Mijn borsten: het verhaal...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Mijn borsten: het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 00:43

Eens even kijken waar we starten, bij het begin niet. Ik spring er maar middenin.
Mijn borsten....
Ze zijn: Te groot, Te zwaar, Pijnlijk, Zitten in de weg.
Met dank aan oma en mama die ervoor gezorgd hebben dat ik ook een volle bloes heb. Een volle bloes? Mieke!!! Zeg maar gerust dat je geen blouse aan kunt want je krijgt de knoopjes nooit dicht.
Dat is waar ook, want waar ik eigenlijk een M maat heb ben ik noodgedwongen maatje XXL te dragen omdat mijn "volle bloes" anders losknapt. Snapt u? Maar! Het is leuk hoor vrouwen met een beetje borst zegt een man dan. Ja prima, zeul jij dat gewicht maar een week mee. Kijken of je het dan nog zo vind.

Leuk shoppen? Stoere BH's? Ik heb er geen want of ze zijn heel duur, of mijn maat is er niet, of het moet besteld worden.. Laat maar!

Natuurlijk ben ik niet zo geboren, er ging van alles aan vooraf voordat ze maatje *piep* hadden. Ik groeide en groeide en hun liften vrolijk mee in dit process. Enkele jaren geleden hebben ze in ongein een naam gekregen Jut (mijn linker) en Jul (mijn rechter) En wat blijkt, Jul heeft meer van het process meegekregen!! Hij/zei (wat IS het eigenlijk?) is zomaar 2 cm verder gegroeid waar Jut de groei opgaf groeide Jul nog ff vrolijk door..

Nog even een stukje over man lijk schoon en Jut en Jul. Jaaaarreeen lang kijken mannen direct naar benee en oke. Ik heb grote ogen maar niet zulke grote hoor! Dus bij deze aan alle mannen die mij aanspreken. mijn ogen zitten boven mijn NEUS en tussen mijn OREN in mijn HOOFD. Die twee ronde dingen achter mijn BRIL. Dat ja, ja dat zijn mijn ogen. Die kunnen zien en de rest niet. Jammer dat je als vrouw zijnde dit hun aan het verstand moet brengen maar het is niet anders.

Kijk, dan heb je niet alleen 2 vrienden die meeliften (vrienden?? Later meer hierover) Maar ook nog 2 ongelijke vrienden. Dank u! Moeder natuur...
Ik vond het wel maf toen de plastisch chirurg hierachter kwam. Ik noem het vrienden omdat ze automatisch meeliften, maar spoedig komt hier een einde aan. Ongeveer 8 maand geleden ben ik de strijd aangegaan, mijn Jut en mijn Jul worden een Jutje en een Julletje. Maar meneer en mevrouw de chirurgh vinden dat het lichaam wat eraan vast zit eerst moet afvallen. Daar zijn wij druk mee bezig. Tussendoor probeerd het hoofd aan dat lichaam nog wat psychische problemen op te lossen en eind 2012 is het plaatje hopelijk compleet. A new ME :D

En voordat jullie als lezers van alles denken geef ik vast mee dat de lasten die hierboven beschreven staan vreselijk zijn. Ik het op een manier heb opgeschreven om er wat lucht aan te geven. Het leven is al zwaar genoeg. En ik hoop (wat tevens een vraag is) dat jullie met mij de strijd aangaan om op het streefgewicht te komen van 65kg. De operatie door te zetten, mij te steunen in dip momenten en mij ook bewust maken van wat IK wil!

Ik bedank mijn moeder en vader voor het lichaam wat zei mij gegeven hebben, maar na jarenlange strijd neem ik het heft in eigen handen en wil dit lichaam eigen maken met mijn geest.

Bedankt voor je tijd en interesse en misschien tot ziens!

Dikke kus.... Mieke

ReadTheRulez

Re: Mijn borsten: het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:48

uhhh het is toch je schoon recht om er iets aan te doen, als er iets aan jezelf is waar je niet mee kunt leven (mee overweg kunt)? Succes! :D ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:50

Je schrijft het luchtig maar je voelt wel er doorheen wat een ellende je er van hebt. Ik wens je alle kracht om je strijd te winnen, en natuurlijk gaat het je lukken!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:51

Zo herkenbaar, het lijkt wel alsof ik het beschreven kon hebben.
Ik ben inmiddels bijna een jaartje de nieuwe ME. :D
En ik kan zeggen..ME LIKES. :D

Beste beslissing ooit, geen rugklachten meer, beha's van de Zeeman in plaats de 10x duurdere variant van de Sapph..

