Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:20

Ik heb van MW tot blz 6 gekeken, en gezocht met de zoekfunctie maar heb niet een soortgelijk topic als dit gevonden. Hoop ook dat het goed staat en dat het niet dubbel is.

Hallo Bokkers,

Zijn er nog meer mensen die er actief sporten met de WII? Mijn bedoeling is om hier mee aan de slag te gaan, ben nu sinds zondag bezig. Dus eigenlijk nog maar net.
Mijn bedoeling is om elke dag 30 minuten te bewegen met de WII; puur om wat strakker in mijn vel te komen, iets minder vet en om meer conditie te krijgen.

Ook lijkt het me fijn om nu via de WII vast te beginnen met hardlopen, dan van het voorjaar te starten met 'normaal' hardlopen. Maar via de WII bevalt het mij op moment goed, want dat kan ik doen als mijn dochter slaapt tussen de middag.

Voornamelijk doe ik WII fit. Daarbij steps, hardlopen, boksen en hoepelen en eventueel af en toe yoga.
Ook doe ik WII Sports, dan voornamelijk tennisen en af en toe bowlen voor de lol ;-)

Voornamelijk voor mij is de bedoeling om gewoon lekker een half uur te bewegen. Het is niet erg dat ik een paar kilo's verlies. Maar wil niet onder de 50 komen. Puur om conditie op te bouwen en te kijken of ik zo zowieso aan mijn 30min beweging kom per dag.

Doen er nog meer mensen dit? Of zijn er mensen die het van plan zijn om te doen?
Mij lijkt het fijn om met andere mensen er over te praten, omdat ik zelf niet echt een doorzettingsvermogen heb.
Dat we dan elkaar lekker kunnen stimuleren.

Maar de WII heeft wel een groot voordeel, je kan het heerlijk thuis doen. Hoeft ook niet de deur uit en het kan op de tijd doen wanneer jezelf wilt.

Groetjes.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:23

Ja, hier nog een :D

Ik doe, het zelfde als jou, ook met de balance bord. Boksen, vooral de ''trainingen'' op zowel wii fit als wii sport, hardlopen, hoelahoepen en airobic :j
Heerlijk, als het buiten zo koud is :D
ik probeer er zo veel mogelijk tijd voor de maken, maar dat is soms best lastig als je lange dagen op school zit, daarnaast fiets ik minimaal 45 minuten dus dat maakt ook niet uit :)
Laatst bijgewerkt door Daantjee12 op 21-11-11 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

JodieR

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:25

Leuk :D

Doe je het al lang? Merk je ook dat je meer conditie krijgt? of is het puur dat je gewoon lekker even aan het bewegen bent?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:26

Ik heb heel fanatiek ge wii-fit een paar jaar terug. Dat was best een succes. Vooral het boksen deed me erg goed!
Nu heb ik Zumba voor de Wii gekocht, ook erg leuk, maar heb nog niet echt de tijd gevonden om het echt fanatiek te doen, is wel de planning.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:28

We hebben de wii nu 2 weken. Aan mijn conditie merk ik nog niet super veel, maar ben dan ook niet heel actief bezig met het hardlopen etc. Maar ik ga dit wel proberen op te bouwen :j
Ik merk wel dat ik beter in mn vel zit, en beter slaap :j Normaal ben ik dan een hele avond boven, en kom ik slecht in slaap, als ik 's avonds nog even wii, dan heb ik hier geen probleem mee :)

Wat trouwens ook erg leuk is ; volgends mijn op de wii fit, soort van wipe out; rennen, springen en dingen ontwijken :')

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:29

Gaaf, hoe is zumba? Zit te twijfelen of ik die ga kopen, heb je nog speciale dingen er voor nodig?
Het boksen is zo heerlijk dat je de laatste 10sec helemaal los mag gaan! :-)

Ik kan het ook voornamelijk doen als de kleine op bed ligt.

@ daantje : Dat scheelt ook alweer toch? Dat je gewoon lekkerde kan slapen!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:29

Ik sport ook op de WII! Alleen heb ik een ander spel :D een fitness spel. Hij heet My fitness coach. Erg leuk :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:41

Zumba is erg leuk. Er zit een riem bij die je om je heupen doet waar je de cotroller in kunt hangen. Daar reageert hij dan op. Dus je hebt ook je handen vrij.
Ik vind het alleen wel een beetje moeilijk maarja je moet het leren he. ;) Hihi. Ik ben nu nog bezig met de bewegingen onder de knie krijgen. Als dat gelukt is kun je workouts doen of gewoon freestyle zeg maar.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:47

Als je wilt sporten met een console moet je echt voor een kinect gaan!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:47

Ik wil weer beginnen :j Heb van vriendinnetje de Wii active geleend.. Denk dat ik straks maar eens enthousiast ga beginnen..
Vind het alleen altijd zo;n gedoe om het elke keer op te ruimen :j

