Seborroïsch eczeem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Seborroïsch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:42

Ik had al een paar maanden last van jeuk, rode vlekken, schilfers en korsten op mijn hoofdhuid. Vanwege de jeuk en puur het feit dat ik de hoofdhuid los kan trekken, krabde/pulkte ik het steeds weer open, tot bloedens toe. Had gewoon echt open wondjes op mijn hoofd, enkele behandeld met Sterilon.
Door zelf wat op te zoeken over de symptomen kwam ik uit op seborroïsch eczeem. Hierna ben ik naar de HA geweest en hij zei dat het kwam door de talg. Vervolgens zei hij dus dat het seborroïsch eczeem was en schreef hij mij ketoconazol in shampoo vorm aan. (Logica, want ketoconazol is een schimmel dodend middel en seborroïsch eczeem wordt veroorzaakt door een gist/schimmel, heeft vrij weinig met talg te maken).

Heb nu 1x gewassen met deze shampoo, in combinatie met milde babyshampoo (Zwitsal mild). Moet het medicijn 2x per week gebruiken gedurende 4 weken. Na 2 weken moet ik duidelijk verschil merken. Gisteren na het wassen had ik ook voor het eerst geen losse schilfers overal in mijn haar en was er nauwelijks jeuk. Helaas vandaag toch weer gekrabd omdat ik weet dat het op mijn hoofd zit. Argh.

Anyway, iemand ervaring met de behandeling van ketoconazol? Heb ook verhalen gelezen van mensen die namelijk niet van de schilfers en jeuk af kwamen.

Yellowbird

Re: Seborroïsch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:09

Ik zou het goed in de gaten houden, en als het medicijn niet werkt terug naar de dokter gaan.
Het zou ook psoriasis kunnen zijn.
Ik heb zelf psoriasis, maar de eerste (foutieve) diagnose was bij mij ook seborroisch eczeem.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:10

Ik heb ook seborroisch eczeem en gebruik ook ketoconazol.
Heb er goede ervaringen mee maar het werkt niet altijd even goed, bij veel stress heb ik vaak toch weer ietwat schilfers en jeuk.
Gebruik ook vaak de ketoconazol een tijdje, dan een tijdje niet en zodra het weer opkomt ga ik het weer gebruiken.
Heb ook Teershampoo gebruikt maar dit is kankerverwekkend dus ben ermee gestopt terwijl dat wel enorm goed hielp!

Je kan je eventueel ook door laten verwijzen naar een dermatoloog. Ik kreeg van haar ook miconazol creme om op mn wenkbrauwen te smeren en voor de plekjes langs de haarlijn.
En een olie (ben even de naam vergeten) die je op de plekken smeerde en dat dan een nacht in moest laten trekken en dus ook de teershampoo.
De olie ben ik alleen vrij snel mee gestopt want dat was met mijn dikke haar helaas niet te doen.

gebruik nu naast de ketoconazol een creme en shampoo voor eczeem van PureNuffStuff en dat scheelt ook zeker. Ook omdat daar geen chemische stoffen inzitten waar ik nog eens extra jeuk van kreeg.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 00:55

Oke bedankt voor jullie reacties! Een bekende van mij heeft ook psoriasis en die herkende mijn symptomen. Ik zie het even aan en hoop dus dat het dat niet is. Heb je ooit je haar geverfd Yellowbird? Zij geeft aan dat dat (tijdelijk) helpt tegen de schilfers.

Mijn HA zei dat de ketoconazol voor tijdelijk gebruik is. Heb jij dan een mildere versie, Taartje? Teershampoo heb ik ook heel vaak voorbij zien komen in adviezen, maar wat je zegt, de carcinogene inhoud daarvan zit mij niet lekker.
Ook een of andere olie had mijn huisarts het over, maar daar zou ik pas mee moeten beginnen als de ketoconazol weinig effect had.
Ik zal even kijken naar dat PureNuffStuff, klinkt goed! :)

Ik zou na 2 weken al echt resultaat moeten zien met puur de ketoconazol en milde shampoo, dus ben benieuwd.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:45

_Denise_ schreef:
Oke bedankt voor jullie reacties! Een bekende van mij heeft ook psoriasis en die herkende mijn symptomen. Ik zie het even aan en hoop dus dat het dat niet is. Heb je ooit je haar geverfd Yellowbird? Zij geeft aan dat dat (tijdelijk) helpt tegen de schilfers.