Go for it!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:53

Ik ken het probleem, enige waar ik nog bang voor ben is de operatie..
Nu moet ik onder het mes om mijn amandelen eruit te laten halen (kleine operatie in vergelijking maar toch) en dan kan ik er maar vast aan wennen. De verwijsbrief ligt er al.

Van welke maat naar welke maat wil je gaan? hoeveel kilo moet je van de arts afvallen??

Heel veel succes, ik hoop je voorbeeld te kunnen volgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:58

Smurffie, over die operatie moet je je niet druk maken.
Ik had dat wel gedaan en ik kan je zeggen: Het is me ZO meegevallen.
Tuurlijk, even nabikkelen na de operatie, beperkingen, ongemakken maar heb geen pijn gehad door de medicatie.
Sterker nog, heb laatst uitgesproken dat ik liever nog een keer m'n tieten laat verkleinen dan dat ik weer eens een keer door m'n enkel ga.
Dat geeft wel een beetje aan hoe ik de operatie heb ervaren. :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:59

Ik had ook zooooo graag een A of een B tje gehad....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:06

Klinkt alsof ik dit had kunnen schrijven :D
En ik ben 'pas' 17. Heb afgelopen Mei een borstverkleining laten doen en ik ben zó blij dat ik het heb gedaan!
Eindelijk weer een bikini aan kunnen, eindelijk weer bloesjes aan, kleinere maat shirts aan, en je hebt weer een figuur en niet altijd last van dat je ogen lager zitten... :))
Ik zou mn operatie zo over doen. Heb er eigs zga geen pijn aan gehad, en het is zo'n verlichting!

Veel succes en ik duim voor je! +:)+

(enne, hier kun je veel ervaringen lezen! [MW] Borstverkleining 3 )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:12

Klinkt alsof je mijn beste vriendin bent :-) .

Die was ook "gezegend" met een G-cup. Een hel was dat voor haar. Mannen die inderdaad meer met haar borsten dan met haar praatten. Ze vertelde me dat ze ooit huilend een bikiniwinkel was uitgelopen omdat zelfs de grootste maat haar daar niet pastte. BH's en bikni's enzo zoeken waren voor haar dus dagen uit de hel, altijd geconfronteerd moeten worden met haar borsten. En ik heb haar heel vaak in het middelbaar horen klagen over rugpijn tijdens gymnastiek..Ze liep altijd in dikke coltruien en bloesjes met hoge sluiting om die borsten maar zoveel mogelijk te kunnen verbergen..ze is het kotsmoe geworden en heeft op haar 19de een operatie laten doen. Ik heb haar jaren later nog eens gevraagd hoe ze daar achteraf op terugkeek, en ze zei dat het het beste was wat ze ooit in haar leven gedaan had. Eindelijk kan ze mooie bloesjes dragen met decolleté zónder dat mensen robotachtig staren. Eindelijk leuke bikini's en bh"s kunnen uitkiezen. En, sinds die operatie heeft gehad heb ik haar nooit meer over rugklachten horen praten.

Succes met alles!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:14

Ohh, héél herkenbaar!! Ik heb op hetzelfde punt gestaan als jij en het is nu inmiddels alweer ruim 2 jaar geleden dat ik bij meneer de chirurg op bezoek ben geweest.. Het was het WAARD! Ik zou het zo weer doen als het moest!!

