Wie doet er mee? Stoppen met nagelbijten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wie doet er mee? Stoppen met nagelbijten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 12:36

Volgens mij waren er voorheen wel eens topic's hier van en zelfs HK maar met de zoekfunctie kom ik nergens terecht.

Bij deze dus een topic!
Wie doet er met me mee? Ik ben 15 en heb sinds dat ik tanden had al nagelgebeten. Heb dus stompjes, en sinds dat ik een beugel had heel mijn vingers kapot gemaakt en dat heelt helaas nooit meer. (Vingers totaal misvormd dmv litekenweefsel en eelt.)
Ben nu 6 dagen gestopt met nagelbijten!
Heb het wel eens vaker geprobeerd maar naar 3 dagen de moed opgegeven omdat ik enorme drang kreeg. :o
Tot nu toe nog geen een keer de neiging gehad, en vind het prachtig hoe er nu een wit rantje boven zit. :D
Vind het wel verschrikkelijk irritant, ben altijd gewend mijn nagels niet te voelen en als ik nu ergens achter blijven haken iriteer ik me kapot.

Ik zit dus op dag 6.

Wie doet er mee? *\o/*

Biebz

Re: Wie doet er mee? Stoppen met nagelbijten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:48

Ik ga ook meedoen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:50

Ik ben sinds afgelopen voorjaar gestopt na mijn hele leven te hebben gebeten! Ik hoef dus niet meer mee te doen :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:50

Vervormd? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Klinkt eng. :P

Succes! Stoppen is beter, het ziet er niet uit. :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:51

Ik bijt heel af en toe, als er een haakje op mijn nagels zit ofzo.
Heb nu de ideale oplossing. Acrylnagels.
:')

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:52

Ik doe ook mee!
Ik trouw over drie weken en wil wel mooie nagels op de foto's!

Probleem is niet zozeer het bijten, maar ze er komen zo vaak scheurtjes in en dan begin ik er aan te prutsen en scheuren ze dus helemaal af!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:07

ik doe ook mee :) ik zal niet meer aan mn nagels bijten of pulken

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:09

Ik doe mee :D heb nu al redelijk lange (maar misvormde) nagels, ik moet ze nog bijvijlen. Sinds ik ze iedere keer lak bijt ik niet meer!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:11

Steeds als ik dit topic zie dan denk ik er weer aan :+
Zit echt constant met mijn vingers bij me mond :oo

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:12

elmo_browny schreef:
Steeds als ik dit topic zie dan denk ik er weer aan :+
Zit echt constant met mijn vingers bij me mond :oo

*stopt eigen vinger ook bij mond weg*

Ik zuig altijd op mijn nagel _O-

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:15

Ik heb ook mijn hele leven nagelgebeten maar wou zo graag eens mooie gelakte nagels hebben dus was vorig jaar gestopt, helaas toen ik examens had was het helemaal weer om zeep. 2 maanden geleden ben ik echter met mijn fiets gevallen en er waren stukjes tand afgebroken (was wel even drama :+ ) en er staan nu neppe stukjes op, je ziet er gelukkig helemaal niets van. Maar de tandarts zei dat ik niet meer mocht nagelbijten want dan konden ze bv afbreken. Nou ik heb er alles voor over om nette tanden te hebben en ik heb ineens ook nette nagels :+ Het is wel een hele drastische maatregel, niet aan te raden dus :') Ik heb nu net examens gehad en heb mijn nagels wel heel kort geknipt om te verkomen dat ik er onbewust mee zou beginnen tijdens het studeren. Wat misschien ook voor jou helpt, is zo'n speciale nagellak voor nagelbijters? Die proeft heel erg vies als je dan je nagels bijt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:16

Soprano schreef:
Ik heb ook mijn hele leven nagelgebeten maar wou zo graag eens mooie gelakte nagels hebben dus was vorig jaar gestopt, helaas toen ik examens had was het helemaal weer om zeep. 2 maanden geleden ben ik echter met mijn fiets gevallen en er waren stukjes tand afgebroken (was wel even drama :+ ) en er staan nu neppe stukjes op, je ziet er gelukkig helemaal niets van. Maar de tandarts zei dat ik niet meer mocht nagelbijten want dan konden ze bv afbreken. Nou ik heb er alles voor over om nette tanden te hebben en ik heb ineens ook nette nagels :+ Het is wel een hele drastische maatregel, niet aan te raden dus :') Ik heb nu net examens gehad en heb mijn nagels wel heel kort geknipt om te verkomen dat ik er onbewust mee zou beginnen tijdens het studeren. Wat misschien ook voor jou helpt, is zo'n speciale nagellak voor nagelbijters? Die proeft heel erg vies als je dan je nagels bijt.

van die nagellak moest ik overgeven toen ik pannenkoeken at, geloof me, hij hielp _O-

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:18

Die heb ik al geprobeert.
Alleen na een tijdje ga ik het er afschrapen O:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 13:28

Soprano schreef:

Bytex oid? Bijt ik gewoon doorheen.... :7

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:34

^^ Hier precies het zelfde :+
Iemand de beste tip? :P

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:26

Ik was nagelbijter (beet zelfs het vel erbij af!) ;(
Maar ben inmiddels al een jaartje gestopt!

