Wintervoeten, wie heeft de gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Wintervoeten, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 09:53

Al zeker 15 jaar heb ik last van wintertenen en de laatste 6 a 7 jaar ook last van wintervoeten. Ja klinkt heel raar, maar het is een beetje hetzelfde als wintertenen. Als mijn voeten koud zijn geweest, dan zwellen ze op en gaan ze zeer doen. Het lijkt dan net alsof mijn middenvoetsbeentjes allemaal gekanteld zijn en door mijn huid naar buiten willen komen. Doet dus flink zeer als ik wil lopen :') . Eerst dacht ik nog dat ik dat kreeg als ik hoge hakken had gedragen, want het zit echt achter mijn tenen, waar met hakken dragen de meeste druk op komt. Maar na een zomer lang eigenwijs op hele hoge hakken lopen had ik nergens last van. Totdat vorige week mijn voeten tijdens een lange buitenrit flink koud zijn geworden, een dag later begon de pijn dus weer.

Wie heeft de gouden tip tegen de pijn en om het zo snel mogelijk over te laten zijn? Ik draag al twee paar sokken om te voorkomen dat mijn voeten weer koud worden. Ik gebruik een hoge dosering vitamine B complex (wordt door de huisarts aangeraden om wintertenen te voorkomen). Ik eet gezond en leef gezond. Wintertenen heb ik gelukkig dit jaar nog geen last van, alleen wintervoeten. O ja nog iets, ik warm mijn voeten niet aan de kachel ofzo, ik weet dat dat de klachten juist verergerd.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:29

In ieder geval goed schoeisel dragen waarin je voeten niet zo koud worden.

Ik heb zelf Meindl schoenen, met lamsvel gevoerd. Een half maatje groter nemen, zodat ze niet te krap zitten.
Na een hernia-operatie heb ik een slechte doorbloeding in mijn linkervoet, aan mijn rechtervoet heb ik 3 wintertenen ;)
Met deze schoenen heb ik veel minder last van koude voeten.

3timesmom

Re: Wintervoeten, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:26

ik volg dit ook even. Mn 9 jarige dochter heeft dit ook heel erg.
Ze neemt nu sinds 2 dagen een suplement om haar doorbloeding te bevorderen in de hoop dat het helpt ( op basis van knoflook). Van de huisarts heeft ze zalf om op haar tenen te smeren maar dat is op basis van cortisonen. Dus dat gebruik ik alleen als het echt niet anders kan want ik ben hier niet zo voor te vinden. Dus ik hoop hier ook op veel tips.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:45

ja zalf voor mijn tenen heb ik ook gehad, maar dat hielp niet. Zalf op de onderkant van je voet wordt al heel wat moeilijker, zeker als je zoals ik heel veel moet lopen. Ik heb niet de tijd om een half uur te wachten tot die zalf is ingetrokken voordat ik weer ga lopen.
Tabletten voor een betere doorbloeding hebben niet geholpen, maar ik wil in overleg met mijn huisarts toch eens wat "heftigere" medicijnen gaan gebruiken. Dit omdat de doorbloeding in handen en voeten dusdanig slecht is dat ik regelmatig dagenlang blauwe voeten of vingertoppen heb. Hartfunctie etc. is in orde, ik heb wel een verlengd QT interval en een lage basale hartslag (rond de 50), maar omdat ik veel sport was dat waarschijnlijk daar een gevolg van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:47

je hebt zo'n "gelpad zooltjes voor in je schoenen en die zouden gedurende enkele uren je voeten warm houden, misschien dat dit een optie is ter voorkoming?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:47

Bij mij helpt insmeren met uiercreme of uierzalf; werkt ook preventief. Het helpt niet volledig, maar het wordt er wel minder erg van.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:51

Petitparis dat is een goed idee voor tijdens het paardrijden :j

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:22

petitparis schreef:
je hebt zo'n "gelpad zooltjes voor in je schoenen en die zouden gedurende enkele uren je voeten warm houden, misschien dat dit een optie is ter voorkoming?

dat ken ik niet eigenlijk. Weet je waar je dit kan halen toevallig?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:50

Even een stipje. Ik volg! Heb er nu al 2 jaar last van en men handen beginnen helaas ook.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:52

Ja mijn handen hebben er ook last van, om gek van te worden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:54

dat moet ik mijn vriendin eens vragen, zij had zo'n paar zooltjes gekregen om te proberen. Het is wel maar one-time-use.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:54

Ik volg dit ook even :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:56

Ow wacht volgens mij weet ik al welke zooltjes dat zijn. Die kan je ook bij de divoza krijgen, ze heten dacht ik toasty toes :j

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:58

Ik heb soms ook van die hele koude tenen! Meestal warm ik ze dan heel langzaam op en niet in 1 keer, dan doet het minder pijn!:) Ik heb trouwens ook een hele goede tip om het te voorkomen! Trek thermolaarzen aan of koop teenwarmers aan! Dat zijn een soort verwarmers en die blijven 6uur lang warm:D Je kunt ze bij de Perry halen en ze zijn niet zo duur. Ik ga ze zelf ook nog halen!!:D En voor de mensen met koude handen je hebt ook van die verwarmers voor je handen je klikt ze aan en dan komt er een soort chemische reactie en ze worden lekker warm!:) En idd die zooltjes ook! :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:58

Ik heb van die speciale gel voor wintertenen, soms geeft het wat verlichting, maar een wondermiddel heb ik nog niet gevonden! Wel raar, vorig jaar amper last gehad van wintertenen en vandaag na het uitlaten van de hond opeens super last van mn grote teen, dus de ellende is weer begonnen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:06

3timesmom schreef:
petitparis schreef:

dat ken ik niet eigenlijk. Weet je waar je dit kan halen toevallig?