Heel veel sterkte en succes, dappere beslissing die je hele leven zal veranderen!! :*

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:20

ja heel veel sterkte meid en niet opgeven ! ook al heb je even een terug val geeft niet heeft iedereen! ga er voor! wilde bijna zeggen als ik het kan kan jij het ook ( ben 25 kilo kwijt )!!!! en hou ons op de hoogte!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:28

Grote borsten is absoluut meer een last dan een lust (gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee.) Op mijn werk zie ik met regelmaat alle vervelende problemen die grote borsten met zich mee brengen. Groot gelijk dat je er wat aan wil laten doen. Goed dat je die stap gezet hebt!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:13

Ook ik wil je succes wensen,hou in je achterhoofd dat je beloond wordt met kleinere jut en jul :D
Ik was na de operatie heel opgelucht,alleen jammer dat mijn jut en jul toch weer getransformeerd zijn tot een groter formaat als dat we afgesproken hadden.. en nog ben ik er blij mee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:35

Nou meid ik begrijp je volkomen.
Ik heb ook grotere borsten maar dit is nog een vrij nrmale maat.
Maar ik vind het ellendige dingen.
De bh's die ik moet kopen noem ik altijd mijn spanbanden.
Dus ook ik spot ermee.
Het is toch allemaal net te groot voor een decolete te showen en als ik ze omhoog zou pusch-en kan ik mijn tenen niet eens meer zien.
Ik was vroeger de eerste in de klas met een bh-tje en ze groeide fijn door.
Nu ben ik door de jaren zelf ook dikker geworden en dat heeft natuurlijk ook nog wat extra's gegeven.
Ik heb maatje E soms F maar een C of een D zou ik beter hebben gevonden.
Ik heb ook meestal van die minimizers aan, die duwen de boel wat plat :')
Een operatie heb ik nog nooit overwogen want ik zal ook zelf wat aan mijn gewicht moeten doen.

Hopelijk gaat het jouw goed lukken en ik hoop dat je dan eindelijk bkij bent met jezelf.
Heel veel succes.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:34

Bedankt voor de lieve fijne woorden, spanbanden is hier ook bekend. Ik noem die dingen soms ook wel tietevangers! Het is allemaal zo groot. Dadelijk gaat het een eigen leven leiden.

Ik merk al dat ik gelukkig niet de enige ben met dit probleem, dat doet mij deugd. Hoewel ik het enorm vervelend vind voor ieder ander die ook met dit probleem rondloopt.
Ik moet trouwens voordat ik goed kan slapen ze altijd goed neerleggen, anders krijgen mijn longen geen lucht meer. (mijn kat gebruikt ze als kussen http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 0021x.jpg/ )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:40

Fijn dat het dadelijk beter gaat worden, ik denk dat je je heel fijn gaat voelen na de verkleining!
Kijk inderdaad eens i het topic hierboven al genoemd, daar vind je veel verhalen/tips, daar heb je vast en zeker wat aan!

Wat voor merk lingerie draag je trouwens? ik draag nu veel freya, vind ik zelf erg fijn merk en haast spotgoedkoop te noemen (in NL rond de 50 euro maar lang leve ebay in engeland! 20/25 max 30 voor een nieuwe bh... hoe geniaal is dat? Dus in NL je maat passen en dan gewoon zelfde model bestellen in engeland, ik voel me als een kind in een snoepwinkel ;) ) Freya gaat overigens tot K dus ik mag hopen dat daar iets voor je bij zit ;) En zo zijn er nog wel meer van dat soort merken. Hopelijk kan je op die manier tot aan de operatie je ook zo comfortabel mogelijk voelen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:43

Laatst bijgewerkt door eenitraM op 27-11-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:05

Wat een idiote opmerking, eenitraM. Daar gaat het hier toch helemaal niet om. 'Er zijn ook mensen die niets hebben.'
Jij weet vast niet hoe vervelend het is om last van je rug te hebben door die zware dingen die voor je neus hangen. En je weet vast niet hoe rot het is als mensen tegen je zeggen 'goh, wees blij dat je tenminste wat hebt.'
Dat was een van mijn grote ergernissen, naast de opmerkingen en blikken van mannen.

Met kleine borsten heb je geen lichamelijke klachten maar zit het alleen tussen de oren, met te zware borsten heb je naast psychische klachten ook lichamelijke klachten.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:08

Hier nog iemand met cup e... Op mijn twintigste was het een btje, toen een ctje en whoops: een e!....... Zucht, ik wordt ook zo moe van die ondingen... Ga nu ook minimizers halen, ze zitten gewoon in de weg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:43

Jeetje Mareng.. dat ze toen nog zo groeiden.
Ik was net 21 toen ik ze heb laten verkleinen. De beste beslissing ooit.

