Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurier schreef:Uitgebreid bloedonderzoek (vele male uitgebreider als bij de dokter) en het bleek dat ik mijn afvalstoffen niet goed kwijt kan, waardoor deze zich ergens gaan ophopen. Bij mij was dat dus als ontsteking in mijn liezen.
Nu eet ik totaal geen varkensvlees meer en drink ik meer water. En mijn ontstekingen waren hierdoor binnen een week compleet verdwenen!
eknein schreef:Ik heb ook HS, word er volgende week geopereerd aan(deroofing). Vind het lichtelijk apart dat je zegt dat je ontsteking vrij bent. Ik heb de ziekte sinds mn 12de(ben nu 20) en ben sinds mn 12de nog geen dag ontsteking vrij geweest.
Door alleen een soort vlees niet te eten krijg je het dan niet meer? Weet je wel zeker dat je HS hebt dan?
eknein schreef:Dan ga ik dit maandag ook es aan mijn dermatoloog vragen. Sinds mn 12de heb ik het al. Maar het was altijd aardig leefbaar gebleven. maar sinds mijn zwangerschap van vorig jaar is het echt 50 X erger geworden. Terwijl ik niet anders ben gaan eten, eerder gezonder.
Word maandag geopereerd aan beide liezen en oksels. Zie er ontzettend tegen op. Maar ik lees er wel positieve verhalen over. Dus misschien zijn de ontstekening die ik al meer dan een jaar heb dan eindelijk weg.
Laurier schreef:Wat toevallig dat er dus toch meerdere zijn met ervaring dat je er in ieder geval vanaf kunt komen.
Ik moet inderdaadd absoluut geen varkensvlees eten en koemelk ook laten staan.
Maar goed dat het is absoluut waard!
Vind het alleen nog steeds heel erg raar dat dokters dit niet weten/ adviseren, aangezien het er toch op lijkt dat dit echt de boosdoener is
Citaat:Vaak weten ze niet eens dat het deze ziekte is. Ik kreeg zelfs een zalf die mijn huid dunner maakte. Bizar. Alleen als je echt in gradatie 3/4 zit is opereren vaak de enige optie omdat het gewoon zo pijnlijk is.