Mijn HA zei dat de ketoconazol voor tijdelijk gebruik is. Heb jij dan een mildere versie, Taartje? Teershampoo heb ik ook heel vaak voorbij zien komen in adviezen, maar wat je zegt, de carcinogene inhoud daarvan zit mij niet lekker.
Ook een of andere olie had mijn huisarts het over, maar daar zou ik pas mee moeten beginnen als de ketoconazol weinig effect had.
Ik zal even kijken naar dat PureNuffStuff, klinkt goed! :)

Ik zou na 2 weken al echt resultaat moeten zien met puur de ketoconazol en milde shampoo, dus ben benieuwd.

Ik heb geen idee welke versie ik heb, maar aangezien ik hem altijd in periodes gebruik is dat geen probleem en gebruik het nu denk ik al zon 7 jaar af en toe.
Slechte vond ik dat ik nooit wist dat teershampoo carcinogeen is en dat ik toen ik een herhaalrecept voor een patiënt ging uitprinten (ben doktersassistente) het heel groot in beeld kwam als waarschuwing.
De olie die ze bedoeld is misschien argan olie? pure argan olie schijnt ontzettend goed voor eczeem te zijn en wil dit zelf binnenkort ook gaan kopen.
Je kan ook in het natuurlijke topic kijken en vragen, daar zijn meerdere mensen met deze problemen!
PureNuffstuff is alleen te koop bij http://www.heelnatuurlijk.nl ze hebben overigens ook een psoriasis variant.
volgens andere bokker (even haar naam vergeten) moet je deze argan olie hebben : http://www.vitaminstore.nl/magazijn/VOLATILE/ARGAN-OLIE-VOL-106449.aspx

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:54

Ik heb ook een bepaald eczeem op mijn hoofd, veel jeuk, schilfers, zwarte kleding geen optie.. Werd bij mij ook seborroïsch eczeem gezegd, vershillende shampoo's gekregen, maar helpt allemaal maar tijdelijk. Ik merk dat het ook erger is als ik stress heb en suiker/ongezond eet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:47

Bij mij hielp geen een shampoo of lotion die de HA of dermatoloog voorschreef ik heb uiteindelijk dermalex repair gevonden, hoofdlotion en dat hielp bij mij goed. Is gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:43

Hmm, nee, nog nooit mijn haar geverfd. Hoop voorlopig nog niet grijs te worden :P
En is er al wat verbetering?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 19:13

Die Zwitsal deed me niet veel goeds, haar + hoofdhuid werd er heel droog van -> Nog veel meer jeuk.
Heb het nu 2x gewassen met ketoconazol en dat spul laat het wel onwijs tot rust komen, haalt de jeuk weg en de schilfers van m'n hoofdhuid.
Heb nu een 'mud shampoo' met zout van de dode zee. De zee werkte altijd wel fijn. Ik moet nog 2 weken met ketoconazol en moet volgende week echt progressie gezien hebben.
Ik zie nog niet veel progressie nu, nog steeds korsten en een tijdje na het wassen met ketoconazol dus weer hele erge jeuk. Of dat van Zwitsal komt weet ik niet.. Ga het dus nu maar wassen met dit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:00

Update: Jeuk is veel minder, nog wel rode plekken en schilfers. Kom net terug van de huisarts, want ik had het idee dat het 'down under' ook begon. Begon ook steeds een beetje te bloeden na het poepen. Buitenste schaamlippen lieten een paar velletjes los en de huid voelde wat bobbelig aan. Daar verder geen jeuk, echte roodheid of pijn. Ook in de navel roodheid en schilfering. Daarnaast op de benen 4 rode, ronde 'wondjes'. Heb hiervoor miconazolnitraat/Hydrocortison meegekregen. Over die wondjes op mijn benen was hij niet zeker, als dit niet aan zou slaan moet ik onderzoek laten doen.