Ik kan nu heerlijk zometeen naar de Thermen in een fatsoenlijk, goedkoop badpak zonder dat ik me hoef te schamen voor die dingen.
TS, ik hoop voor je dat jij ook gauw verlost bent!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:34

Mijne zijn met 20/21 ook nog anderhalve maat gegroeid, ik heb zo'n vermoeden dat het ook wel eens aan de nuvaring zou kunnen liggen (ben met bijna 20 na 3 jaar microgynon30 overgestapt op de nuvaring en je leest het vaker). ik hoop dat het bij mij nou wel stopt anders komt dat ook niet goed.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:43

O jeetje.
Wat lijkt het me vervelend er zoveel last van te hebben.
Ik merk het aan mezelf al, ik ben 16 en heb 75F, en dat is al verschrikkelijk.
Vind maar eens een leuke bh in zo'n maat.
Hoop niet dat ze blijven groeien tot m'n 21e.
In elk geval veel succes met afvallen, en bedenk gewoon, je doet het voor een goed doel.
Daarna nooit meer gedoe met je borsten.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:50

eenitraM schreef:
Nou ja, er zijn ook mensen die niets hebben... :)

Yes, en dat is vervelend.
MAAR!! daar hebben ze push-up BH's voor en geloof me, als ik mensen zie lopen met een cupmaat van heb-ik-jou-daar ben ik blij dat ik ze niet heb, ondanks dat ik heel vaak roep dat ik meer wil!

TS, super dat je dit doorzet!
In mijn omgeving meegemaakt dat de operatie heel erg meevalt en men onwijs blij is met het resultaat, met name het ongemak dat minder of zelfs weg is. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:53

eenitraM schreef:
Nou ja, er zijn ook mensen die niets hebben... :)

Dat is ook zo. Maar met zo'n zinnetje maak je mensen die te veel hebben ook enorm boos. Ik heb ook een vriendin die bijna niets heeft, en dat is ook vervelend. Alleen neemt dat niet weg dat als mensen naar je borsten staren alsof ze zoiets nog nooit gezien hebben, je geen enkele leuke bh of bikini kan passen omdat alles gewoon zo gigantisch groot er uit ziet, je rondloopt met rugpijn dat ook écht niet leuk is. Dan moet je echt niemand hebben die je even gaat vertellen dat er ook mensen zijn die niets hebben. Ik denk dat de meesten dan nog zouden zeggen 'geef mij maar niets dan zoveel dan!'

jesito schreef:
Ik merk al dat ik gelukkig niet de enige ben met dit probleem, dat doet mij deugd. Hoewel ik het enorm vervelend vind voor ieder ander die ook met dit probleem rondloopt.

Je zou er van verschrikken hoeveel vrouwen hier iets aan hebben laten doen zonder dat je het weet...van mijn vriendin weet ook alleen ik en haar beste vriendinnen/vriend het. Op mijn vorige werk kwam het eens ter sprake, bleek dat alleen daar al een heel deel vrouwen zo'n operatie hadden ondergaan. En geen dag spijt van gehad.
Een kanttekening waar ik wel net aan denk, maar dat zullen ze je ook wel uitleggen of hebben ze misschien al uitgelegd: je kan wel geen borstvoeding meer geven. Dat hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn maar moest het echt een droom van je zijn om een baby aan de borst te hebben dan weet je het ;) .

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:14

Dat van die borstvoeding weet ik, maar dat wou ik zowizo al niet.

Ik draag nu eigenlijk continue sport bh's, Ik heb vanavond maar weer eens na jaren mijn cupmaat gemeten omdat ik erg benieuwd was waar ik die grote dingen in "propte" i know een te kleine bh is slecht, sport bh daarintegen minder slecht en alles blijft wat meer bij elkaar. Maar mijn cup is 95F ik schrok ervan. Hoop toch wel naar een C te gaan.

Ik ga mij eens aanmelden in het bovenstaande topic en een topic opzoeken voor steun bij het afvallen. Sta overigens versteld van de reacties en welke reacties. Bedankt meiden!