CVS / chronische burn out

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Molzebeer

CVS / chronische burn out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:42

Ik heb vandaag deze diagnose gekregen bij de GGZ, maar ik werd vervolgens zonder uitleg naar huis gestuurd. Ik weet dus niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met behandeling, prognose, medicijnen? Ik weet zelf niet wat ik er mee aan moet. De GGZ zei mij te wachten op een brief.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:50

Als je even de zoekfunctie gebruikt is hier al heel veel over te vinden op bokt. :) Evenals op het internet algemeen.

Er zijn heel veel soorten/vormen omdat je vaak bij chronische vermoeidheid het 'stempeltje' CVS krijgt. Volgens mij is een oplossing net zo onbekend als de oorzaak vaak is.

__Marije__

Re: CVS / chronische burn out

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:09

Moet zeggen dat ik het een wat rare diagnose vind, CVS is heel wat anders dan een chronische burn-out namelijk! Al kunnen veel klachten natuurlijk wel overeenkomen. Ik denk dat je, als je CVS door een burn-out hebt, wel baat kunt hebben bij cognitieve gedragstherapie. Dit wordt bij alle CVS-patienten zowat door de neus geboord en als mensen het hebben doordat er een afwijking in het lichaam zit om het maar zo te zeggen, dan heeft dat niet zulke goede resultaten maar als het door een burnout komt kan ik me indenken dat het wel effect zou kunnen hebben!