Nike+, een vraagje voor de hardlopers onder ons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

safiye

Nike+, een vraagje voor de hardlopers onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 12:49

Ik ben sinds een paar maanden weer fanatieker aan het hardlopen en het lijkt me erg leuk ( en motiverend) om mijn eigen trainingen te kunnen terugkijken, aantal km, tijd, calorieën ed. Via Nike+ kun je met behulp van een armband en een chip in je schoen informatie uploaden. Heeft iemand hier ervaring mee? En dan de uiteindelijke vraag, kan je die chip ook in een andere hardloopschoen dan een Nike schoen gebruiken?

Ik loop namelijk heel fijn op mijn net nieuwe Sauconys :o

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:54

Ik heb gewoon een hoesje gekocht om de chip in te doen. (was 6 euro)
Er zijn ook andere programma's om je resultaten bij te houden maar ik wilde toch al met mijn iPod lopen omdat ik dan de start to run trainingen kan afwerken. Ook fijn is dat je een "powersong" kan instellen voor als je het even niet meer ziet zitten :D

Hij synchroniseert gewoon vanzelf via iTunes op het moment dat ik mijn iPod aan m'n laptop koppel. Vond het niet moeilijk te installeren.

safiye

Re: Nike+, een vraagje voor de hardlopers onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:35

Hai, bedankt voor je reactie, hoe werkt dat dan met dat hoesje?
gaat dat ook in je schoen, en kun je die er online bij bestellen? Ik wil namelijk niet met een ipod lopen (ik irriteer me ontzettend aan draadjes ed)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:39

Ik heb Mizuno's en ook een tijd met zo'n chip gelopen. Heb een hoesje gekocht dat je aan je veters vastmaakt, daar doe je de chip.

Inmiddels gebruik ik Nike+ niet meer, heb al een tijd een Smartphone met gps en waar ik mp3 op kan zetten. Heb de App Sportypal gedownload en daar loop ik nu mee, kun je ook je calorie verbranding zien, je snelheid, waar je gelopen hebt, hoogteverschil etc.

Armband en chip liggen hier werkloos te zijn in de la, vind het achteraf wat zonde van mijn geld :o

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:51

hetbommeke schreef:
Ik heb Mizuno's en ook een tijd met zo'n chip gelopen. Heb een hoesje gekocht dat je aan je veters vastmaakt, daar doe je de chip.

Inmiddels gebruik ik Nike+ niet meer, heb al een tijd een Smartphone met gps en waar ik mp3 op kan zetten. Heb de App Sportypal gedownload en daar loop ik nu mee, kun je ook je calorie verbranding zien, je snelheid, waar je gelopen hebt, hoogteverschil etc.

Armband en chip liggen hier werkloos te zijn in de la, vind het achteraf wat zonde van mijn geld :o

Nou ik wil ze toch aanschaffen, als je ze ze kwijt wil en het werkt allemaal nog goed dan wil ik het best tegen vergoeding van je overnemen :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:59

Ik zal het zo ff gaan testen, armband is leeg dus die moet ff opgeladen worden dmv de kompu. Daarna kan ik chip checken.

Ik laat het je zsm weten.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:01

Het hoesje schuif je over je veters, zit dus wel bovenop je schoen maar daar merk je verder weinig van.

En als je het draadje van je iPod over je rug laat lopen heb je geen last van draadjes ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:05

Ik wilde eerst ook zo'n chip, maar heb in plaats daarvan MiCoach op mijn Blackberry gezet (dat is er ook voor Android en Iphone) en daar loop ik nu mee. Gratis en werkt geweldig!

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:19

hoi allemaal, bedankt voor de tips en reacties! helaas ben ik alleen in het bezit van een waterdichte mobiel model koelkast en is de armband denk ik de simpelste (en goedkoopste) methode om wat ondersteuning bij het lopen te vinden. Oh en draadje over je rug is inderdaad een goeie!

Bommeke: Ik hoor het graag van je, stuur maar een pb, hartstikke fijn!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:39

ik wil er ook mee gaan lopen, heb zelf alleen een iphone en vind dat te groot te onhandig en te duur om mee te gaan lopen. Nog even iets op vinden dus.

overigens zijn er idd andere manieren om de chip aan een andere schoen te bevestigen!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:26

Hier een nike+ en schoenen van Nike, de chip gaat in een speciaal vakje onder je zool, dus zit niet op je schoen of in hoesjes e.d
Ik vind het ideaal, de armband plug je in de computer om direct je tijden e.d in grafiekvorm te kunnen zien e.d. Doordat de chip in je zool zit heb je gewoon de accuraatste tijden en wordt ook je manier van lopen goed zichtbaar, dit werkt gewoon net iets professioneler dan met een ipod.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:59

Ik loop ook met Nike+. Heb een gat gemaakt in de lip van mijn hardloopschoenen en daar de chip in gedaan. Verder gebruik ik mijn iphone4, die hou ik vast tijdens het rennen (met hoesje tegen zweet etc) en hij synchroniseert automatisch met nikeplus.com en door de gps kan ik de routes terug zien :)

Ideaal!

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 11:26

Chrissie schreef:
Ik loop ook met Nike+. Heb een gat gemaakt in de lip van mijn hardloopschoenen en daar de chip in gedaan. Verder gebruik ik mijn iphone4, die hou ik vast tijdens het rennen (met hoesje tegen zweet etc) en hij synchroniseert automatisch met nikeplus.com en door de gps kan ik de routes terug zien :)

Ideaal!

Wat bedoel je met 'de lip'?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:21

Waar je veters over heen zitten ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:23

De tong? van je schoen... :P Zo heb ik dat vroegah altijd geleerd :o?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:26

Oh dat zou ook kunnen haha! Iedergeval, ik heb die chip daarin gestopt zodat ik geen houdertje hoef te kopen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:29

Drukt die chip dan niet op je wreef omdat je je veters eroverheen knoopt? Of heb je 'm aan de bovenkant van de lip/tong/ding/flap gedaan?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:36

Hmm nee ik heb daar geen last van. Al is de tong wel vrij dik en hoeven mijn veters niet super strak..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:20

Ik heb dat hoesje op dezelfde plek zitten maar dan bovenop mijn veters. (vond die 6 euro niet de moeite waard om in mijn schoenen te gaan snijden := )