Hoofdpijn paar dagen na val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

Hoofdpijn paar dagen na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 09:08

Hallo,
Afgelopen zondag ben ik van mijn paard afgevallen, waarschijnlijk als eerst met de zijkant van mijn hoofd op de grond gekomen en vervolgens met de rest van het lichaam. Gelukkig had ik wel een cap op!
Gelukkig niks ernstigs en ik ben er gelijk weer op gegaan (ik voelde de spierpijn al aan komen..)
Nu is het woensdag en ik heb me toch een hoofdpijn. Afgelopen dagen wel spierpijn gehad in mijn schouders en nek maargoed verder niks ernstigs. Links van mijn voorhoofd, linkerkant neus en linkerkant kaak voelen wat gekneusd aan als ik eraan kom (dit was al sinds maandag).

Maar nu straalt de hoofdpijn echt uit vanuit de linkerkant van mijn voorhoofd (waarop ik gevallen ben) en van uit mijn nek. Moet ik me zorgen maken? Ik ben niet zo'n huisartsenmiep (alleen bij ernstige gevallen/nood ga ik naar de huisarts)..
Groetjes

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:05

Ik zou toch wel even de doktor bellen, misschien dat er toch iets van een hersenschudding of kneusing is. Weet niet hoe je neergekomen bent, maar misschien met een rotschok dat je zelfs een wiplash ervan kunt krijgen(of hoe je dat schrijft). Vind hoofd blessures na een val altijd de moeite waard om naar te laten kijken, moet je toch zuinig op zijn.

Myrthee_

Re: Hoofdpijn paar dagen na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:44

Heb ik ook gehad, had een hersenschudding. Tenminste hier gokte m'n huisarts op. Moest thuisblijven tot de hoofdpijn over was.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:54

ja grote kans dat het een hersenschudding is. elke keer als is val heb ik er ook 1. met of zonder helm. ik ga er niet meer voor naar de dokter en blijf gewoon in bed totdat het afgezakt is. duurt meestal een week ongeveer. overigens ga ik bijna nooit naar de dokter. zelfs niet met een gebroken sleutelbeen :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:56

Hersenschudding. Ga ook ik niet mee naar de huisarts...
Gaat vanzelf over, gewoon even rustig aan doen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:58

Het zal wel een lichte hersenschuddig zijn....
Veel rust is belangrijk!

Als je een ernstige schudding hebt, ben je vaak even bewusteloos geweest en weet je het allemaal niet meer goed wat er gebeurd.. ( heb ik ook gehad.. en ik weet niets meer van de val enzo of wat er gebeurde) Dit was dan ook niet met 1 weekje rust over...... en heb er nog steeds wel last van helaas...
Maar naar de dokter gaan lost niets op...
Ze zeggen toch: rust rust rust.. haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:08

Zou toch ff naar HA gaan.
Als het geen hersensschudding is is het juist wel belangrijk om in beweging te blijven ivm stijfheid...