Omdat hij wel progressie zag op mijn hoofdhuid heb ik een nieuw flesje ketoconazol meegekregen en moet ik door blijven wassen met dit.
Ik begrijp dat het chronisch is? Hoe kan het dan weg gaan? :+

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:46

Ik heb het sinds een tijd ook weer heel erg. Die schilfers en korsten op m'n hoofdhuid. Inmiddels ook plekjes achter m'n oor en onder m'n ogen.
Heb vroeger altijd eczeem gehad maar dat ging over. Ook een paar jaar terug die schilfers en korsten op m'n hoofd gehad en toen crème gehad van de dokter, dat moest de hele nacht intrekken en dan sochtends wassen met denorex. Toen is het weg gegaan.
Nu doe ik alleen wassen met denorex en geen andere verzachtende shampoo. Maar eigenlijk wordt het niet veel minder. Binnenkort dus maar weer eens naar de dokter voor iets anders.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:53

_Denise_ schreef:
Update: Jeuk is veel minder, nog wel rode plekken en schilfers. Kom net terug van de huisarts, want ik had het idee dat het 'down under' ook begon. Begon ook steeds een beetje te bloeden na het poepen. Buitenste schaamlippen lieten een paar velletjes los en de huid voelde wat bobbelig aan. Daar verder geen jeuk, echte roodheid of pijn. Ook in de navel roodheid en schilfering. Daarnaast op de benen 4 rode, ronde 'wondjes'. Heb hiervoor miconazolnitraat/Hydrocortison meegekregen. Over die wondjes op mijn benen was hij niet zeker, als dit niet aan zou slaan moet ik onderzoek laten doen.

Omdat hij wel progressie zag op mijn hoofdhuid heb ik een nieuw flesje ketoconazol meegekregen en moet ik door blijven wassen met dit.
Ik begrijp dat het chronisch is? Hoe kan het dan weg gaan? :+

Wat naar zeg!

Helaas is het chronisch en vlamt het dus regelmatig op bij stress en dergelijken.
Toch kan je het met de shampoo vaak een beetje onderdrukken.
Het is dus altijd een beetje dweilen met de kraan open...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:56

Zwitsal kan ik ook niet verdragen, in de meeste ziekenhuizen gebruiken ze dat ook niet meer omdat veel babys er ook last van hebben.

Ik was mijn haar met neutral, scheelt voor mij wel :j
(ik heb wel een ander type eczeem, maar wel een erg gevoelige hoofdhuid die weinig kan verdragen... Jeuk!)

Maar ik zou ook een afspraak bij de dermatoloog maken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:50

Wat een toeval, ik wou hier net een topic over openen. Ik ben eerlijk gezegd radeloos, ik heb al lang last van roos, maar het laatste jaar is dit extreem verergerd. Nu heeft de huisarts de diagnose van seborroïsch eczeem gesteld. Ik heb ook last van alopecia androgenetica (haaruitval), dit blijkt vaak voor te komen in combinatie met seborroïsch eczeem (wat ben ik gezegend ^) ). Enkele jaren geleden naar de dermatoloog geweest, shampoo gekregen, die wel hielp. Op dit moment helpt deze shampoo niet meer en heb ik ook al talrijke andere shampoos geprobeerd. Deze ochtend stond ik huilend voor de spiegel, m'n haar valt met plukken uit en m'n hoofdhuid is bedekt met vettige, gele schilfers. Volgens de huisarts komt de haaruitval doordat mijn eczeem zo erg is. Ben nu begonnen met clobex shampoo, dit is een sterk corticosteroïd dat bij psoriasis en eczeem gebruikt wordt. Deze morgen voor het eerst daarmee gewassen. Jeuk is verergerd heb ik het idee, maar goed dit is slechts de eerste toepassing dus ik hoop op verbetering. Voor de rest heb ik dus ook al talrijke gewone antiroosshampoos gebruikt. Sommige boden tijdelijk verlichting, anderen hielpen geen beetje. Op sommige dagen word ik gek van de jeuk, andere dagen gaat het wel. Stress verergert sowieso de symptomen. Milde shampoo maakt bij mij de jeuk alleen maar erger.

