Spanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Spanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 17:46

Ik heb er eigenlijk al heel lang last van. Heel veel spanning in mijn lijf. Als ik op de bank zit span ik onbewust constant mijn buik aan waardoor ik onregelmatig ga ademen en soms zelfs buikpijn krijg. Ik probeer mijn buik dan wel even te ontspannen maar zodra ik er niet meer aan denk span ik hem toch weer aan. Dit heb ik ook in mijn schouders en enkels. Die houd ik constant aangespannen, terwijl ik het zelf niet door heb. Hierdoor heb ik vaak verzuurde schouders, wat ontzettend zeer doet.

Ook schrik ik ontzettend snel en heftig. Als ik in de klas zit en iemand tikt op mijn schouder spring ik al even op en sta ik echt helemaal strak van de spanning.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zijn er oefeningetjes die ik kan doen om me beter te leren ontspannen? Ik probeer soms mijn ogen te sluiten en dan even bewust te worden van heel mijn lijf. Daarna voel ik me wel ontspannen maar dat duurt helaas ook niet echt lang..

Cath

Re: Spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:50

Yoga heeft mij erg geholpen! Met name mediteren maar dat doe je al een beetje. Heb je ook rustige muziek op dan?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 17:51

Nee ik doe het helemaal in stilte. Probeer dan heel bewust te worden van het hier en nu, voelen hoe ik in en uit adem, en alles ontspannen. Dat is een oefening die ik van de psycholoog heb meegekregen. (daar loop ik nu niet meer bij)

Voor echt iets buiten de deur heb ik echt geen tijd. Heb het ontzettend druk met school en mijn paard..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:03

Je kunt ook yoga oefeningen thuis doen, heb je dvd's voor. Als je daarna gaat mediteren lukt het meestal beter.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:04

Oke bedankt!