ik loop al een tijdje met zeer pijnlijke rugspieren. ik ben gewend lage rugpijn te hebben ( ik heb nou eenmaal niet de beste rug meegekregen), maar daar heb ik al maanden juist geen last van.
het gebied loopt zo ongeveer vlak onder mijn schouderbladen tot aan mijn eerste lendenwervels ( er net boven eigenlijk). het is zo ongeveer een ruime handbreedte lang ( van boven naar beneden gezien). het zit aan beide kanten, maar rechts is het ergst.
het is de lange rugspier die aan weerszijden van mijn ruggengraat loopt, deze spier voelt dik, gespannen, verhard en pijnlijk aan.
onlangs heb ik mijn tante ( massagetherapeut ) er eens naar laten kijken. ik heb een pijn in mijn schouder die waarschijnlijk vanuit mijn eerste rib komt, maar daar hangt deze pijn niet mee samen denkt zij ( denk ik ook niet, het zal wel niet helpen, maar het komt niet uit mijn schouder).
zij voegt eraan toe dat de spier een soort "gitaarsnaar" achtig gevoel geeft, alsof er verschillende strengen zijn. ik voel dit vezelige gevoel nu ook, gisteren nog niet ( gisteren is de geweest en heeft ze het een een ander losgemaakt)
omdat het op zo'n aparte plek zit is ze eens aan wat andere dingen gaan zitten en toen kwam ze erachter dat als ze mijn overstekende darm manipuleerd ( dus zeg maar, mij port onder mijn zwevende ribben
) dat ze pijnlijke spier iets lijkt te ontspannen. zodra ze de darm met rust laat spant mijn spier direct weer.
hierdoor vermoedt ze dat ik misschien een onderliggend darmprobleem heb. ik ga de komende week proberen of het helpt om meer vezels toe te voegen aan mijn dieet.
heeft er iemand ervaring met darmproblemen/aandoeningen die zich uiten in hoge rugpijn?
ik heb trouwens geen problemen of ongemakken met stoelgang of vertering voor zover ik weet, vandaar dat het wat apart klinkt voor mij, ik had dat niet verwacht. maar de pijn zit heel specifiek op die band rond mijn rug waar ook precies dat gedeelte van mijn dikke darm zit. de rugspieren onder en boven dat niveau zijn ook totaal niet gespannen of pijnlijk.
ik hoop dat iemand dit herkent.
mocht er na deze week met een verandering van dieet geen aanzienlijke verbetering optreden, dan ga ik natuurlijk naar de HA, maar ik ben in de tussentijd benieuwd of dit iemand bekend voorkomt.