vraagje lens reinigings tabletjes/ enzymtabletten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

vraagje lens reinigings tabletjes/ enzymtabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:16

ik heb vd week een pakje met van die lensreinigingstabletjes gekocht bij de kruidvat
die moet je dan 1 keer in de week bij je lenzen in gooien zodat het eiwit etc er vanaf gaat

maar nu las ik de bijsluiter (die natuurlijk IN de dichte verpakking zat) en daar staan in dat je dat spul moet gebruiken met Opticare all in one lenzenvloeistof (zal wel hun eigen merk zijn ofzo) en verderop bij waarschuwingen staat dat je het niet mag gebruiken met andere vloeistof dan aangegeven

maar nu heb ik zelf altijd van die duurdere all purpose vloeistof van de opticien en vraag me dus af of ik die tabletjes gewoon kan gebruiken
ik heb zelf zachte maandlenzen en ben met mijn een na laatste paar bezig en zou het sonde vinden om mijn lenzen ermee te verprutsen
al denk ik eerder zelf dat het een soort manier is om ook dat spul van de kruidvat erbij te kopen terwijl dit niet nodig is.. maar de twijfel slaat me aan

dus.. iemand het antwoord? :D

Depende

Re: vraagje lens reinigings tabletjes/ enzymtabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:30

Wat zit er in de tabletjes? Misschien kan je daar iets uit afleiden als je erop googled.

Met de tabletjes van de kruitvat heb ik geen ervaring wel met tabletjes van de opticien, die moest ik toevoegen aan een waterstofperoxide oplossing. Sterk spul dus, als het zoiets is zou ik het risico niet willen lopen om een andere vloeistof te gebruiken dan die in de bijsluiter staan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:46

Ik had altijd de vloeistof van Pearle en de enzymtabletjes van Kruidvat, altijd goed gegaan, maar ik lees ook eigenlijk nooit bijsluiters enzo :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:42

Ik heb ook een ander merk vloeistof en die tabletten van Kruidvat, kan prima dus.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:06

heb er net maar even een tabletje in gemikt
had alweer witte puntjes op mijn lens zitten.. krijg die trouwens de laatste tijd heel snel.. erg irritant

dus ben benieuwd