Ik had een klein wratje op mijn rechtervoet. Toen heb ik hem op een woensdag weg laten stippen. Ik heb gevraagd of ik dan wel paard mocht rijden die middag, jahoor dat kon gewoon. (Zit net achter de plek waar mijn beugel zit) Gewoon gereden met een pleister erop en had er geen last van.
Donderdagmorgen ook nog niet, maar rond 12/1 uur deed het lopen superveel pijn, alsof er een bierdopje met de prikkels naar mijn voet toe in mijn schoen zat, zo voelde het. Toch maar even gekeken: Zat er een super grote bloedblaar op, helemaal opgezwollen en gevoelloos
Ik was helemaal in paniek en hupte van het ene naar het andere lokaal op school en toen ik naar huis ging keek ik nog een keer: Nog groter deze keer, en helemaal paars/zwart. Nog erger in paniek en de dokter gebeld: ze moest hem doorprikken, ik kon meteen komen. Nou, doorgeprikt en de prut liep er gelukkig uit, moest thuis nog een paar keer prikken met een steriele naald en dat ging goed. Toen er heel veel lucht onder kwam knipte ik de blaar eraf: dat was dus heel erg dom want de huid eronder was nog helemaal open. Heb er steeds een gaasje met denoline op gedaan en daar een verbandje om zodat het niet zou ontsteken.Nu zijn we ruim 2 weken verder en het wondje begon groen te worden (zat groen/geel spul in wat ik niet wegkreeg) iemand zei me dat ik het goed moest ontsmetten maar na een paar dagen zit het er nog steeds, wat is dit en gaat het weg?
Als ik dit had geweten had ik 'm nooit aan laten stippen..
Foto: http://oi43.tinypic.com/ehccv6.jpg