gebits probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

gebits probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:35

Wie weet het antwoord, ik moet naar de kaakchirurg vanwege een wortelpunt behandeling, heb ik al eerder gehad.Maar moet ook naar een ortodontoloog,volgens mij schrijf ik dat fout? Ik heb namelijk bij die kies al een keer een wortelkanaal behadeling gehad,dus dat doet een tandarts niet zelf.Kies er uit laten halen was ook een optie.Heeft het zin nog een keer een wortelkanaal behnadeling te ondergaan, ik bedoel dus werkt dat wel of moet dan als nog later die kies er uit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 14:06

?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:10

lekker laten trekken die kies, als ie op een plek zit dat niemand het ziet, tenminste. Al dat gepoer en gepruts geeft later alleen maar ellende.
Ik spreek uit ervaring, heb een aantal kronen gehad vroeger en wortelkanaalbehandelingen en al die kiezen zijn/moeten eruit nu. Er gaat altijd rotzooi onder zitten dat je er niet onder vandaan krijgt met alle gevolgen van dien.

Ik moet dit kalenderjaar er nog 2 laten trekken, dan heb ik rechtsboven geen kiezen meer, het enige probleem dat ik dan heb, is dat ik niet meer kan fluiten, daar kan ik mee leven :+ (heb toch geen hond meer)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:58

Nou Morrie dat is ook wel een beetje een snel getrokken beslissing, wanneer een wkbh goed gebeurt hoef je hier echt niet later alsnog klachten van te krijgen. Het trekken van kiezen heeft ook meer gevolgen dan dat er alleen een lege plek in de kaak ontstaat.
TS ik zou het met je endodontoloog overleggen, trekken is een goedkope oplossing maar niet altijd nodig of de juiste :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:49

Als de zenuw er niet helemaal uit is gehaald kun je nog klachten krijgen. Wat ze dan weleens doen is een apex resectie. Dan halen ze de wortelpunt weg. Dat doen ze van buitenaf en is niet altijd mogelijk.

Probeer je kies/tand(?) zo lang mogelijk te behouden, door een kies te trekken worden je andere kiezen meer belast en hebben die uiteindelijk een kortere levensduur.

Hoop dat je er wat aan hebt.