Tip: nagels lakken in mooie kleurtjes, dan wil je minder snel bijten. Ik heb nu een nagellakverslaving, denk wel een stuk of 15 potjes... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:29

Hoi! Ik doe met jullie mee! Bijt al sinds er tandjes uit m'n mond komen en ben 14,
Het lukte een tijdje, tot ik weer school had :Y)
Volgensmij werkt een uurtje weken p/d in soda ook,

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:32

Wat goed dat jullie aan het stoppen zijn! Ik weet hoe lastig het is, ik heb zelf ook heel mijn leven gebeten, maar ben er nu bijna een jaar vanaf :D

Mijn geheim: gelnagels :j Daardoor kon ik niet meer bijten en na een tijdje verdween de drang ook.. Ander bijkomend voordeel: doordat de nagels vrij dik zijn, kun je ook moeilijk velletjes pulken
Ik zou het echt iedereen aanraden :j het kost wat, maar je hebt ook altijd mooie nagels en dat werkt ook ontzettend motiverend :j

edit: misschien werkt dit topic ook wel motiverend? [MW] Nagellaktopic deel 3
Zien wat je allemaal met je mooie nagels kan doen :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:36

Ik moet ook echt stoppen met nagelbijten :o Het is me vorig jaar een hele lange tijd gelukt, toen heb ik ook echt elke keer mijn nagels gelakt en vond ik het helemaal geweldig. Maarja, dan breekt er 1 af, en de volgende, en dan zit er ineens niks meer op haha.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:37

ook hier een voormalig nagelbijter.. nu alleen nog de 'tik' om steeds aan die velletjes te peuteren...

als tip om te stoppen: ik heb toendertijd nepnagels gekocht bij de etos/kruidvat. Deze bleven heeel lang zitten en leken net echt. Kost niet veel en werkt wel :)
Als ze dan lang(er) zijn gebruik dan echt nadelverharder. Nagels van nagelbijters zijn vaak erg zacht en kun je zo omvouwen. Breken hierdoor dus ook snel af. Het duurt even maar uiteindelijk worden ze wel weer harder :)

*Tip* stop ALTIJD een nagelvijl in je tas zodat je eventuele haakjes er af kunt vijlen voordat je gaat bijten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:42

Ik had echt honderdduizend dingen geprobeerd. Nagellak, bytex, pleisters om alle tien mijn vingers, mensen me laten slaan als ik beet, en nog veel meer. Uiteindelijk ben ik "gewoon" van het een op het andere moment gestopt, en zonder er ooit moeite voor hebben te hoeven doen ben ik ook niet meer begonnen :D

Oftewel mijn tip: het juiste moment afwachten :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:42

Ik ben nu, na jaaaaaarenlang bijten, sinds een paar maanden gestopt.
Heb in al die jaren echt álles geprobeerd, maar telkens ging ik toch weer bijten.

Wat bij mij helpt: nagellak op doen.

Edit: Juist corelli, dat topic heeft mij ook geholpen :). Maar mijn portomonnee is er minder blij mee :')
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 29-11-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:43

Jup ik doe ook mee ( probeer het al een paar jaar maar het is mij nog niet gelukt := )

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:43

Yv_ schreef:
Ik ben nu, na jaaaaaarenlang bijten, sinds een paar maanden gestopt.
Heb in al die jaren echt álles geprobeerd, maar telkens ging ik toch weer bijten.

Wat bij mij helpt: nagellak op doen.

ik vind het door nagelak dus alleen maar lekkerder :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:46

Wat goed, zo'n topic!
Ik beet altijd, ben al 3x gestopt en 2x opnieuw begonnen, nu weer een tijd gestopt! In juni kregen we de sleutel van ons huis en ivm onze verbouwing heb ik ze toen kort geknipt.
Inmiddels zijn ze weer lang, op 1 na, die is een tijdje terug afgebroken. Ik bijt en peuter nog wel velletjes :o . Daar moet ik echt eens vanaf :+