Wat begon als een klein wratje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Wat begon als een klein wratje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:10

Voor de mensen die net een broodje zitten te eten: Niet kijken :')

Ik had een klein wratje op mijn rechtervoet. Toen heb ik hem op een woensdag weg laten stippen. Ik heb gevraagd of ik dan wel paard mocht rijden die middag, jahoor dat kon gewoon. (Zit net achter de plek waar mijn beugel zit) Gewoon gereden met een pleister erop en had er geen last van.
Donderdagmorgen ook nog niet, maar rond 12/1 uur deed het lopen superveel pijn, alsof er een bierdopje met de prikkels naar mijn voet toe in mijn schoen zat, zo voelde het. Toch maar even gekeken: Zat er een super grote bloedblaar op, helemaal opgezwollen en gevoelloos :+ Ik was helemaal in paniek en hupte van het ene naar het andere lokaal op school en toen ik naar huis ging keek ik nog een keer: Nog groter deze keer, en helemaal paars/zwart. Nog erger in paniek en de dokter gebeld: ze moest hem doorprikken, ik kon meteen komen. Nou, doorgeprikt en de prut liep er gelukkig uit, moest thuis nog een paar keer prikken met een steriele naald en dat ging goed. Toen er heel veel lucht onder kwam knipte ik de blaar eraf: dat was dus heel erg dom want de huid eronder was nog helemaal open. Heb er steeds een gaasje met denoline op gedaan en daar een verbandje om zodat het niet zou ontsteken.

Nu zijn we ruim 2 weken verder en het wondje begon groen te worden (zat groen/geel spul in wat ik niet wegkreeg) iemand zei me dat ik het goed moest ontsmetten maar na een paar dagen zit het er nog steeds, wat is dit en gaat het weg?

Als ik dit had geweten had ik 'm nooit aan laten stippen..

Foto: http://oi43.tinypic.com/ehccv6.jpg

AnnaR

Re: Wat begon als een klein wratje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:26

Dit is of pus, maar ik denk eerder aan dood weefsel, gezien je het niet weg krijgt.
In beide gevallen, betadine erop met een steriel gaasje, leukopor erover en afwachten.
Wordt het groter of viezer, naar de dokter, het kan zijn dat het weggeknipt moet worden.
En inderdaad een tip voor de volgende keer, heb je geen last van een wrat, gewoon laten zitten, hij gaat vanzelf een keer weg, kan wat jaartjes duren, maar zolang je eraf blijft, is er niks aan de hand.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:31

Ben je niet nog een keer naar de huisarts geweest ermee? Ik zou dat toch wel even doen denk ik... En in een voetenbadje met iets ontsmettends gaan (badedas doet m'n moeder altijd, zo'n groene fles). Overdag als je weg moet zou ik dan wel een pleister ofzo erop doen maar overdag zoveel mogelijk aan de lucht houden zeg maar. Dat 't kan drogen en helen.

Wratten gaan inderdaad vanzelf weg maar soms is 't wel vervelend. Kan me voorstellen dat 't zeker onder je voet ofzo wel lastig is. In eerste instantie kun je dan ook met salicylzuur aanstippen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:32

Is het zo slecht dan? Om een wrat weg te laten stippen? Heb er ooit ééntje gehad en meteen weg laten stippen, ook onderop mijn voet, ook mee paardgereden, nooit geen last meer van gehad.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:34

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik de dokter morgen toch even bel over wat ik ermee moet doen. In de tussentijd dus gewoon doorgaan met de betadine? (Bedoelde ook betadine in de openingspost ipv denoline :+)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:37

Ja, gewoon doorgaan ermee.
Regelmatig verband vervangen ivm met bacterieën
@moelly het is niet slecht, maar je lichaam kan het zelf oplossen, en er kunnen dus dit soort dingen gebeuren.
Vaak komt de wrat ook terug als je hem weg laat halen, omdat de helft achterblijft, en dan kan je dus weer opnieuw beginnen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:55

Ik denk dat je het beste met je voet in de soda kunt gaan zitten, 2 x per dag, een kwartiertje.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:02

Nynke55, als het dood weefsel is raad ik dat niet aan.
Ik zou het doen zoals je het nu doet, en naar de HA gaan.