En het is inderdaad chronisch, shampoo kan het wel tijdelijk verminderen of onderdrukken maar terugkomen doet het hoogstwaarschijnlijk toch. De gist die het veroorzaakt blijft namelijk gewoon op je hoofdhuid en wordt alleen onderdrukt door shampoo. Maar ik hoop dat iemand hier komt met een behandeling die voor hem/haar goed werkt want ik heb nog geen shampoo gevonden die echt goed helpt. :\

Ik heb trouwens ook een hekel aan kappers hierdoor. Ze hebben er altijd wel wat op te zeggen "oh, je hebt wel veel roos, je moet eens naar de apotheek voor een shampoo" (oh ja, bedankt voor de tip..) Zeg ik: "Dat heb ik al". "Oh. En het is toch nog wel heel erg." . Eén kapper kwam zelfs tot de bevinding dat ik luizen had. Ik meteen naar de apotheek gehold om anti-luizenmiddel (schaamde mij dood toen ik daar bij de kapper zat, ook de manier waarop.. Werd dan zo hup buitengestuurd.), mijn ouders hebben allebei heel mijn haar nagezocht in een poging de luizen te vinden.. Nee inderdaad.. Geen luizen, gewoon eczeem! }:0 (Jammer dat ik dat toen ik bij de kapper zat nog niet wist, anders had ik ze wel lik op stuk gegeven) Tegenwoordig knip ik m'n haar dan ook zelf.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:05

Ik heb dit ook gehad, herken de klachten van TS helemaal...
Ik ben destijds ook meerdere keren naar de huisarts geweest en kreeg vanalles voorgeschreven, ook shampoo met ketoconazol, shampoo met teer oplossing, vanalles, maar niets hielp ook maar iets. :n
Toen ben ik na een paar maanden doorverwezen naar een dermatoloog, en geloof me, als je daar nog niet bent geweest moet je aan je huisarts vragen of hij je daarheen wilt sturen. Ik kreeg bij mijn dermatoloog ook te horen dat shampoos 9 van de 10 keer niet helpen... Had ik daarvoor al die moeite gedaan...
Bij de dermatoloog heb ik het volgende middeltje gekregen:
Betamethason Sandoz Lotion 1 mg/g, flacon à 30 g (wit/paars doosje)
En dat spul dat werkte super! :D
2x daags moest ik mijn gehele hoofdhuid insmeren (het zat bijna overal) en na 4 weken moest ik terug komen. Tot mijn grote verbazing waren alle korsten/schilfers/plekken na een week al helemaal weg :D
Als ik dat had geweten had ik al veel eerder naar de dermatoloog gegaan, maar ik had na een jaar verschillende shampoos de hoop wel een beetje opgegeven. _-:( Het is bij mij nu een half jaar weg, en hoop dat het niet meer terug komt :+

Misschien kunnen jullie bij de huisarts is vragen naar dat middeltje wat ik had gekregen??
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:09

Als deze shampoo niet werkt (moet hem natuurlijk wel nog een kans geven, 1 toepassing is niet genoeg), ga ik dit middeltje zeker voorleggen! Bedankt :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:18

Jullie hebben er een lotgenoot bij. :D

Ik heb al sinds baby af aan last van eczeem, alleen het seborroïsche gedeelte kwam 3 jaar geleden.
Eigenwijs als ik ben, 2 maanden terug pas naar de HA geweest. :o
Hij zei dus dat ik dit ook heb, fijn, nog een variant van m'n eczeem erbij..
Toen kreeg ik spul mee dat ik erop moet doen (locoid scalp lotion heet het.)
Beetje jammer dat het niet langdurig werkt, alleen heel even als ik het gesmeerd heb is de jeuk weg, daarna komt alles gewoon weer terug.
Ik hou me meer dan aanbevolen voor de gouden tip. Heb al zoveel geprobeerd, shampoos ed. , maar heb er vaak nog steeds slapeloze nachten van door de jeuk (en ik hou van krabben :D)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 22:28

Inmiddels dermatoloog gebeld, het breidt zich uit naar alle delen van m'n lichaam. Inmiddels plekjes op de benen, buik, zij, armen, en op ieder ooglid ook. Gezicht is verder gelukkig nog eczeem vrij. De plekjes zijn niet groot (grootste heeft een doorsnede van bijna een cm en die is veel groter dan de rest). Kan helaas pas over ruim een maand terecht, maar heb wel een van de beste dermatologen.
De miconazol/hydrocortison heeft de plekjes op m'n benen op het oog doen veranderen, kan niet bepalen of het beter is of juist slechter. Ik blijf iig doorsmeren tot het eind van de kuur.

