De laatste tijd heb ik nogal last van mijn kaak. Tijdens het eten lijkt het of mijn kaak steeds uit en in klikt. Gisteren had ik ook al last, maar niet echt pijn. Maar vandaag bij het openrekken van mijn mond, doet het pijn. Volgens de Ortho had ik al een kaakafwijking, waarbij mijn onderste niet helemaal netjes gelijk staan bij men bovenste tanden. Maar dit hoort toch niet? Kan het door mijn beugel zijn dat mijn kaak 'los'-gezet word? Ik heb er allesinds nogal last van :/ En het is enorm vervelend tijdens het eten als je kaak steeds 'los'-en 'vast' klikt..
Ik had het eerder ook in lichte mate, mij werd aangeraden om kauwgom te gaan kauwen, maar of dit in jouw geval verstandig is, weet ik niet. Ik zou eens gaan overleggen met je orthodontist.
Akecheta
Geplaatst: 27-11-11 16:02
Ik heb dit ook in lichte mate, ben er ooit voor bij de kaakchirurg geweest na doorverwijzing van mijn tandarts. Kaakchirurg vertelde dat dit een veel voorkomende klacht is.Omdat mijn spieren van mijn kaak toen helemaal verkrampt waren, mocht ik 2 weken niet praten. Lekker rustig in huis joh Toen was in ieder geval de kramp/spierstijfheid eruit. Daarna moest ik mijn kaak zoveel mogelijk rust geven. Dus geen kauwgom kauwen in mijn geval. Ik weet niet of je nog knarst of klemt ofzoiets? Ik knarste wat in mijn slaap. Heb daar tijdelijk een bitje voor gehad. Is vanzelf overgegaan, en heb er geen last meer van. Mijn kaak blijft wel wat onstbiel, maar heb er geen problemen mee. Lijkt me in jou geval goed om een keer te laten controleren, zeker omdat je ook een beugel draagt. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken.
Kaatastrof
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-11 16:07
Ik knars niet, nee. Ik zou mijn slotjesbeugel inmiddels al gehad hebben, maar dat ging financieel niet omdat broer dat ook moest.. Daarom draag ik nog steeds een gewone beugel om overbeet te corrigeren. Inmiddels draag ik het nogal weinig omdat het pijn doet.. :/