hersenschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

julio111

hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:40

hallo :D,

Ik zal even mijn verhaal uitleggen (sorry als het een beetje lang wordt).

Nou ik heb gisteravond paardgereden (geen eigen pony) en ik moest voor de eerste keer op een ander paard. Nou prima, maar ik rijd daar niet op dus het was eventjes wennen.
De hele les ging het prima, maar op het einde gingen we springen en ik dacht ik doe ook gewoon wat sprongetjes mee. Maar 1x kwam ik niet goed uit met haar, dus ik ging al naar voren zitten, want ik dacht dat ze groot ging springen, wat deed ze.. zet ze nog snel een klein pasje bij. De hindernis was niet zo heel hoog, ik denk zo'n 70 cm. Maar als je er dicht onder komt dan moet je dus steiler omhoog met springen (paard dan). Omdat ik al naar voren zat kreeg ik een kopstoot van mijn paard. Het deed wel veel zeer, maar ik heb gewoon doorgereden.

Toen ik thuis kwam heb ik die avond nog moeten overgeven, maar ik voelde me gewoon niet zo lekker dus ik dacht er verder niks bij.
's Nachts heb ik redelijk kunnen slapen, maar rond een uur of half 6 's ochtends begon het weer. Maar er kwam gewoon niks meer uit omdat ik verder niks had gegeten of gedronken. Ik was echt heel duizelig, had hoofdpijn en kon niet meer slapen.
Ook als ik alleen lekker in mijn bed lag voelde ik me gewoon echt verschrikkelijk.
Nu gaat het wel weer wat beter, maar ik heb nog steeds best wel hoofdpijn.

Maar mijn vraag is dus nu, is dit een hersenschudding of heb ik gewoon een griepje. Want ik ben verder niet buiten bewustzijn geweest.

Nog even wat extra informatie: Ik ben 15 jaar, hockey 4 tot 5x in de week, 1x hardlopen en 1x paardrijden.

dromertje2

Re: hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:49

Ik denk dat wij daarop niet kunnen antwoorden aangezien wij geen dokters zijn, pijn advies: raadpleeg een dokter ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:52

Kan best een hersenschudding geweest zijn. Mocht het je ooit nog een keer gebeuren en je bent weer zo misselijk en duizelig: laat je de eerste nacht ieder uur wekken. Is in 99,9% overbodig maar je zal maar net die ene 0,1% zijn :)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 00:25

Jaa ik ben niet zo van de dokters, want waarschijnlijk krijg ik toch iets te horen als: even afwachten en rust houden.
@heino, het is zeg maar vrijdagavond gebeurd, maar zou ik me dan deze nacht ook moeten laten wekken ieder uur? Of is het nu niet meer nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:19

Nee, nu heeft dat geen zin meer :)

Dat van de dokters snap ik wel!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:27

Okee, nou ik ben de nacht in ieder geval goed doorgekomen!
Nu ben ik niet meer zo misselijk (ik houd al mijn eten binnen dus das prima :D ) maar heb wel nog wat hoofdpijn en ik ben een beetje duizelig nog!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:14

Dat kan nog best even duren, je hebt toch een flinke klap gekregen :) Rustig aan doen, komt allemaal wel weer goed ;) Wekken hoeft nu idd niet meer. Dat moet in principe alleen de eerste nacht. Omdat het kan zijn dat er iets kapot gegaan is in je hersenen waardoor ze gaan zwellen (zoals je ook kan hebben wanneer je bvb je knie stoot) en dat kan gevaarlijk zijn wanneer er teveel druk komt in het gebied waar oa je ademhaling geregeld wordt.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:57

Na zo'n harde klap op je hoofd is misselijkheid (en overgeven) toch wel een symptoom van een hersenschudding. En huisarts had dat ook geconcludeerd, en je daarbij inderdaad geadviseerd om rust te houden. Maar dat is wel een serieus advies!

Toen ik een hersenschudding had kon ik niet lezen, geen tv kijken eigenlijk helemaal niks behalve liggen slapen... De huisarts had gezegd dat ik na een week wel weer aan de slag kon, maar ik heb echt nog zeker een jaar last gehad van concentratieproblemen, op de tv gingen de beelden vaak te snel, mensen slecht verstaan. Echt ellende...

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 16:46

jaaa klopt, ik heb daar nu opzich ook wel moeite mee, lezen, tv kijken, computer!
Maar ik zit nu midden in mijn proefwerkweek, dus ik moet eigenlijk wel leren!