach

Re: Hoofdpijn - - > licht gevoeligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:44

Ik ben ook gevoelig voor licht! Hoe vaak ik al niet heb gehad dat ik met mijn zonnebril in de winter in de auto zit, maar anders zie ik niets, krijg hoofdpijn en wordt wazig.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:49

ik heb er zelf geen last van.. kan je dus ook niet echt helpen. Ik hoop wel dat je een oplossing gaat vinden! Want dit is natuurlijk geen pretje

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 14:50

Goed om ervaringen van andere te lezen. @ Romaretofel, jij hebt ook met Mist hoofdpijn, helpt zo'n zonnebril dan? Vind het zo'n raar idee om een zonnebril op te zetten met mist.

Die zonnebril die ik zou moeten is ook tegen schittering, UV straling, en infra rood licht. Er was nog iets speciaals met de glazen waardoor je ook binnenshuis alles normaal kunt zien.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:52

Mist zorgt voor een hoop licht overdag hoor. Ik heb gevoelige ogen die zelfs zeer kunnen doen van het licht als het bewolkt is maar met een goede zonnebril heb ik er minder last van :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:54

Ik kan ook niet tegen fel licht, vooral met autorijden heb ik vaak een zonnebril op. Anders krijg ik gelijk hoofdpijn of vlekken voor m'n ogen. Een zonnebril helpt echt! :j