Wel of niet naar dokter.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crownjumper

Wel of niet naar dokter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 11:47

Woensdag ben ik van me paard gevallen, we waren het niet eens waar we heen gingen,haha.
Ik ben op mijn zijkant gevallen. Vanaf het moment dat ik gevallen ben last van me onderrug.
Heb al eens eerder een ruggenwervel gebroken gehad en had ongev. dezelfde pijn.(maar nu kon ik opstaan,haha)Heb veel rust genomen en traumeel genomen.

Nou komt me vraag, naast mijn ruggengraat heb ik een stuk huis waar ik niks meer voel, echt helemaal niks meer, ik denk een plek van 15 cm. Ben dit weekend wel wezen werken, eerste dag ging slecht maar de tweede dag ging goed. Verder heb ik af en toe een vervelende tinteling in me rechter voet en als ik in de auto wil stappen moet ik me been optillen.

Nou vraag ik me af of ik mijn arme drukke dokter moet lastig vallen ;) of dat ik het even moet aan zien?

FlyAway

Re: Wel of niet naar dokter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:50

Ik zou het maar even doen. Als het hetzelfde voelt als de vorige keer dat je ee nruggewervel gebroken had, dan zeker. En gevoelloos gebied kan ook duiden op problemen met zenuwen volgens mij.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:50

Ik zou, denk, ik voor de zekerheid even naar de huisarts gaan, vooral omdat je al eens een ruggewervel gebroken hebt. Waarschijnlijk zegt hij dat je het even aan moet kijken, maar dan ben je wel gerustgesteld.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:54

Je kunt je huisarts altijd even bellen voor advies. Dan hoor je wel of hij het nodig vind of je langskomt of niet..
crownjumper schreef:
Heb al eens eerder een ruggenwervel gebroken gehad en had ongev. dezelfde pijn.(maar nu kon ik opstaan,haha)

Ik wil niet zeuren hoor maar ik heb vorig jaar ook mijn rug gebroken en heb daar een week! mee doorgelopen.
Later bleek ik een stabiele en een instabiele breuk te hebben in mijn T wervels(plus twee wervel inzakkingen en een gekneusd ruggenmerg). Dus dat je nu op kon staan is geen garantie dat het meevalt.. Ik kon ook gewoon nog lopen. Wel met pijn, maar toch.. :o

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:55

crownjumper schreef:
.

Nou komt me vraag, naast mijn ruggengraat heb ik een stuk huis waar ik niks meer voel,

...

Nou vraag ik me af of ik mijn arme drukke dokter moet lastig vallen ;) of dat ik het even moet aan zien?

Nou... Met een stuk HUIS naast je ruggegraat zou ik ook even gaan! :')

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:58

De dokter is er voor jou, om je te helpen.
Straks is er wel wat aan de hand, en dan denk jij alleen maar dat je hem komt storen. Het is zijn werk.
Ik zou zeker het zekere voor het onzekere nemen, zeker met een eerder gebroken ruggenwervel.
De dokter zou eerder boos worden dat je NIET bent langsgegaan.
Hij is de enige die kan beoordelen of er wel of niet iets loos is. Gewoon gaan dus! :)
Je kunt ook altijd telefonisch advies vragen bij de huisarts of assistente,

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:29

toedelou schreef:
De dokter zou eerder boos worden dat je NIET bent langsgegaan.

Inderdaad, je wilt niet weten hoe ik op mijn donder gehad heb van de neuroloog en de chirurg dat ik met mijn eigenwijze kop doorgelopen had met een gebroken rug.. :o . Het had zo anders kunnen aflopen..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:16

Je kunt de huisartsenpost altijd even bellen voor advies. Als zij denken dat het wel/niet nodig is vertellen ze het je.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:33

misschien een zenuw beknelling? toch maar wel even langs de arts hoor kan geen kwaad om er ff na te laten kijken toch? en daarnaast als er wel iets serieus is kun je er maar beter vroeg bij zijn voor je er wel blijvende schade aan houd!

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 15:01

Bedankt allemaal bedankt voor jullie raad!Heb toch besloten naar de dokter te gaan.
Als het niks is dan ben ik toch gerust gesteld.Vind het toch moeilijk naar de dokter te gaan omdat ik bij het vorige ongeluk me zo hulpeloos voelde, omdat je niet weet wat het is en je verder niks kunt.Maar jullie hebben me overtuigd!

Haha ik had helemaal niet in de gaten dat ik 'geen gevoel in mijn huis heb' getypt.Ja ik heb een villa in mijn rug!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:16

Beter dan een flatgebouw ;).
Sterkte ermee!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:19

Ik zou zeker even gaan. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:21

Goed dat je toch even naar de huisarts gaat. Omdat je eerder wat gebroken hebt, is het toch verstandig om het goed in de gaten te houden! Heb het zelf ook, 3 breuken in 2 ruggewervels en als ik zou vallen en het zou weer immens veel pijn blijven doen, dan sla ik de huisarts ook gelijk over maar ga ik gelijk door naar de EHBO voor foto's... ze weten inmiddels wie ik ben :')

Dus ik zeg, gewoon doen... Beter 1x te veel dan 1x te weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:21

Zeker even gaan :j
Ook omdat 't je al vaker is overkomen..

Edit: ik lees nat dat je al gaat..