Bij de paardendrogist. Tenminste daar heb ik ze weg maar heb ze nog niet gebruikt. Ik draag graag Uggs in de winter. Doe er altijd wel een zooltje in omdat er geen voetbed in zit. Verder heb ik een keer via een bokker van die magnetron toffels gekocht voor in huis. Die zijn heerlijk! Mijn voeten zijn altijd koud, lopen doet dan pijn en er schiet snel kramp in. Ze knappen altijd van die toffels op :p

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:39

Het is een ouder topic, maar ik heb een tip die mischien ook anderen heel blij kan maken :D

Ook ik heb heel erg last van wintervoeten; zwelling, blaren en enorme jeuk. Zo erg dat ik gewoon niks meer aan mn voeten kan verdragen, en op open clocks mn werk doe...buiten in de kou, op een kinderboerderij.
Afgelopen jaren heb ik hiervoor B12 injecties gehaald bij huisarts, wat wel hielp. Jeuk sloeg dan om in pijn, maar kon dus nog steeds bar weinig verdragen aan mn voeten.

Nu heb ik in december de tip gekregen dat in duitsland B12 vloeibaar verkrijgbaar is, onder de naam vitakraft. Aangezien B12 eigenlijk te vroeg in de maag wordt afgebroken, zit hier eiwit bij, zodat het netjes de darm bereikt. En eureka; ik heb nog steeds mn sokken aan, en mn normale werkschoenen *\o/* Er zijn nog wel enkele dagen geweest met wat jeuk, maar dit was goed te doen, een lachertje vergeleken met wat ik gewend ben. Het voordeel is ook dat ik de dosering per direct kan aanpassen op wat ik in mn voeten voel.
(bijkomend voordeel; ik heb het ook minder koud als normaal :D )

Vitakraft is bij iedere duitse apotheek verkrijgbaar, zonder recept. Het geeft geen bijwerkingen, ook niet bij overdosering. Niet gebruiken bij allergie voor bestanddelen

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:10

Als we dan nog ff bezig zijn heb ik ook een tip werkt bij mij ongewoon goed, moest in de winter altijd een maand grotere schoenen aan.
Ik slik Gingko combi dat staat niet voor wintertenen en handen maar betere doorbloeding
En ik smeer 2 x op de dag met van Os litteken creme dat is een paarden middel maar ik moet zeggen en dat is natuurlijk kat op het spek binden, ik heb er geen last meer van.
Maar moet natuurlijk wel altijd uit blijven kijken :o

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:15

elektrische sokken, peper in je sokken strooien, je voeten inspuiten met reflexspray

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:22

Dat vitakraft klinkt wel heel erg goed! Ik heb geen wintertenen, maar wel altijd koude voeten (en tenen) en erg rode tenen. Ben bang dat dat een keer gaat uitlopen op wintertenen. Heb het sowieso altijd koud dus als jij zegt dat je het minder koud hebt klinkt mij dat erg goed in de oren :D Hoe haal jij dat uit Duitsland?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:41

Gewoon in de auto stappen en naar duitse apotheek rijden. Is voor mij nog geen 10 klm.
Is het te ver rijden, dan zou je kunnen kijken of het per post verzonden kan worden, of dat je arts het voor je wilt bestellen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:42

Voor mij is het een aardig stukkie, maar ik zal eens kijken of het via internet kan. Ik ken wel vitakraft voor dieren, maar dat zal wel wat anders zijn

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:50

Wonder boven wonder is dit het eerste jaar (sinds een jaar of 6) dat ik geen last heb van wintertenen! Geen idee hoe dat kan, heb niets bijzonders gedaan...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:30

Miriam91 schreef:
Voor mij is het een aardig stukkie, maar ik zal eens kijken of het via internet kan. Ik ken wel vitakraft voor dieren, maar dat zal wel wat anders zijn

Even rectificatie; het is vitasprint :o

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:34

uggs! ik ben naar de dokter geweest voor mijn wintervoeten, maar helaas..was niets aan te doen. Behalve dan dat je ze niet koud moet laten worden! Het is dat ik ze te duur vind maar anders zou ik een paar uggs aan schaffen! Ik heb nu andere gevoerde schoenen en daar loop ik elke dag op met dit weer. Moet zeggen dat ik zo goed als geen last heb op het moment!