Ik ben gisterenavond samen met m'n vriendin bij m'n ouders wezen eten, daar aten we gebakken aardappeltjes, pangasiusfilet en sla. Een half uur later had ik al last van erge misselijkheid, maar hoefde niet over te geven. Eenmaal thuis (5 kwartier na het eten) kreeg ik last van buikpijn, buikkrampen en diarree. Deze klachten zijn heel de avond gebleven, de misselijkheid kwam alleen de kop op zetten als ik opstond. De pijn zat vooral in mijn onderbuik en deze was erg opgezwollen. Normaliter is dit na een nacht slapen wel over, maar ik heb nu nog steeds last van stekende pijn en misselijkheid. De pijn is nu vooral bij m'n maag. Ik heb op Google gezocht maar daar gaat alles gepaard met overgeven en dat hoef ik niet. Mijn vriendin had gisterenavond ook lichte buikpijn. Mijn dokter is vandaag niet aanwezig, dus daarom de vraag of iemand hier enig idee heeft wat er met me aan de hand is en wat ik zou kunnen doen?
Gewoon uitzieken lijkt mij. Als het een buikgriep is, hoeft niet iedereen altijd te overgeven. Dat wisselt per persoon. Alleen als de buikpijn erg hevig is, zou ik een arts raadplegen.
Voedselvergiftiging waarschijnlijk. Je hoeft niet perse over te geven maar wat jij opnoemt komt overeen met een voedselvergiftiging. Goed in de gaten houden dat je blijft drinken en niet uitdroogt. Het kan best nog 3 dagen duren voordat je weer beter bent.
Vanillia
Geplaatst: 22-11-11 10:35
Aangezien het binnen een half uur na het eten was denk ik eigenlijk dat je gewoon wat verkeerds hebt gegeten. Even vervelend, maar je dokter kan hier ook niks aan doen. Beterschap!
Heb je je ouders al gebeld, hebben die ergens last van? Ik denk ook dat het eten verkeerd is gevallen en zou even rustig afwachten. Geen diarreeremmers nemen en veel drinken inderdaad!
Ik denk ook dat je iets verkeerds gegeten hebt.Je lichaam is bezig met het eruit te werken dmv diarree. Overgeven hoeft dan niet persé voor te komen. Gewoon uitzieken dus.. Beterschap!