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:09

Ik deed het ook! Alleen mn balanceboard is kapot := De batterijen hebben gelekt, beetje jammer! En ik vind juist die spelletjes het leukst dus nu is mijn motivatie een beetje weg

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:27

Ik heb een hele tijd Wii Fit gedaan! Vond het altijd erg leuk en aardig inspannend. :j Paar maanden geleden Wii fit plus gekocht, ook erg leuk. moet het maar weer eens gaan oppaken. :j
Ik las hierboven iets over Zumba, dat lijkt me ook gaaf! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:32

odetteke schreef:

:j

en dan de personal fitness coach, damn dan ga je kapot :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:34

Ik vind op de wii ook aardig inspannend hoor, als je het goed doet :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:35

Ja, als je het maar goed doet.. Enigste verschil met de Wii is dat je vals kunt spelen door alleen de controler te bewegen, maarja, daar ben je zelf bij he. ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:36

Nathalie schreef:
Ik heb heel fanatiek ge wii-fit een paar jaar terug. Dat was best een succes. Vooral het boksen deed me erg goed!
Nu heb ik Zumba voor de Wii gekocht, ook erg leuk, maar heb nog niet echt de tijd gevonden om het echt fanatiek te doen, is wel de planning.

Zumba <3
Ik deed dat voor ik zwanger werd erg fanatiek. Heb altijd gedanst en ben gestopt vanwege tijdgebrek, paard ging toch echt voor, en met zumba kon ik toch lekker dansen als het mij uitkwam.
Ik vind het een superspel! Doe normaal 2 sessies achter elkaar, dus 40 minuten. Dan ben ik heel blij dat ik een tegelvloer heb, want ben van boven tot onder nat van het zweet daarna, maar heb behoorlijk wat zelfdiscipline om voluit te gaan. Merkte ook duidelijk dat het wat met mijn lichaam deed :D

Nu doe ik het even niet omdat ik niet rustig aan kan doen en dat is voor mijn passagiertje ook weer niet helemaal gezond denk ik...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:41

Nathalie schreef:
Ja, als je het maar goed doet.. Enigste verschil met de Wii is dat je vals kunt spelen door alleen de controler te bewegen, maarja, daar ben je zelf bij he. ;)

Haha klopt. :P Maar dat is een beetje jezelf voor de gek houden natuurlijk.
Kinect lijkt me wel super gaaf trouwens! Als ik een geldboompje in de tuin had....

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:43

Ik heb een aantal maanden actief de wii fit plus gebruikt. Ik vond het wel prettig, voelde me vaak ook erg voldaan als ik steeds een stapje verder kwam. Wil er vandaag weer mee beginnen, dus ik ga vanavond nog ff aan de slag denk ik :).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:43

Plaisir schreef:
Ik heb een aantal maanden actief de wii fit plus gebruikt. Ik vond het wel prettig, voelde me vaak ook erg voldaan als ik steeds een stapje verder kwam. Wil er vandaag weer mee beginnen, dus ik ga vanavond nog ff aan de slag denk ik :).

Ik doe met je mee! :D Zometeen maar even het balance bord onder het stof vandaan halen (er ligt letterlijk een laag stof op :') zolang heb ik al niet meer gespeeld )

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:45

Ik zumba op de wii! Is echt super leuk :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:53

Sophie_midas schreef:
Plaisir schreef:

Ik doe met je mee! :D Zometeen maar even het balance bord onder het stof vandaan halen (er ligt letterlijk een laag stof op :') zolang heb ik al niet meer gespeeld )

dan hoop ik dat jouw batterijen niet lekken, want zo ging het bij mij ook :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:55

__Marije__ schreef:
dan hoop ik dat jouw batterijen niet lekken, want zo ging het bij mij ook :P

Hmm ik hoop het ook niet :P Zal eens even kijken.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:00

ik ga over 5 minuten wii-en...
Ik heb er alleen zo'n hekel aan dat je op blote voeten moet :+

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:05

odetteke schreef:

Ik heb ze allebei maar voor de kinect heb je echt heel veel ruimte nodig vergeleken met een balance board jammer genoeg. Dan moeten we echt steeds de hele kamer verbouwen. Mijn man is er wel erg gek op hoor, die is er ook aardig mee afgevallen. Mij te veel werk;)

Ik heb na mijn eerste zwangerschap ook heel fanatiek Wii fit+ gedaan, ook al die kleine spelletjes enzo. Ik was heel veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap en met de Wii heb ik het er allemaal weer afgekregen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:18

Ik ben sinds 3 weken begonnen met wii-en! Doe wii fit, en probeer zeker 4x in de week te doen. Al lukt dit niet altijd :o
Wil ook graag de zumba voor de wii!