Casus? Dramatische nagels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Casus? Dramatische nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:21

Dames dames, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Heb nooit de beste nagels gehad, al heb ik soms fasen waar ze wel wat makkelijker waren.
Op dit moment is het een groot drama en ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Zowel manicure als pedicure.

Beginnend bij pedicure, want dat is het snelst omschreven.
Mijn grote teennagels willen nog weleens tegen het ingroeien aanzitten. Kan ik hier zelf iets aan verbeteren (spalkje/watje eronder) of moet ik toch echt naar de pedicure?

Manicure, zal ik de problemen opsommen?
- ik heb van die kleine nijdnageltjes en slechte riemen, smeer sinds een weekje nagelriemolie (lemon cuticuler van hema).
- mijn nagels willen wel lang groeien maar scheuren om de haverklap in en helaas meestal in het roze gedeelte.
Heb een tijdje wat ovaler gevijld om dit scheuren te voorkomen, maar nu beginnen mijn nagels steeds hoger los te laten (begrijpen jullie me?). De vrije rand begint steeds vroeger op de nagel. Heb ik soms te ovaal gevijld?
- op 1 vinger begint de nagel nu in te groeien
- Als ik niet ovaal vijl groeien mijn nagels in spatelvorm
- het witte einde is nooit mooi bij de overgang van het roze naar het witte, kan je dit rond maken?

Wie kan me helpen?
Ik lees veel dat nagelverharder alleen maar slechter is en dat heb ik zelf ook wel ervaren. Nagellak en verharders zijn echt funest voor mijn nagels.
Verder, is het opduwen van de nagelriemen met een bokkenpootje na een badje, is dat puur voor de mooi of ook beter?

Alle hulp en tips zijn welkom, ik weet het niet meer.

crazyshar

Re: Casus? Dramatische nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:25

ik kan je alleen helpen met je vraag over het opduwen van je nagel riem met een bokkenpootje,
ik doe dit zelf 1x/week, zodat mijn nagelbed meer kan ademen, en waardoor mijn nagels sneller groeien en meer doorbloeding krijgen.

succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:28

Trind stappenplan. Voor nagelriemen en nagels. Google er maar eens op, er zijn ontzettend veel reviews over geschreven. Prijzig spul maar de etos heeft vaak 2=1 acties waardoor je een stuk minder kwijt bent. Tegen de vorm helpt alleen vijlen, een glasvijl en 1 richting op vijlen voorkomt scheurtjes :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:56

Ik vijl idd 1 kant op, met een glasvijl (irriteer me aan het gevoel als je dat niet doet en idd ook gelezen).
Zal eens kijken naar trind.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:49

Vitamine B en E bijslikken kan helpen. Bij sommige mensen helpt het om een tijdje gelnagels te dragen, bij sommigen maakt dat de nagels juist slechter, maar misschien worth a shot?
Verder is een badje van olijfolie ook altijd wel aan te raden :j

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:46

crazyshar schreef:
ik kan je alleen helpen met je vraag over het opduwen van je nagel riem met een bokkenpootje,
ik doe dit zelf 1x/week, zodat mijn nagelbed meer kan ademen, en waardoor mijn nagels sneller groeien en meer doorbloeding krijgen.

succes ermee!

voordat je je nagelriem opduwt wel eerst met de nagelriem olie de nagelriemen masseren en elke week bijhouden. Een paraffinebadje wil ook nog wel eens wonderen doen. En anders acryl over je eigen nagels doen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 03:55

Je hebt bij van die afrikaanse haarwinkels, ook vaak van die nageldingen.
Nu had ik hier een spul gevonden, in een doorzichtig nagelakpotje (4 euro), dat je nagels harder maakt. Ze worden niet kruidvatkwaliteit harder zeg maar, maar echt loeihard, scheuren deed het in ieder geval niet meer.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:33

Misschien kun je ook naar je eetpatroon kijken, krijg je genoeg calcium binnen om te zorgen dat je nagels gezond zijn? Wat je allemaal buitenaf doe is vaak achteraf. Je moet zorgen dat je nagels genoeg voeding binnen krijgen om goed te groeien!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:37

Ik slik calcium magnesium naast 0.5 l kwark en eet veeeel groente. Geen fruit, maar in groente zit meer en ook calcium zit in veel groenten.

Verder komt t idd deels wel door eetpatroon, want voor ik koolhydraatarm(er) at waren ze iets beter.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:44

F_Orumster schreef:
Ik slik calcium magnesium naast 0.5 l kwark en eet veeeel groente. Geen fruit, maar in groente zit meer en ook calcium zit in veel groenten.

Verder komt t idd deels wel door eetpatroon, want voor ik koolhydraatarm(er) at waren ze iets beter.

Wat goed dat je daar bewust in bent! Dan kan het daar in ieder geval niet echt aan liggen!