Heb jij last gehad van bijwerkingen van de bethamethason X_Sam_X? Zie dat er een hoop aan vast hangen namelijk.
Vervelend ook voor alle andere mensen in dit topic zeg! Kan in ieder geval begrijpen wat jullie meemaken..

Laatst heb ik een week lang de jeuk uitgehouden met minimaal krabben. Inclusief ketoconazol en dode-zee-shampoo zag ik 0 verbetering. Ben gisteren gek geworden (ook vanwege een hele nare setting om stage te lopen met comapatienten en vooruitzichtloze verhalen) , heb werkelijk alles eraf gekrabd. De jeuk is weg! En m'n hoofd is rood.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:16

:(:)
Dat laatste wat jij beschrijft, herken ik helaas ook.
Dan heb ik het gevoel dat toch alles voor niks is, en 5 minuten later ligt m'n hele hoofd open. Om er daarna weer spijt van te hebben.
Maar, het positieve is dat je naar de dermataloog mag! :D

Ik dacht trouwens ook altijd dat Zwitsal zo goed hielp, maar dat doe ik echt 1x en nooit meer. := Die nacht was echt een van de ergste krab-nachten.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:21

_Denise_ schreef:
Inmiddels dermatoloog gebeld, het breidt zich uit naar alle delen van m'n lichaam. Inmiddels plekjes op de benen, buik, zij, armen, en op ieder ooglid ook. Gezicht is verder gelukkig nog eczeem vrij. De plekjes zijn niet groot (grootste heeft een doorsnede van bijna een cm en die is veel groter dan de rest). Kan helaas pas over ruim een maand terecht, maar heb wel een van de beste dermatologen.
De miconazol/hydrocortison heeft de plekjes op m'n benen op het oog doen veranderen, kan niet bepalen of het beter is of juist slechter. Ik blijf iig doorsmeren tot het eind van de kuur.

Heb jij last gehad van bijwerkingen van de bethamethason X_Sam_X? Zie dat er een hoop aan vast hangen namelijk.
Vervelend ook voor alle andere mensen in dit topic zeg! Kan in ieder geval begrijpen wat jullie meemaken..

Laatst heb ik een week lang de jeuk uitgehouden met minimaal krabben. Inclusief ketoconazol en dode-zee-shampoo zag ik 0 verbetering. Ben gisteren gek geworden (ook vanwege een hele nare setting om stage te lopen met comapatienten en vooruitzichtloze verhalen) , heb werkelijk alles eraf gekrabd. De jeuk is weg! En m'n hoofd is rood.

Nee ik heb geen last van bijwerkingen gehad. :D Het prikte ook niet ofzo als ik het erop smeerde.
Wel had ik ook de locoid scalp lotion van de huisarts gekregen, als tweede middeltje, maar die werkte maar 2 weken, en die prikte verschrikkelijk _-:( Ik zou zeggen, probeer de bethamethason, niet geschoten is altijd mis.

Hoop dat het bij jullie ook ooit helemaal weg is, 't is echt heel vervelend en vooral als het zich ook nog is uit gaat breiden :n

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:38

Lieve allemaal,

Ik heb hier ook sinds een paar jaar last van. Toen ik het voor de eerste keer had een paar jaar geleden kreeg ik ook ketoconazol van de HA. Dit hielp niet en ook bij mij verspreidde het over mijn armen en oogleden. Nu, als ik de eerste korstjes voel op mijn hoofd, was ik mijn haar met Selsun (gewoon te koop bij de drogist). Even laten inwerken en uitspoelen. Ik heb er vervolgens ongeveer een jaar geen last meer van! En het breidt zich ook niet verder uit. Ook Resdan werkt erg goed bij mij, maar ik gebruik toch liever de Selsun. Resdan prikt nogal met open wondjes op je hoofd :) Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:42

