Hallo!
Sinds kort ben ik met mijn moeder aan het kijken of ik iets aan mijn litteken kan doen (zie hieronder mijn verhaal hoe). Omdat hij behoorlijk groot en lelijk is (keloide litteken) en ik er soms pijnsteken in heb of er heel erge jeuk aan heb. Ik zou dan door een plastisch chirurg een operatie krijgen, die dan mijn litteken weer weg zou halen en weer opnieuw zou laten genezen. Dit zou een dagopname zijn. Maar de laatste tijd heb ik soms heel erg pijn in mijn arm. Ik heb donderdag gym gehad bijvoorbeeld. We gingen met de minitrampo salto's doen op een verhoogde grote mat. Gisteravond kon ik niet eens een stokbrood doorsnijden van de pijn omdat ik er dan kracht opzette, nu gaat het inmiddels wel weer beter en kan ik er weer wat kracht opzetten. Bepaalde dingen kan ik al niet meer, zoals ringzwaaien, ik kan mijn eigen gewicht niet meer optrekken met mijn arm. Nu denkt mijn moeder dat het verstandig is om eerst naar de plaat te kijken of deze eruit moet. Ik groei niet meer dus we hadden verwacht dat dit niet nodig zou zijn. Maar nu krijg ik er toch wel last van.. Zijn er bokkers met ervaring hier die hun plaat er weer uit hebben laten halen en hoe hadden jullie door dat dat nodig was?
'Ik heb 30 december 2009 mijn bovenarm gebroken door een val van een pony. Na een lang verhaal en veel gedoe (lees: val in een bus terwijl ik mijn arm nog gebroken had) komt het er op neer dat ik 12 weken totaal mijn arm gebroken heb gehad en daarna alsnog ben geopereerd, wachttijd van 4 weken, dus uiteindelijk 16 weken mijn arm gebroken gehad. Tijdens deze operatie hebben ze een plaat aangebracht. Ik heb nu een litteken van zo'n 15 cm op mijn bovenarm en een litteken op mijn bekken omdat ze tijdens mijn operatie bot(weefsel?) uit mijn bekken hebben weggehaald om weer bij het bot in mijn arm te doen. Na deze operatie heb ik nog zo'n 8 maanden fysiotherapie gehad, want door de gevolgen van deze lange tijd met een sling rondlopen kon ik mijn arm niet strekken en omdat ze een zenuw aan de kant hadden gelegd heb ik 3 weken mijn hand verlamd gehad.'
Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal en ik hoop dat er bokkers zijn die ervaring hebben hiermee en of zij er profijt van hebben gehad om de plaat weer uit je arm te laten halen.