knakkende pijnlijke enkel bij kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

knakkende pijnlijke enkel bij kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:43

Onze dochter van bijna 6 klaagt al enkele weken over een pijnlijke enkel die ook knakt. De pijn is soms zo erg dat ze meerde keren per dag op school in huilen uitbarst. Voor deze klachten zijn we naar de huisarts geweest. Die denkt aan platvoeten en een mogelijk beenlengteverschil en heeft ons doorverwezen naar een podoloog. 1 december hebben we een afspraak.

Ik heb uitgesloten dat het van haar schoenen/laarzen komt. ik hen nep-uggs gekocht en daar heeft ze een paar dagen op gelopen. Dat maakte niks uit. Opvallend is wel dat ze er thuis minder last van heeft. Ze klaagt af en toe wel over haar enkel, maar veel minder dan op school. Daardoor denk ik dat dat het psychische aspect ook meespeelt. misschien de spanning van sinterklaas? Overigens ben ik er van overtuigd dat ze echt pijn heeft, maa rwel dat ze af en toe wat overdrijft ;) .Voor de rest is het een meisje dat lekker in haar vel zit en het goed naar haar zin heeft op school.

Wie herkent de klachten en wat was de oorzaak? Hoe is het opgelost?

mayniac_val

Re: knakkende pijnlijke enkel bij kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:30

Het knakken is op zich niet zo erg, dat is een peesje dat tegen het bot 'tikt'. Mijn schouders en kaak doen dat ook en zowel mijn mensendieck als mijn manueel therapeut zeggen dat het geen kwaad kan.

Ik heb geen idee waar de pijn door wordt veroorzaakt, dat zal de podoloog het beste kunnen beoordelen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:41

Hoe lang speelt het al?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 12:09

Ongeveer 3/4 weken. Ruim een week geleden bij de Huisarts geweest.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:32

hmm oke ja dan zou het natuurlijk spanning kunnen zijn, dat heeft altijd meer lichamelijke gevolgen dat je zou denken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:33

Ik zou gewoon even een afspraak maken bij de podoloog.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:37

Draagt ze thuis ook schoenen of alleen buiten/op school?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:40

Wat voor schoenen draagt ze? Want nepp Uggs zijn nou niet bepaald goede schoenen voor groeiende kinderen :)
Is het 1 enkel, of zijn het beide enkels?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:40

Misschien schenken ze er op school meer aandacht aan of speelt er inderdaad iets anders op school? Sinterklaas is natuurlijk ook enorm spannend!

Ik zou in ieder geval haar wel stevige schoenen aan doen die steun geven, goed voetbed etc.

Ik hoop dat de voetenman jullie verder kan helpen!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:47

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:54

Evelli schreef:
Wat voor schoenen draagt ze? Want nepp Uggs zijn nou niet bepaald goede schoenen voor groeiende kinderen :)
Is het 1 enkel, of zijn het beide enkels?

Klopt! Normaal gesproken loopt ze op Hush puppies. Die nep- uggs had ik expres gekocht om uit te sluiten dat de pijn niet door haar schoenen/larzen komen. nep-uggs kunnen geen pijn doen :D Maar met de nep-uggs klaagt ze ook. Dus dat is het niet.
Het is alleen haar rechter-enkel.

Doubtless, Die afspraak is al gemaakt. 1 december staat de afspraak bij de podoloog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:55

Het mooiste zou zijn dat het na 5 december helemaal over is!

Ben bemieuwd wat eruit komt 1 december en hopelijk is aanpassing schoeisel genoeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:58

Heb hetzelfde probleem, maar dan in 1 knie. Kan echt veel "pijn" veroorzaken. Een sluimerende zeurende pijn met bij beweging felle pijnscheuten.
Dokter vond dat het overbelasting was, moest maar rustig aan doen (heb al steunzolen ivm voetproblemen)

Maar hoop voor je dochter dat het na sinterklaas over is of dat de podo een oplossing heeft. Eerste is het mooiste, want ik wens niemand een leven met chronische voetproblemen toe....