De dokter heeft bij mij ook dit type eczeem vastgesteld, maar omdat de wachtlijst voor de dermatoloog zo lang was ben ik zelf maar aan het experimenteren gegaan. Ik ben overgestapt op het wassen van mijn haar zonder shampoo of antiklit, omdat ik wilde kijken of ik misschien gevoelig was voor de sulfaten in de shampoos. Na 6 weken ben ik gestopt, maar de jeuk was grotendeels weg, en mijn haaruitval helemaal. Tuurlijk heb ik nog jeukdagen, en de eerste 2 weken waren echt verschrikkelijk, maar nu is alles stabiel. Ik moet er wel bij zeggen, ik denk eigenlijk niet dat ik een zwaar geval ben.

Welke shampoos gebruiken jullie?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:14

Ik gebruik nu Dora kindershampoo :o omdat ik alleen maar meer jeuk krijg van Zwitsal. Ik ga denk ik ook nog een anti-roosshampoo kopen. :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 01:57

Ik word gek.. Mijn hoofd jeukt inmiddels niet meer zo hevig, maar heeft een heel trekkend gevoel. Toch blijf ik alles eraf pulken en er vallen gaten in mijn haar. ;(
De plekken op mijn lichaam worden met de dag meer, de miconazolnitraat/hydrocortison mocht ik niet langer gebruiken dan 10 dagen en ik heb tijdens/na de behandeling geen effect gezien. 2 plekken op m'n benen zijn zelfs groter geworden. Enkele plekken beginnen ook vreselijk te jeuken en bij m'n kont is het helemaal rood met een klein deel wat de hele tijd stuk gaat bij het poepen en dus nooit de kans krijgt om te helen. M'n doos is inmiddels ook slachtoffer geworden en jeukte vanochtend verschrikkelijk. De rest van de dag gelukkig niet meer, maar maak me er wel zorgen over. De plekken op m'n oogleden doen zeer.

Ik moet nog een maand wachten voor de dermatoloog en weet me geen raad meer, word er een beetje moedeloos van. Er worden zoveel behandelingen aangeboden en weet niet waar ik moet beginnen. Heb inmiddels Zwitsal, John Frieda, dode-zee-shampoo en zelfs Head and Shoulders geprobeerd, gisteren 2 dagen lang niet gekamd en gewassen (kraaiennest, heel droog haar, terwijl het normaal snel vet is) en niks gaf ook maar iets vooruitgang. Zou er een mogelijkheid zijn eerder terecht te kunnen bij een dermatoloog en zo ja, hoe?

Ga v/d week Selsun halen voor m'n hoofdhuid.. bedankt voor de tip Gambeltje. Jouw situatie klonk namelijk bekend (met uitbreiding op oogleden ed). Hield jij de 7-dagen-achter-elkaar kuur aan?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:25

Oh wat 'grappig' dit! En ik maar denken dat ik de enige ben die gek wordt van de jeuk op haar hoofdhuid! Ik heb altijd al last gehad van eczeem, maar dat is wel onder controle. In de zomer heb ik er vaak last van en dan heb ik hydrocortizonen zalf en dan is het vrij snel weg.
Ik ben al eerder met mijn hoofd ook bij de dokter geweest en ik had het toen ook in mijn gezicht. Ik moest er toen maar gewoon een of ander zalfje op smeren en toen was het weg.
Nu het laatste jaar wordt het alleen maar erger. Ik heb dikke plakken met korsten op mijn hoofd, heel veel schilfers, 's ochtends nagels vol bloed en ik word gewoon gek van de jeuk. Ik heb tig verschillende shampoos gebruikt en getest omdat ik dacht dat het daaraan lag. Met een of andere etosshampoo ging het een paar maanden echt heel erg goed, maar sinds het kouder wordt is het weer raak. Ik word er echt gek van!

Na jullie verhalen denk ik dat ik binnenkort toch maar weer naar de dokter ga. Zou het makkelijk zijn om een doorverwijzing naar de dermatoloog, of een allergietest te krijgen?