Leuk zeg, dat basketbal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leuk zeg, dat basketbal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:12

Hee Bokkers :))

Eergisteren moesten we met gym basketballen..
Niet echt mijn ding, dus natuurlijk moet ik weer een bal recht op mijn vinger krijgen :=

Het deed eerst echt hele erge pijn, na een minuut of wat wat de ergste pijn weg, alleen nog erg dik en warm.
Maar het gaat maar niet weg, vanaf een bepaald punt als ik mijn vinger beweeg doet het weer pijn..

Weet iemand van jullie iets om te zorgen dat t sneller overgaat? :))

Alvast bedankt!

Edit: hij is niet gebroken, ik kan mijn vinger nog makkelijk bewegen :) (pas op een bepaalde plek doet gaat het bewegen pijn doen)

JSeine

Re: Leuk zeg, dat basketbal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:12

Onder de koude kraan of een doek met azijn er om heen doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:14

Onder de kraan is 'ie al geweest :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:16

Ik kon mijn vinger ook nog bewegen .. ziet hij rood of blauw . Pas dan maar op ... Ik heb nooit meer een basketbal aangeraakt nadien :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:17

Arnicazalf erop smeren. Sterkte ermee!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:17

Ik zou 'm toch blijven koelen (met een ice-pack uit de vriezer), dat helpt over het algemeen het beste tegen zwelling. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:19

Dat ga ik morgen maar even proberen :)
Dik is mijn vinger zeker! :=

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:19

Auw! Heb ik ook gehad, ik heb er zo'n cool pak (Een soort zak met ijs, kan dus ook gewoon wat losse ijsklontjes in een doek) op mijn vinger gehouden. Volgende ochtend was het bijna helemaal weer over.

Als de pijn aanhoudt zou ik even naar de HA gaan, misschien is het dan toch gekneusd.

Beterschap!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:20

Ik zou hem ook nog even blijven koelen, dat kan nooit kwaad ;) Als je er last van blijft houden toch ff langs de huisarts gaan dat die er naar kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:23

Bedankt! :)
Mijn ouders zeggen ook dat 'ie gekneusd is en willen als het over een week niet over is naar de HA..

RubyRed: misschien hebben we dat zelfs liggen! :))

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:39

Druk even op het topje van je vinger, dus naar je hand toe. Dat je hem kunt bewegen, wil niet zo heel veel zeggen namelijk ;)
Als dat pijn doet, en dan bedoel ik niet een beetje maar echt pijn, moet je toch even een fotootje laten maken :)
En verder gewoon lekker koelen en flink smeren met Vallen en Stoten-zalf. Dat werkt echt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:07

Blue_Eyes schreef:
Druk even op het topje van je vinger, dus naar je hand toe. Dat je hem kunt bewegen, wil niet zo heel veel zeggen namelijk ;)
Als dat pijn doet, en dan bedoel ik niet een beetje maar echt pijn, moet je toch even een fotootje laten maken :)
En verder gewoon lekker koelen en flink smeren met Vallen en Stoten-zalf. Dat werkt echt wel!

Net 3 keer je test uitgevoert, maar dat is gelukkig niet zo :)
Het doet weer iets minder pijn dan gisteren, ik hoop dat ik morgen gewoon mee kan hockeyen :))

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:18

+:)+ Gelukkig maar!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:19

nee ik weet helaas niet hoe het sneller overgaat maa veel beterschap. :(:)

wij hadden gisteren ook basketbal, kreeg er ook iemand een basketbal op zijn pink, nu is het gebroken .

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:11

Dit was dus de reden dat ik basketbal niks vond, heb zóvaak op die manier mijn vinger gekneusd.
Ik koelde het meestal een hele tijd en meestal ging het na een paar dagen wel weer over. Als de pijn aanhoudt zou ik denk ik even langs de HA gaan.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:01

haha bij mij gebeurde altijd het zelfde met basketballen := of een basketbal tegen je neus ook :P
en wat een pijn doet dat zeg, idd goed koelen maar dat heb je al gedaan en volgens mij moet je ook je vinger blijven gebruiken en bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:30

Het doet eigenlijk geen pijn meer :)
Hij voelt nog niet helemaal 'goed' maar dat komt wel 'goed' :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:16

Ik heb jaren op korfbal gezeten en elk seizoen was het wel een keertje raak. Een keer ving ik de bal zo lomp dat ik voelde dat mijn vinger omhoog kwam (uit de kom) in een reflex heb ik mijn vinger toen teruggeduwd. Helemaal recht stond hij niet en een pijn, ongelooflijk. Tot op de dag van vandaag geloof ik niet dat die vinger enkel en alleen gekneusd was. Als ik nu fanatiek heb gereden heb ik nog weleens pijn in die vinger (zit dan vast in een bepaalde houding :P).

Wat bij mij altijd het beste hielp was blijven bewegen. Ja het deed weleens pijn, maar ik probeerde altijd mijn vingers gewoon te blijven bewegen. Dan was het meestal snel weer over (alleen die ene keer niet :P). Mocht het heel erg pijn doen, kan je ook je zere vinger aan een gezonde vinger tapen. Ga hier echter niet zelf mee aan de slag, maar laat het doen door iemand die weet hoe het moet. Het lijkt makkelijk en het lijkt alsof je het heel goed zelf kan, maar laat het echt door iemand doen die hier verstand van heeft. Goed tapen is een kunst apart :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:12

Dankt voor je reactie :)
korfbal is -ook- echt niet mijn ding :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:38

oh ik heb dit ooit ook gehad met basketballen
kreeg ook precies op recht op mijn vinger een bal gegooid

ik kon dus mooi wel naar het ziekenhuis en had een botsplinter en dat deed gruwelijk pijn
botsplinteers schijnen nog zeerder te doen dan een hele breuk (dat werd mij verteld in het ziekenhuis, zelf geen idee nog nooit iets helemaal gebroken, ja mijn voortanden :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:19

Ja, ook dat kneuzen meer pijn doet dan breken..
Ik heb alleen maar ervaring met kneuzen :')